2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå 3-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå 3-0

Inlägg av Sniper »

Fem matcher långa segersviten bruten.
Ska ytterligare en brytas? Fem raka mot Luleå.

Om så är fallet får vi själva försöka bryta en på lördag. Sju raka förluster mot Färjestad.
Lördag-lördag: De brutna sviternas vecka?
Senast redigerad av Sniper den tor 23 nov 2023, 21:19, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: lör 18 nov 2023, 20:57 Fem matcher långa segersviten bruten.
Ska ytterligare en brytas? Fem raka mot Luleå.

Om så är fallet får vi själva försöka bryta en på lördag. Sju raka förluster mot Färjestad.
Lördag-lördag: De brutna sviternas vecka?
Tack Krypskytten för ditt raka initiativ!
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av SteveY »

Tuff match! Luleå är på G. Utmaningen blir att inte tappa instinkten att vinna efter förlusten idag.
Hrivik/Knuts tillbaka? Larsson i mål?
Spela Olhans Lind!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Gösen »

Ca 5000 sålda.
Lördagens match har i stort sett varit utsåld sedan ett par veckor tillbaka.

Kan man önska ett cyniskt spel som mot Örebro samtidigt som ett frejdigt anfallsspel? Går det att kombinera? Bipolär hockey?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Bagarn »

Fortfarande lite förvånad att tränarna inte spelade Mantas/Filip en varsin match efter ett så långt uppehåll.
På en roadtripp dessutom.

Nu kommer såklart SHLs bäste (statistiskt) få spela.
Efter nära 3 veckor sedan senast?
Lite vanskligt….
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Klas »

Bagarn skrev: lör 18 nov 2023, 21:58 Fortfarande lite förvånad att tränarna inte spelade Mantas/Filip en varsin match efter ett så långt uppehåll.
På en roadtripp dessutom.

Nu kommer såklart SHLs bäste (statistiskt) få spela.
Efter nära 3 veckor sedan senast?
Lite vanskligt….
Alltid lätt att vara smart med facit i hand, men visst har du en poäng. Varsin match hade nog varit rätt, sen spela den hetaste i nästa. Nu måsta men ju spela Filip, som inte haft matchpuls på tre veckor. Inte optimalt.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Mats_ume »

Klas skrev: lör 18 nov 2023, 22:06
Bagarn skrev: lör 18 nov 2023, 21:58 Fortfarande lite förvånad att tränarna inte spelade Mantas/Filip en varsin match efter ett så långt uppehåll.
På en roadtripp dessutom.

Nu kommer såklart SHLs bäste (statistiskt) få spela.
Efter nära 3 veckor sedan senast?
Lite vanskligt….
Alltid lätt att vara smart med facit i hand, men visst har du en poäng. Varsin match hade nog varit rätt, sen spela den hetaste i nästa. Nu måsta men ju spela Filip, som inte haft matchpuls på tre veckor. Inte optimalt.
Hade ju varit bra för Filip att köra en CHL-åttondel i tisdags...
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Catami »

Jag tänker så här. Vi tog 15 poäng av 18 möjliga. Jag sitter rätt nöjd just nu.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: lör 18 nov 2023, 22:06
Bagarn skrev: lör 18 nov 2023, 21:58 Fortfarande lite förvånad att tränarna inte spelade Mantas/Filip en varsin match efter ett så långt uppehåll.
På en roadtripp dessutom.

Nu kommer såklart SHLs bäste (statistiskt) få spela.
Efter nära 3 veckor sedan senast?
Lite vanskligt….
Alltid lätt att vara smart med facit i hand, men visst har du en poäng. Varsin match hade nog varit rätt, sen spela den hetaste i nästa. Nu måsta men ju spela Filip, som inte haft matchpuls på tre veckor. Inte optimalt.
Jag kan bara tänka mig att det beror på att man tyckte Mantas var så het senast, men var han verkligen det? Tveksam.
Filip måste ju få förstaspaden snarast. Förstår inte vad de håller på med sng målvaktsfrågan. Finns det ens ett alternativ att ställa ettan på bänken?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Stjärnan »

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Sundsvalll »

Stjärnan skrev: lör 18 nov 2023, 22:51
Klas skrev: lör 18 nov 2023, 22:06
Bagarn skrev: lör 18 nov 2023, 21:58 Fortfarande lite förvånad att tränarna inte spelade Mantas/Filip en varsin match efter ett så långt uppehåll.
På en roadtripp dessutom.

