Viktor Tuurala

CMB

Viktor Tuurala

Inlägg av CMB »

Nu får det vara nog. Denna man skall stå i LIFs bås nästa säsong. Annars kan TJ avgå.

Se hans Kalmar (delvis trimmade div1-spelare) mot Camper i Orskarshamn imorgon (fredag 14/2). Vinst eller förlust är inte poängen. Rörelse, smartness, hög forecheck men ändå spelare med hemåt är det däremot. Flippass när det behövs. Lyft blick vid attack mot mål ger möjlighet till triangelspel (och bortre-gubbepass). Spelare blir bättre tack vare honom (inte pga att de är unga och oundvikligt blir bättre med träning).

Att få se Lang under Tuuralas träning göra maxåkningar och få pass högt upp i banan skulle vara en liten godbit mot sm-guldet. Verkställ kontraktet TJ!!!

Bild
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Re: Viktor Tuurala

Inlägg av Mats_ume »

Som jag skrivit tidigare så känner jag inte till honom i detalj, men han verkar passa in på min mall som en ung tränare med både teoretiska ambitioner, praktiskt ledarskap och framförallt någon slags "mental awareness" under matcher.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

CMB skrev: tor 13 feb 2025, 22:37 Nu får det vara nog. Denna man skall stå i LIFs bås nästa säsong. Annars kan TJ avgå.
TJ kan inte bara tvinga någon att skriva på, bara så du vet ;)
Pain is temporary, glory is forever
CMB

Inlägg av CMB »

Wiborg skrev: fre 14 feb 2025, 06:29
CMB skrev: tor 13 feb 2025, 22:37 Nu får det vara nog. Denna man skall stå i LIFs bås nästa säsong. Annars kan TJ avgå.
TJ kan inte bara tvinga någon att skriva på, bara så du vet ;)
Jag tror du underskattar TJ:s tuffare förhandlingsmetoder:

Bild

8-)