Viktor Tuurala

CMB

Viktor Tuurala

Inlägg av CMB »

Nu får det vara nog. Denna man skall stå i LIFs bås nästa säsong. Annars kan TJ avgå.

Se hans Kalmar (delvis trimmade div1-spelare) mot Camper i Orskarshamn imorgon (fredag 14/2). Vinst eller förlust är inte poängen. Rörelse, smartness, hög forecheck men ändå spelare med hemåt är det däremot. Flippass när det behövs. Lyft blick vid attack mot mål ger möjlighet till triangelspel (och bortre-gubbepass). Spelare blir bättre tack vare honom (inte pga att de är unga och oundvikligt blir bättre med träning).

Att få se Lang under Tuuralas träning göra maxåkningar och få pass högt upp i banan skulle vara en liten godbit mot sm-guldet. Verkställ kontraktet TJ!!!

Bild
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Re: Viktor Tuurala

Inlägg av Mats_ume »

Som jag skrivit tidigare så känner jag inte till honom i detalj, men han verkar passa in på min mall som en ung tränare med både teoretiska ambitioner, praktiskt ledarskap och framförallt någon slags "mental awareness" under matcher.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

CMB skrev: tor 13 feb 2025, 22:37 Nu får det vara nog. Denna man skall stå i LIFs bås nästa säsong. Annars kan TJ avgå.
TJ kan inte bara tvinga någon att skriva på, bara så du vet ;)
Pain is temporary, glory is forever
CMB

Inlägg av CMB »

Wiborg skrev: fre 14 feb 2025, 06:29
CMB skrev: tor 13 feb 2025, 22:37 Nu får det vara nog. Denna man skall stå i LIFs bås nästa säsong. Annars kan TJ avgå.
TJ kan inte bara tvinga någon att skriva på, bara så du vet ;)
Jag tror du underskattar TJ:s tuffare förhandlingsmetoder:

Bild

8-)
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: tor 13 feb 2025, 22:37

Nu får det vara nog. Denna man skall stå i LIFs bås nästa säsong. Annars kan TJ avgå.

Är det här ett stående krav inför varje säsong eller är råttet mågat?

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

CMB

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: sön 01 feb 2026, 13:18
CMB skrev: tor 13 feb 2025, 22:37

Är det här ett stående krav inför varje säsong eller är råttet mågat?

"Jag gjorde allt jag kunde men fick ändå nej" är - efter granskning att det stämmer - en godkänd ursäkt. Möjligtvis. Kanske. :-B ;)

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Om Hedberg får lämna men vi ändå åker ur öppnar det upp för Tuurala. Som tränare i SHL har inte LIF modet att rekrytera honom, men för ett budgetlag i allsvenskan borde de förstå att han är idealisk.

CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: sön 01 feb 2026, 13:34

Om Hedberg får lämna men vi ändå åker ur öppnar det upp för Tuurala. Som tränare i SHL har inte LIF modet att rekrytera honom, men för ett budgetlag i allsvenskan borde de förstå att han är idealisk.

Skämskudde redo vid intervjuer. Offensiv underhållning, målvrål, och segeröl kring hockeyn. Spelare som blir - hör och häpna - bättre under säsong. Men jag är ju tydligen förälskad, så vad vet jag. :-??

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Nu är han på väg att föra Kalmar upp i topp - 5-1 mot AIK efter två perioder.

Bild

* * *

När Alena Tuurala mötte sin drömprins på college i USA hade hon ingen aning om att kärleken en dag skulle ta henne till ett hockeytokigt Kalmar. Livet som fru till en ishockeytränare kan vara ensamt och tufft, men också spännande och annorlunda.

– Viktor och jag är ett team, vi har ett mål och vi kan bara uppnå det genom att göra det tillsammans, säger hon.
https://www.barometern.se/familj/traffa ... -i-kalmar/

CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: sön 01 feb 2026, 18:21

Nu är han på väg att föra Kalmar upp i topp - 5-1 mot AIK efter två perioder.

Bild

* * *

När Alena Tuurala mötte sin drömprins på college i USA hade hon ingen aning om att kärleken en dag skulle ta henne till ett hockeytokigt Kalmar. Livet som fru till en ishockeytränare kan vara ensamt och tufft, men också spännande och annorlunda.

– Viktor och jag är ett team, vi har ett mål och vi kan bara uppnå det genom att göra det tillsammans, säger hon.
https://www.barometern.se/familj/traffa ... -i-kalmar/

Masugnen låser barnens kaninbur...

Bild

Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Beklagar CMB. Men din crush verkar inte vara singel? :(

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Man måste ändå säga att det är anmärkningsvärt att Kalmar ligger i toppen av Allsvenskan just nu, något gör dom bra och rätt. Om det beror på enbart Tuurula, eller om det är många parametrar som spelar in har jag personligen ingen aning om. Har Kalmar extra bra ekonomi (jämför med övriga allsvenskan?), har man fått in någon storsponsor, är det flera och andra i tränarstaben och sportchef mm som har lika stor eller större inverkan på deras framgån än Tuurula?

Kommer ihåg när många trodde Tomas Kämpe var enormt bra tränare som själv gjorde underverk av både Skövde och Växjö, när han sedan värvades till Leksand blev det bara skit ändå, jag vet inte orsaken, men han har inte gjort väsen av sig efter det heller och inbillar mig att han hade väldigt bra folk runt omkring sig i Vöxjö och Skövde. Eller är det nån som har bättre koll på den historian?

Helt klart ska jag ta och försöka titta lite närmare på Kalmar framöver (framförallt nu när Leksand mest är en plåga att beskåda) och se hur dom spelar och vad dom har för spelartyper i laget som lyfter dem till den framgångsvåg dom ändå verkar segla på.

Senast redigerad av Pellefant den mån 02 feb 2026, 12:52, redigerad totalt 1 gång.
lil'masen

Inlägg av lil'masen »

https://hockeynews.se/nyheter/sportchef ... -en-dialog

Viktor Tuurala har utgående kontrakt

Framåt Masar!

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Viktor Tuurala, 37, är något av säsongens succétränare i svensk ishockey. Poplaget Kalmar toppar just nu den allsvenska tabellen och har imponerat på många med sin offensiva och frejdiga ishockey.

Tuurala förlängde i våras kontraktet med Kalmar med ytterligare en säsong, men det här ser ut att bli den sista i Småland. En källa med god insyn säger att det inte blir någon fortsättning i Kalmar för den karismatiske stockholmaren, om Kalmar blir kvar i allsvenskan.

Var tar då Tuurala vägen? Tidigare i veckan kom uppgifter till Silly-surr att han flyttar österut för att nästa säsong ta över ett lag i finländska Liiga.

De senaste dagarna har det figurerat uppgifter som säger att han är högaktuell att ta över AIK. Att parterna till och med ska vara överens, men det är obekräftade uppgifter.
AIK sparkade nyligen sin tränare, Fredrik Hallberg.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-nara-aik