2026-01-22 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 1-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen

Re: 2026-01-22 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle (5 biljetter skänkes)

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 18 jan 2026, 11:40

Och nu när det inte hjälpte och det sannolikt inte går att undvika ett MARDRÖMSKVAL?

Dags att sluta sura snart och gilla läget.
Fullt möjligt får vi chansen att spela ut Örebro!

"Black as midnight on a moonless night"

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Leksand Fanatics skrev: tis 20 jan 2026, 18:11
Pastis skrev: sön 18 jan 2026, 09:30
Leksand Fanatics skrev: ons 07 jan 2026, 12:33

Halloj,

Tjuvstartar en tråd för ovan match. Jag sponsrade publikmatchen mot FBK senast och fick som tack 5 biljetter. Då jag inte kan gå så skänkes dessa till ngn i forumet. Om man får önska så gärna en barnfamilj. Skicka DM så väljer jag ut och mailar pdf med biljetter.

Är det något tryck på biljetterna?

På riktigt inte ett dm 😂😂

Många här har nog långt till Tegera Arena och i dagsläget lockar det inte med en lång resa, så man föredrar TVn/Internet? :-??

Bild
Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Blir en svår match, Rögle är svåra! Vad behöver Leksand göra för att vinna över dem? Vi har väl snart provat alla kombinationer av kedjor?

Bild
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Pastis skrev: tis 20 jan 2026, 19:34

Blir en svår match, Rögle är svåra! Vad behöver Leksand göra för att vinna över dem? Vi har väl snart provat alla kombinationer av kedjor?

Släppa in max två mål och göra minst ett i powerplay.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Inför hockeyfesten i morgon kommer här uppsnack:

Wiborg skrev: fre 12 dec 2025, 06:31

Jag blir väl utkastad från forumet nu men själv så tycker jag att senap är sjukt äckligt och skrapar till och med bort kanten på julskinkan.

56:00 in i avsnittet.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Gam dag mot Rögles gamar.

Känns så där inspirerande va?

Ska nu TJ profetia nångång om 5-7 raka segrar kicka in, så är det på tiden att göra det nu.

5 matcher återstår -för vår del, 6 för de andra- innan OS. (LHC borta spelas i slutet av februari) Ta de fem i en följd med treor i samtliga. För att få nån sorts hype kring föreningen igen. Nu känns det ju lika intressant att följa detta som att behöva betala in kvarskatt. Ett sorts nödvändigt måste.

Men TJ får förstås inte rätt här heller. Det är inget lall-motstånd vi möter. Serietrean följt av dubbla matcher mot fyran. Sen brynäs borta innan sista matchen före uppehållet mot Timrå. Tar vi 6 poäng på dessa 5 är det rimligt.

Någon direkt hype kring våra matcher är det inte heller på egna hemsidan. Står inget om matchen ikväll förutom ett erbjudande om kompispaket. 7000 i snitt lär de ju inte komma i närheten av, men klart att 2 kvalmatcher hjälper ju till med ca 500 till snittet. Fast LIF har väl räknat med semifinal i deras budget.... skulle knappast förvåna.

Nåväl. Vinn denna solitt nu. Börja där. Folk är trots allt på läktarna även ikväll och vill gärna se en seger.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Rubriken efter dagens match: ”Publiken svek när Leksand slog topplaget”

Hög tid för Linkan att börja driva offensiven. In med Karlberg och sätt Nilsson på sidan.

Runntur

Inlägg av Runntur »

Aggeman skrev: tor 22 jan 2026, 11:43

Hög tid för Linkan att börja driva offensiven. In med Karlberg och sätt Nilsson på sidan.

Tycker det är konstigt att Karlberg har varit utanför laget efter hans prestationer i jul/mellandagarna. När han har självförtroende så är han en tillgång för oss. Han är inte 13 forward i min bok. Känns nästan som en markering.

