Nu har jag läst igenom alla sidorna i succetråden övrig sport efter ett inlägg som tydligen aldrig blivit skrivet.
Jag var helt säker på att jag skrev om Pontus Skye i samband med att han och bl.a. Ferry Svan tog sig till VM-final nått år.
Kan det varit så länge sedan att det inlägget ligger på botten inuti Titanic?
Utifrån hur du uttrycker dig så kan det vara så att du (av misstag?) placerat inlägget i tråden Kulturella och mediala spår av LIF. Du får läsa igenom den tråden också i jakt på ditt inlägg. Trevlig läsning!
(Alternativt läser du Övrig sport-tråden såsom jag brukar göra. Slarvigt och utan riktig uppmärksamhet.)
Senast redigerad av Wittgenstein den sön 04 jan 2026, 21:14, redigerad totalt 1 gång.
Med en bra tränare/ledare som kan motivera och få spelaren att förstå och inte känna sig som borträknad så ska alla kunna ta ett par-tre matcher på sidan om. Frågan är om vi har en sån tränare/ledare?
Lindqvist och Fortier ska in - vilka ska ställas åt sidan i händelse av fullt lag?
Målskyttet har lossnat men det är ofta oroligt i egen zon - är det en back vi i första hand behöver?
Stevens och Wiktor Nilsson.
Fråga1: Det är väl ingen som behöver bytas ut för alltid, det växlar ju med vilka som är i form och vilka som är ur form, just nu skulle jag låta Stevens vila och antingen Eljas eller Altörn, men det är väl lite av problemet att det är många som blandar och ger med sina prestationer, kanske beror det just på att dom behöver vila ett tag och hitta motivationen.
Fråga 2: En eller helst två resliga och stabila backar som kan hålla undan moståndarna framför mål (framförallt i BP) skulle absolut behövas i truppen, men vilka står då åt sidan och svaret är väl här lika som på fråga1 att det växlar med tiden men just nu Caito och Fred Nilsson, Lyytinen hade ju stora problem i början av säsongen men har kommit in i det mer och mer, men tar fortfarande en del onödig utvisningar och vi är lite generellt för lätta och småväxta i backuppsättningen, motståndarna flyttar ofta på oss istället för tvärtom.
...Utanför frågan så vill jag ju hemskt gärna ha in en eller flera forwards också, en playmaker och en målSKYTT (med betoning på skytt) skulle verkligen behövas också, gärna med den där rappheten i både pass och skott som vi saknar och har saknat så länge. Mitt önskemål är ju egentligen att en hel femma (gärna samspelt från start) hämtas in för att få omgående effekt och slippa uppstartssträckan med att hitta rätt position och komma in i laget.
Så är det. Altörn är ju redan bänkad, med all rätt. Han är en besvikelse, spelade JVM för ett år sedan, men ingen utveckling alls egentligen efter det. Han har ju verkligen fått chansen också nu senaste tiden.
En hel ny femma kommer vi nog inte få se. Jag har önskat två nya forwards tidigare, men håller med dig om att behovet av en större back blir allt tydligare.
Vet inte om ni också har reklam för Cirkus Leksand efter det här citatet (ni kanske har tjejer utan matchtröja på grund av er sökhistorik?):
Printz är också medveten om att tonen mot Caito i sociala medier har varit hård.
– Jag tar nästan för givet att spelare inte läser det som skrivs på sociala medier. Mitt råd är att inte läsa sociala medier alls, till alla spelare. Han är en jättebra hockeyspelare och han vet hur han behöver spela för att känna sig trygg i sina prestationer och sitt spel, säger Printz till Falu-Kuriren. https://hockeynews.se/nyheter/efter-har ... -inte-lasa
Det är lite lustigt med Cirkus Leksand där, eftersom de i avsnittet "Halvtidsbetygen" (28:40 in i avsnittet) utan betänketid sätter betyget 1 av 5 på Caito.
