2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå 3-0
-
2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå 3-0
Fem matcher långa segersviten bruten.
Ska ytterligare en brytas? Fem raka mot Luleå.
Om så är fallet får vi själva försöka bryta en på lördag. Sju raka förluster mot Färjestad.
Lördag-lördag: De brutna sviternas vecka?
Ska ytterligare en brytas? Fem raka mot Luleå.
Om så är fallet får vi själva försöka bryta en på lördag. Sju raka förluster mot Färjestad.
Lördag-lördag: De brutna sviternas vecka?
Senast redigerad av Sniper den tor 23 nov 2023, 21:19, redigerad totalt 1 gång.
-
- Gammal räv
-
Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå
Tuff match! Luleå är på G. Utmaningen blir att inte tappa instinkten att vinna efter förlusten idag.
Hrivik/Knuts tillbaka? Larsson i mål?
Spela Olhans Lind!
Hrivik/Knuts tillbaka? Larsson i mål?
Spela Olhans Lind!
-
Ca 5000 sålda.
Lördagens match har i stort sett varit utsåld sedan ett par veckor tillbaka.
Kan man önska ett cyniskt spel som mot Örebro samtidigt som ett frejdigt anfallsspel? Går det att kombinera? Bipolär hockey?
Lördagens match har i stort sett varit utsåld sedan ett par veckor tillbaka.
Kan man önska ett cyniskt spel som mot Örebro samtidigt som ett frejdigt anfallsspel? Går det att kombinera? Bipolär hockey?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Fortfarande lite förvånad att tränarna inte spelade Mantas/Filip en varsin match efter ett så långt uppehåll.
På en roadtripp dessutom.
Nu kommer såklart SHLs bäste (statistiskt) få spela.
Efter nära 3 veckor sedan senast?
Lite vanskligt….
På en roadtripp dessutom.
Nu kommer såklart SHLs bäste (statistiskt) få spela.
Efter nära 3 veckor sedan senast?
Lite vanskligt….
-
Alltid lätt att vara smart med facit i hand, men visst har du en poäng. Varsin match hade nog varit rätt, sen spela den hetaste i nästa. Nu måsta men ju spela Filip, som inte haft matchpuls på tre veckor. Inte optimalt.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
- Gammal räv
Hade ju varit bra för Filip att köra en CHL-åttondel i tisdags...
-
Jag tänker så här. Vi tog 15 poäng av 18 möjliga. Jag sitter rätt nöjd just nu.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Jag kan bara tänka mig att det beror på att man tyckte Mantas var så het senast, men var han verkligen det? Tveksam.
Filip måste ju få förstaspaden snarast. Förstår inte vad de håller på med sng målvaktsfrågan. Finns det ens ett alternativ att ställa ettan på bänken?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Som sagt. Freak skada….
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -lagpeppet
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -lagpeppet
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Jupp det alternativet heter förlust.Stjärnan skrev: ↑lör 18 nov 2023, 22:51Jag kan bara tänka mig att det beror på att man tyckte Mantas var så het senast, men var han verkligen det? Tveksam.
Filip måste ju få förstaspaden snarast. Förstår inte vad de håller på med sng målvaktsfrågan. Finns det ens ett alternativ att ställa ettan på bänken?
Men jag är inne på att mantas inte klarar av konkurrensen och att han är en humör spelare. När han är bra då gör han laget bra och tvärtom. Då verkar läget bli osäkert och spela ett krångligare spel för att överkomma den osäkerheten spelarna känner.
Nä in med Filip killen sitter ju och dinglar med benen i ordboken under ordet storkuks lung.
Vi stutsar tillbaka och får med oss oavgjort Unger sörum sätter 1
-
Vid övergången från Kyrkskolan till Sammilsdalsskolan, från mellanstadiet till högstadiet, hamnade vi bland folk som pratade jakt. Tonåringar från Häradsbygden, Djura och närliggande ställen kom att ingå i klassen.
Drygt fyrtio år senare kan jag inte erinra mig att jag någonsin ätit älg. Ännu mindre jagat. Med ett undantag: tjejer och bra priser.
Vid senaste besöket på Ica hittade jag älgstek från Norrlandsvilt som var nedsatt 50 % så jag köpte ett knappt kilo. Kostade inte ens en hundring eftersom det var av fransyska. Fransyskor har jag aldrig jagat. Men jag har sett en LIF-spelare med franskklingande namn som för två vintrar sen åkte skridskor så snabbt att motståndarna inte kunde jaga ifatt honom. Kommer vi få uppleva den Veronneau igen?
Senast mot HV var han mer än lovligt blek.
Matchens vara nu när vi möter ett lag från norr: https://www.norrlandsvilt.se/17/27/butiker/
Drygt fyrtio år senare kan jag inte erinra mig att jag någonsin ätit älg. Ännu mindre jagat. Med ett undantag: tjejer och bra priser.
Vid senaste besöket på Ica hittade jag älgstek från Norrlandsvilt som var nedsatt 50 % så jag köpte ett knappt kilo. Kostade inte ens en hundring eftersom det var av fransyska. Fransyskor har jag aldrig jagat. Men jag har sett en LIF-spelare med franskklingande namn som för två vintrar sen åkte skridskor så snabbt att motståndarna inte kunde jaga ifatt honom. Kommer vi få uppleva den Veronneau igen?
Matchens vara nu när vi möter ett lag från norr: https://www.norrlandsvilt.se/17/27/butiker/
-
Är den skjuten av Ed bellfour?
-
Ulf Lundells bidrag till matchens vara (för sig själv eller i kombination med ovanstående) är Norrlands Guld Julöl.Sniper skrev: ↑ons 22 nov 2023, 09:59
Så till den milda grad att han inom kort (15/12) släpper ett helt nytt album med låtar tillägnad denna ädla dryck.
Rött Guld - Ulf Lundell
Finns självklart som dubbel LP.
https://www.ginza.se/product/12455?gad_ ... z0EALw_wcB
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
I Lycksele håller man på Skellefteå = norrlandsvilt.Sniper skrev: ↑ons 22 nov 2023, 09:59 Vid övergången från Kyrkskolan till Sammilsdalsskolan, från mellanstadiet till högstadiet, hamnade vi bland folk som pratade jakt. Tonåringar från Häradsbygden, Djura och närliggande ställen kom att ingå i klassen.
Tycker också Filip borde stå, han skulle stått mot HV71 också, eller blivit inbytt för att väcka laget sist.
Men tränarna gjorde det felet och splittrade kedjorna för 4 kedjan skulle få mer speltid i lördags, dom skulle ha spelat Fred som rightare i 4: e och spela dom minimalt. A Berg gjorde det bra
Det blev vår förlust och mot Luleå ställer dom Eljas som extraforward för Stuart ska få spela
Det kan bli vår förlust mot Luleå