Att gå och tro att saker ska vända utan att göra några förändringar är snarare en svaghet än en styrka. Vi kanske kan vara överens om att både Tjomme och Hedberg hoppas på att det ska vända och det gör nog dom flesta av oss här inne också.
Tjomme står för ett riktigt uselt ledarskap just nu och varje match vi råkar vinna ger honom förhoppningen om att nu vänder det, problemet är att det inte kommer göra det.
För mig är det numera 28 träningsmatcher kvar till kvalet, fram till dess måste vi göra några förändringar antingen i spel eller byta ut ett gäng sänken, finns säkert fler stycken att välja på om man har insyn bakom kulisserna.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Jag gissar att Tjomme till och från ångrar att han skrev på ett nytt kontrakt. Han hade kunnat lämna som den mest framgångsrika sportchefen i LIFs moderna historia, nu blir hans minne istället detta haveri. Tänk ändå att det alltid blir så här; internbråk, ekonomiskt haveri och nedflyttning. Same old, same old.
Och nog missar Sniper öppet mål när han inte låter vår egen Lucia Drabekova dölja sig bakom lucka 13.
Ge oss hopp och ljus mitt i detta mörker Lucia!
(Det finns en tråd om LIF och SDHL men där är vi ju som bekant inte kvar. Nästkommande säsong kan bli historiskt då inget lag, varken damer eller herrar, huserar i högsta serien.)
Och nog missar Sniper öppet mål när han inte låter vår egen Lucia Drabekova dölja sig bakom lucka 13.
Faktum är att jag hade ett inlägg klart där Anton Karlsson blev årets Lucia i konkurrens med bl.a. Axel Jonsson Fjällby - men det blev något annat istället. Visste inte ens att vi hade en dam-Lucia.
Det är inte bara mörkt, det är även ovanligt tyst på Färjan. Lite snarkningar hörs från bibblan och en däst rap från matsalen. Annars inte ett ljud. Det borde oroa Leksands IF, för är det något vi resenärer har gemensamt så är det ett ihärdigt intresse för LIF, och nu verkar orken tryta även hos oss.
Det är inte bara mörkt, det är även ovanligt tyst på Färjan. Lite snarkningar hörs från bibblan och en däst rap från matsalen. Annars inte ett ljud. Det borde oroa Leksands IF, för är det något vi resenärer har gemensamt så är det ett ihärdigt intresse för LIF, och nu verkar orken tryta även hos oss.
Anledningen stavas landslagsuppehåll... Minska antalet uppehåll, spela bara onsdagar och lördagar. Tror det skulle generera fler besökare till arenorna. Säsongen skulle bli exakt lika lång som idag, sedan får man väl lägga till en vecka per uppehåll, men helst bara en max två stycket. Ska man spela CHL får man passa in det på någon måndag eller annan godtycklig dag, det ska inte SHL anpassa sig för.