"Det var rätt illa"
Lukas Vejdemo om skadan som var nära att avsluta karriären
- Siljan News -
Örat?
Han har ju utstrålat klass på sistone. Synd att inte alla hakar på och helheten fungerar (det är glädjande med mål framåt men spelet i övrigt har ofta kaoskaraktär). Halva laget skulle kanske behöva ett "C" sytt på tröjan?
Men är det ett skönt besked för oss? När spelas dessa matcher? Och när måste han infinna sig för förberedelser?
Nä det är såklart inte ett skönt besked för oss, är det några andra lag som tappar spelare till OS? Lite märkligt är det att Cehlarik platsar i OS, lite märkligt att han ens vill med tanke på att han har "en liten" här hemma nu.
Men är det ett skönt besked för oss? När spelas dessa matcher? Och när måste han infinna sig för förberedelser?
Nä det är såklart inte ett skönt besked för oss, är det några andra lag som tappar spelare till OS? Lite märkligt är det att Cehlarik platsar i OS, lite märkligt att han ens vill med tanke på att han har "en liten" här hemma nu.
Slovakien har bara fem (5!) spelare som är ordinarie i NHL just nu (om det jag läste stämmer). Så den nivå Slovakien hade för 8-10 år sedan gäller tydligen inte nu. Cehlarik är en hockeyspelare som är uttagen att spela i OS med världens allra bästa spelare, en turnering som spelarna i NHL laddat för väldigt länge. Kommer bli en helt fantastisk turnering inställningsmässigt (och därmed högst troligt även hockeymässigt) av alla de bästa spelarna! Menar du att Cehlarik då ska tacka nej och sitta hemma i soffan och vagga ett barn?
Ha, ha nja men frugan har väl också krav det brukar dom ha, å andra sidan är det ju han som drar in slantarna och detta är deras levebröd, så det går väl inte jämföra med en vanlig svensson-familj kanske
Ha, ha nja men frugan har väl också krav det brukar dom ha, å andra sidan är det ju han som drar in slantarna och detta är deras levebröd, så det går väl inte jämföra med en vanlig svensson-familj kanske
Är ju inte första gången en hockeyspelare åker iväg några veckor för landslaget trots barnafödande. Jag tror de flesta spelarfruar till elitspelare är väl medvetna om vad de gett sig in på och att förneka sin man att åka iväg på det kanske mest ärofyllda uppdraget man kan ha som hockeyspelare tror jag inte att man skulle göra. Det är antagligen Cehláriks sista chans att spela ett OS med världens bästa spelare. Barnet har ju dessutom hunnit blir flera månader gammalt och rutinerna borde vara någorlunda fastställda så jag ser inte riktigt problemet familjemässigt.
För Leksand är det ju lite mer problematiskt då han behövs i de matcherna han missar, men det är inte överdrivet många och gör han en bra turnering kanske det till och med bara är positivt. Men med vår vanliga tur så drar han på sig en skada och spelar inget mer den här säsongen...
Cehlarik spelar OS kommer att göra oss gott i slutändan….
Han kommer att få spela mot världens främsta spelare. Det kommer att bli ett högre tempo (både spelarmässigt och rinkstorlek) . Han får helt enkelt en spelarmässigt högre kvalitet på träning och matcher under ett par veckor som kommer att hjälpa både honom enskilt och laget inför slutet på säsongen…..
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Cehlarik spelar OS kommer att göra oss gott i slutändan….
Han kommer att få spela mot världens främsta spelare. Det kommer att bli ett högre tempo (både spelarmässigt och rinkstorlek) . Han får helt enkelt en spelarmässigt högre kvalitet på träning och matcher under ett par veckor som kommer att hjälpa både honom enskilt och laget inför slutet på säsongen…..
Det är ett positivt take som vi anammar utan att syna i sömmarna
Men. Förhoppningsvis kan vi byta honom rakt av med Lindqvist.