Men nu vet inte jag hur de ser ut på träningar osv.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Runntur skrev: tor 22 jan 2026, 12:29

Tycker det är konstigt att Karlberg har varit utanför laget efter hans prestationer i jul/mellandagarna. När han har självförtroende så är han en tillgång för oss. Han är inte 13 forward i min bok. Känns nästan som en markering.

Dom pratade om det i senaste FK-podden. Han är ju en mönsterbrytare som behövs (?) i detta lag. Samtidigt kan han ju ibland vara överallt och ingenstans. Ingen större hockey-smartness kanske. Och det är väl därför han inte riktigt tar en plats på 12..?

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Klas skrev: tor 22 jan 2026, 14:04

Dom pratade om det i senaste FK-podden. Han är ju en mönsterbrytare som behövs (?) i detta lag. Samtidigt kan han ju ibland vara överallt och ingenstans. Ingen större hockey-smartness kanske. Och det är väl därför han inte riktigt tar en plats på 12..?

Det råder även brist på hockeysmartness hos Nilsson. Det jag kan minnas från hans prestationer är hans onetimer i PP när stjärnorna stod rätt och enskild insatser med hårt jobb.

Som sagt Karlberg blixtrar till på ett annat sätt, trots att han saknar mycket annat.

Runntur

Inlägg av Runntur »

Aggeman skrev: tor 22 jan 2026, 15:40
Klas skrev: tor 22 jan 2026, 14:04

Det råder även brist på hockeysmartness hos Nilsson. Det jag kan minnas från hans prestationer är hans onetimer i PP när stjärnorna stod rätt och enskild insatser med hårt jobb.

Som sagt Karlberg blixtrar till på ett annat sätt, trots att han saknar mycket annat.

Han spelade mer innan jul (kan ha med skador att göra) än vad han får spela efter jul och hans självförtroendeökande insatser. Det självförtroendet är nog förresten borttaget nu av våra tränare så den edgen hos Karlberg är kanske inte kvar längre. Det är många i vårt kära lag som har bristande hockey-smartness och där varenda stjärna på himlen behöver stå rätt för att rätt saker ska hända.

Om en spelare som Karlberg får ett lyft och ett självförtroende som lyfter honom så är inte bänken det rätta stället. En het spelare ska spela, och detta brukar våra tränare praktisera (Knuts i 3 mot 3 :?: ). Att då radera en sån edge genom att sätta honom på bänken i några matcher är helt uselt hanterat, om det nu inte är någon slags markering (detta vet jag inget om och jag ska inte plantera sånna ideer), men jag ska inte spekulera vidare kring det. Våra tränare har säkert sina anledningar och jag vet som tidigare sagt inte hur det ser ut på våra träningar.

Jag bara tycker att det är konstigt att han har varit 13 forward efter han fick bättre självförtroende efter showen i globen osv., han borde klättrat i hierarkin efter det..

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

På med broddarna - nu ger vi oss ut på hal is och tippar match!

Filip Brodd

Leksand - Rögle 1

Trots att “Linkan” gjorde comeback i lördags vägde Leksand väldigt lätt uppe i Luleå (0-4). Med det sagt har tabelljumbon gaskat upp sig efter kaptensbytet och Gidlöfs återkomst. Hemma i Tegera har masarna plockat poäng i fem av de sex senaste matcherna. I den här arenan har Rögle i sin tur fått stryk vid de fem senaste tillfällena och här kommer skåningarna till spel med ett sargat manskap – Göransson, Biber och kaptenen Bengtsson utgick med skador i derbytorsken mot Malmö (4-6). 1X framstår som en läcker utgång.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Ingen intervju på hemsidan fortfarande. Beror det på likgiltighet eller på att det inte finns nån kvar som jobbar med sånt?

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bild

Gidlöf står.
Rifalk för Rögle.

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Intressant att vi tar med 8 backar idag. Då är det garanterat någon som spelar skadad.

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---