Sniper skrev: fre 19 dec 2025, 19:30
Pellefant skrev: tor 18 dec 2025, 11:28
Enligt artikel igår:
"Utifrån det ekonomiska läget har Leksand i praktiken två alternativ: att sparka huvudtränaren Johan Hedberg eller att sparka sportchef Thomas Johansson. Enligt uppgift har styrelsen diskuterat kraftfulla åtgärder, men valt att ligga lågt.
För tillfället.
Styrelsen utsätts samtidigt för yttre påverkan från olika grupperingar som alltid cirkulerat kring Leksands IF. Klubben har genomfört en insamlingskampanj och fått in pengar från välbärgade leksingar. I vissa fall följer även krav med donationerna – exempelvis att pengarna ska användas till en målskytt eller att man vill påverka beslut på tränarbänken."
Enligt artikeln:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... varvningar
Forumet har hittills bara diskuterat nedersta stycket - men övre då? Och det i mitten som hör samman med övre: "För tillfället".
Vad händer om de fortsätter förlora?
I morgon mot Örebro
I Globen på annandagen
Hemma mot Färjestad
Borta mot Timrå
--------------------Nyår---------------------
Man kan inte skjuta sig mer i foten än att sparka Hedberg. Det är ungefär som att se en förfriskad ryss försöka släcka sitt brinnande hus med diesel. Vad vill man uppnå med det?
Än så länge jobbar alla tillsammans mot samma mål. Det finns förtroende och det finns tro. Varför bryta upp det? Vansinne. Speciellt när vi har ett lyhört ledarskap som tydligt förstår vad vi behöver vrida och ändra på.
Tillsätta spelare är också långt overdue. Det finns inga frälsare i detta läge. De vi kan få kommer enbart för en alldeles för hög lön och en tanke om att det faller ändå inte på mig om vi åker ur, skadan var redan skedd. 80% räcker gott som alibi. Vad kostar chipsen i Leksand?
Vi har satt oss i den här sitsen själva och får reda upp den bäst det går. Behåll lugnet, behåll glädjen, behåll att bli fly förbannade vid förlust så kommer detta gå även om säsongen slutar med kval.
Släng inte pengar på "spets". 80% av spets blir pets. Hellre bredd och fler axlar att avlasta. I båset kan man låta assisterande bedriva träningar och ta in någon mer som kan ställa krav och vara avslappnad samtidigt. Pondus i bås. Pondus på plan.
Förövrigt är jag just nu ute på polska landsbygden och letar efter CMB som jag senast såg i ett dike i närheten av Krakow.
Vart är vi på väg?