Tränarna

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: Tränarna

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tis 18 nov 2025, 21:48

Jag upplever honom ibland som en torrboll.

Ha! Detta hade jag missat. Ja, i jämförelse med blötman på Hanks så är jag nog rätt torr. Tänk att du fiskar och fiskar från AI men lyckas ändå komma med det mest otrevliga själv.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Det som borde bli och vara är att först ändra på ledningen för försvaret…. Dvs att Printz borde bli entledigad med omedelbar verkan. Vilken person som skulle komma in istället har jag inget svar på just nu men vem man än tar så blir det nog inte sämre iaf.

Sedan efter det så är det Pajens tur att bli utbytt och där har vi ju Bemström ” in the house ”

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

När det gäller den andra typen av förändring - som inte är spelarvärvningar - är ju retoriken hos medias hockeytyckare sådan att det skulle bli negativ uppståndelse om Hedberg entledigades. Det har t.o.m. tangerat det löjliga:

MATTIAS KARLSSON

Anton Blomqvist i HV71 och Mikael Håkanson i Linköping har ifrågasatts under säsongen, borde inte Johan Hedberg ifrågasättas i Leksand också?

Va? Vad är det för jävla fråga? Det var lägsta nivå på fråga i panelen den här säsongen. Johan Hedberg är det bästa och viktigaste Leksand har. Det är en huvudcoach som har stort hjärta i klubben, jobbar stenhårt och tror på sina idéer. Johan Hedberg har den truppen han har och har som styrka att utveckla spelare. Ingen skulle göra det bättre. Låt honom nu fortsätta att jobba med det han har påbörjat. Allt går ut på att hänga kvar och vara förberett för eventuellt kval.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... hv71-sluta

Snälla, svara bara på frågan och sluta överdriv.

Ska den uppståndelsen undvikas - och Hedberg-försvararna förbli någorlunda tysta - måste han avgå självmant ("Jag känner att jag kört fast"). Men bäst för laget är nog att han bara kliver åt sidan med någon meter, blir assisterande istället för någon av de andra. Och in som huvudtränare kommer...någon lämpad. Om allt ändå går åt skogen - men inte fullständigt i form av konkurs - kan Hedberg återgå till huvudtränarroll i Hockeyallsvenskan. Med ett ungt, snabbt, hungrigt lag.

Ludde

Inlägg av Ludde »

Lite lustigt att Hedberg hyllas så mycket utan att ha uträttat något alls.

Att det gick bra i Mora kan lika gärna vara fingertoppskänsla från den som värvade.

Tycker att han med all tydlighet inte lyckats utveckla en enda spelare till det bättre den här säsongen.

Likheten med hans sejour i Örebro är slående.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Ludde skrev: Igår, 12:15

Lite lustigt att Hedberg hyllas så mycket utan att ha uträttat något alls.

Att det gick bra i Mora kan lika gärna vara fingertoppskänsla från den som värvade.

Tycker att han med all tydlighet inte lyckats utveckla en enda spelare till det bättre den här säsongen.

Likheten med hans sejour i Örebro är slående.

Så är det helt klart och jag tycker mig se i intervjuerna att Hedberg börjar tappa tron på sig själv också, vilket i så fall är oerhört illavarslande.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

SteveY skrev: Igår, 15:27

En duktig ledig tränare.
https://hockeysverige.se/hockeyallsvens ... n-sundell/

Ja men det är väl bara att värva omgående, finns väl knappast så många alternativ tillgängliga, detta är ett läge och alternativ som bör övervägas.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Pellefant skrev: Igår, 23:58

En duktig ledig tränare.

Ja men det är väl bara att värva omgående, finns väl knappast så många alternativ tillgängliga, detta är ett läge och alternativ som bör övervägas.

Så när han tog Modo till kval och förlorade så berodde det på spelarmaterialet?

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

En duktig ledig tränare.

Skulle hellre fått in Modos nya assisterande i vårat bås som ett komplement till dom vi har.

Lat Värmlänning
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Sniper skrev: Igår, 11:48

När det gäller den andra typen av förändring - som inte är spelarvärvningar - är ju retoriken hos medias hockeytyckare sådan att det skulle bli negativ uppståndelse om Hedberg entledigades. Det har t.o.m. tangerat det löjliga:

MATTIAS KARLSSON

Anton Blomqvist i HV71 och Mikael Håkanson i Linköping har ifrågasatts under säsongen, borde inte Johan Hedberg ifrågasättas i Leksand också?

Va? Vad är det för jävla fråga? Det var lägsta nivå på fråga i panelen den här säsongen. Johan Hedberg är det bästa och viktigaste Leksand har. Det är en huvudcoach som har stort hjärta i klubben, jobbar stenhårt och tror på sina idéer. Johan Hedberg har den truppen han har och har som styrka att utveckla spelare. Ingen skulle göra det bättre. Låt honom nu fortsätta att jobba med det han har påbörjat. Allt går ut på att hänga kvar och vara förberett för eventuellt kval.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... hv71-sluta

Snälla, svara bara på frågan och sluta överdriv.

Läste inte länken.
Men ja, det var så det var tänkt och delvis är. Johan är bygdens son och han utvecklar juniorerna på ett otroligt sätt. Däremot tycks det som att (nästan) alla andra i laget underpresterar. Det är väl mest därför man funderar på vara eller icke vara. Det blir ju lite komplext också då spelarmaterialet inte är SHLs bästa.
Själv gör det ont att säga att jag kommit fram till att vi behöver en förändring på tränarsidan då alla våra toppspelare i princip underpresterar konstant.

Vi spelade bra i fem matcher. Sedan har något hänt. De flesta spelare har sänkt sig. Vi gör inte mål. Etc.

Södra Siljan speglar vinnare