Laget 25/26

Henke Lif

Re: Laget 25/26

Inlägg av Henke Lif »

Wiborg skrev: fre 28 nov 2025, 09:54
SteveY skrev: fre 28 nov 2025, 09:34
Lampa skrev: fre 28 nov 2025, 07:13

Seriöst, Max V, vad har hänt? 12 matcher 3p

Tänk om Östman, Karlberg och Max spelat på iallafall godkänd nivå, 0,5 eller 0,6 PPG, då hade vi nog inte legat där vi gör.

Läge att försöka hitta något annat där? Max kanske behöver komma iväg till finland eller något och vi behöver verkligen någon annan som kan addera det han ska göra egentligen.

Hrivik-Syndrome? Signar ett alldeles för långt kontrakt och tappar motivationen.

Tycker även vi kan lägga till Lang i den skaran. Men det är också därför jag tror på att vi kan klättra, man kan göra mål bara man får in känslan och självförtroendet.

Mehh.. de har ju gått Ritolas avslutar kurs. 😆

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Enligt artikel igår:

"Utifrån det ekonomiska läget har Leksand i praktiken två alternativ: att sparka huvudtränaren Johan Hedberg eller att sparka sportchef Thomas Johansson. Enligt uppgift har styrelsen diskuterat kraftfulla åtgärder, men valt att ligga lågt.

För tillfället.

Styrelsen utsätts samtidigt för yttre påverkan från olika grupperingar som alltid cirkulerat kring Leksands IF. Klubben har genomfört en insamlingskampanj och fått in pengar från välbärgade leksingar. I vissa fall följer även krav med donationerna – exempelvis att pengarna ska användas till en målskytt eller att man vill påverka beslut på tränarbänken."

Enligt artikeln:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... varvningar

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Pellefant skrev: Igår, 11:28

Enligt artikel igår:

"Utifrån det ekonomiska läget har Leksand i praktiken två alternativ: att sparka huvudtränaren Johan Hedberg eller att sparka sportchef Thomas Johansson. Enligt uppgift har styrelsen diskuterat kraftfulla åtgärder, men valt att ligga lågt.

För tillfället.

Styrelsen utsätts samtidigt för yttre påverkan från olika grupperingar som alltid cirkulerat kring Leksands IF. Klubben har genomfört en insamlingskampanj och fått in pengar från välbärgade leksingar. I vissa fall följer även krav med donationerna – exempelvis att pengarna ska användas till en målskytt eller att man vill påverka beslut på tränarbänken."

Enligt artikeln:

"Påverka beslut på tränarbänken..."

Men fy fan, rent ut sagt. Man kan tycka olika om JH, om Tjomme och en massa annat. Men har man man inte lärt sig nåt? Vad blir bra av att dessa olika grupperingar i tid och otid ska hålla på och ställa en massa ultimatum och liknande? Fan, jag orkar inte med mer av den där jävla cirkusen.. :evil:

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: Igår, 13:28

Enligt artikel igår:

För tillfället.

Enligt artikeln:

Men fy fan, rent ut sagt. Man kan tycka olika om JH, om Tjomme och en massa annat. Men har man man inte lärt sig nåt? Vad blir bra av att dessa olika grupperingar i tid och otid ska hålla på och ställa en massa ultimatum och liknande? Fan, jag orkar inte med mer av den där jävla cirkusen.. :evil:

Jag hoppas ju innerligt att man vänligt men bestämt tackar nej till dessa donationer som innebär krav. Även om det skulle vara ett krav som går i linje med det man redan tänker så ska man inte tillåta att någon utifrån kan ställa krav bara man viftar med en bunt sedlar. Sedan är det ju givetvis beroende av vad det är för krav, säger man att "jag kan skänka en miljon kronor till en värvning men jag vill veta vem spelaren ni förhandlar med är först innan jag ger er pengarna", eller "jag tycker ni saknar en målskytt, ni får en miljon av mig för att värva en". Ja, då är det klart att det är skillnad mot att t.ex. "ni får en miljon om ni värvar X som ni sedan ska spela i försstakedjan med minst x antal minuter per match"

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Om vi plötsligt skulle värva två Vopat och en JLGP, så vet ni att det är SteveY som har vunnit på EuroJackpot.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: Igår, 14:43
Klas skrev: Igår, 13:28

Enligt artikel igår:

För tillfället.

Enligt artikeln:

Jag hoppas ju innerligt att man vänligt men bestämt tackar nej till dessa donationer som innebär krav. Även om det skulle vara ett krav som går i linje med det man redan tänker så ska man inte tillåta att någon utifrån kan ställa krav bara man viftar med en bunt sedlar. Sedan är det ju givetvis beroende av vad det är för krav, säger man att "jag kan skänka en miljon kronor till en värvning men jag vill veta vem spelaren ni förhandlar med är först innan jag ger er pengarna", eller "jag tycker ni saknar en målskytt, ni får en miljon av mig för att värva en". Ja, då är det klart att det är skillnad mot att t.ex. "ni får en miljon om ni värvar X som ni sedan ska spela i försstakedjan med minst x antal minuter per match"

Nog vore det bra om några skänkte en större summa utan förbehåll, men oftast vill man ju ha nånting för summan. Det kan vara en känsla av harmoni när laget går bra men är nog inget man ska ta för givet.
Jag tror att TJ ändå är glad över att få välja, så jag ser inget speciellt med detta. Det är ju som sagt bara att tacka nej om han anser sig ha råd med det.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Håller med om att det beror på vilka krav man har, ni får ett par miljoner men då vill vi ha insyn i ekonomin är inget orimligt krav tycker jag, man vill veta vem man matar med pengar helt enkelt. Eller alternativt att man vill veta lite om personen/spelaren man värvar innan man slantar in, det vore tråkigt att sponsra en spelare som exempelvis är en skitskalle och som man inte vill associeras med.