Nu kommer såklart SHLs bäste (statistiskt) få spela.
Efter nära 3 veckor sedan senast?
Lite vanskligt….
Alltid lätt att vara smart med facit i hand, men visst har du en poäng. Varsin match hade nog varit rätt, sen spela den hetaste i nästa. Nu måsta men ju spela Filip, som inte haft matchpuls på tre veckor. Inte optimalt.
Jag kan bara tänka mig att det beror på att man tyckte Mantas var så het senast, men var han verkligen det? Tveksam.
Filip måste ju få förstaspaden snarast. Förstår inte vad de håller på med sng målvaktsfrågan. Finns det ens ett alternativ att ställa ettan på bänken?
Jupp det alternativet heter förlust.
Men jag är inne på att mantas inte klarar av konkurrensen och att han är en humör spelare. När han är bra då gör han laget bra och tvärtom. Då verkar läget bli osäkert och spela ett krångligare spel för att överkomma den osäkerheten spelarna känner.
Nä in med Filip killen sitter ju och dinglar med benen i ordboken under ordet storkuks lung.
Vi stutsar tillbaka och får med oss oavgjort Unger sörum sätter 1
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Sniper »

Vid övergången från Kyrkskolan till Sammilsdalsskolan, från mellanstadiet till högstadiet, hamnade vi bland folk som pratade jakt. Tonåringar från Häradsbygden, Djura och närliggande ställen kom att ingå i klassen.

Drygt fyrtio år senare kan jag inte erinra mig att jag någonsin ätit älg. Ännu mindre jagat. Med ett undantag: tjejer och bra priser.

Vid senaste besöket på Ica hittade jag älgstek från Norrlandsvilt som var nedsatt 50 % så jag köpte ett knappt kilo. Kostade inte ens en hundring eftersom det var av fransyska. Fransyskor har jag aldrig jagat. Men jag har sett en LIF-spelare med franskklingande namn som för två vintrar sen åkte skridskor så snabbt att motståndarna inte kunde jaga ifatt honom. Kommer vi få uppleva den Veronneau igen?

Senast mot HV var han mer än lovligt blek.

Matchens vara nu när vi möter ett lag från norr: https://www.norrlandsvilt.se/17/27/butiker/
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Sundsvalll »

Är den skjuten av Ed bellfour? :))
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: ons 22 nov 2023, 09:59

Matchens vara nu när vi möter ett lag från norr: https://www.norrlandsvilt.se/17/27/butiker/
Ulf Lundells bidrag till matchens vara (för sig själv eller i kombination med ovanstående) är Norrlands Guld Julöl.

Så till den milda grad att han inom kort (15/12) släpper ett helt nytt album med låtar tillägnad denna ädla dryck.

Rött Guld - Ulf Lundell
Finns självklart som dubbel LP.

https://www.ginza.se/product/12455?gad_ ... z0EALw_wcB
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Rocket Lang#14
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 11:58

Re: 2023-11-23 Torsdag 19:00 Leksand - Luleå

Inlägg av Rocket Lang#14 »

Sniper skrev: ons 22 nov 2023, 09:59 Vid övergången från Kyrkskolan till Sammilsdalsskolan, från mellanstadiet till högstadiet, hamnade vi bland folk som pratade jakt. Tonåringar från Häradsbygden, Djura och närliggande ställen kom att ingå i klassen.

Drygt fyrtio år senare kan jag inte erinra mig att jag någonsin ätit älg. Ännu mindre jagat. Med ett undantag: tjejer och bra priser.

Vid senaste besöket på Ica hittade jag älgstek från Norrlandsvilt som var nedsatt 50 % så jag köpte ett knappt kilo. Kostade inte ens en hundring eftersom det var av fransyska. Fransyskor har jag aldrig jagat. Men jag har sett en LIF-spelare med franskklingande namn som för två vintrar sen åkte skridskor så snabbt att motståndarna inte kunde jaga ifatt honom. Kommer vi få uppleva den Veronneau igen?

Senast mot HV var han mer än lovligt blek.

Matchens vara nu när vi möter ett lag från norr: https://www.norrlandsvilt.se/17/27/butiker/
I Lycksele håller man på Skellefteå = norrlandsvilt.
Tycker också Filip borde stå, han skulle stått mot HV71 också, eller blivit inbytt för att väcka laget sist.
Men tränarna gjorde det felet och splittrade kedjorna för 4 kedjan skulle få mer speltid i lördags, dom skulle ha spelat Fred som rightare i 4: e och spela dom minimalt. A Berg gjorde det bra
Det blev vår förlust och mot Luleå ställer dom Eljas som extraforward för Stuart ska få spela
Det kan bli vår förlust mot Luleå