Min teori just nu är att det avvaktas till deadline nästa söndag.
Förändringar bland utespelarna = oförändrad tränarstab
Inga förändringar bland utespelarna = tränarbyte
Tränarna
-
Sniper
- Intendent
Re: Tränarna
-
Pellefant
Wittgenstein skrev: sön 08 feb 2026, 21:14Ni väntar förgäves. Hedberg kommer inte få focken.
#lyssnapånyenostradamus
Jag tror inte heller det, han är alldeles för mycket "nickedocka" för att få sparken, bänkningen av Max och Stevens känns så mycket pga påtryckningar från Hedbergs omgivning och det känns som det var väldigt lite Hedbergs egna beslut.
-
lil'masen
Framåt Masar!
-
SteelSky
Man hör från Hedberg och Tjomme att det är ett jäkla bra go i gruppen. Att alla tror på detta.
Jag har delvis trott på det och jag har önskat av hela mitt hjärta att det ska vända. Mest för JHs skull.
Men nu tror ingen i laget på det längre - och då är det faktiskt dags att agera så fort som bara möjligt.
In med Filander säger jag. ASAP!
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
-
Jjax
Komplettera med Janne Larsson säsongen ut är mitt förslag.
-
Wiborg
Ska man göra en förändring behöver det ju inte vara direkt Hedberg som ska plockas bort. Printz har utgående kontrakt, kan det vara läge att plocka bort honom redan nu?
-
Stjärnan
Wiborg skrev: Igår, 13:59Ska man göra en förändring behöver det ju inte vara direkt Hedberg som ska plockas bort. Printz har utgående kontrakt, kan det vara läge att plocka bort honom redan nu?
Skulle det hjälpa något?
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Pellefant
Är det någon som har koll på Janne Larsson och hans meriter? Är han duktig på PP, jag tycker han låter enormt intressant och varför inte byta ut samtliga tre i tränartrojkan, det är ju ingen som direkt har lyckats med ens något. Vi är kassa i försvarspelet, framförallt hur vi försöker spela oss ur zon, där misslyckas vi verkligen ofta i varje match.
PP behöver vi inte ens prata om, där borde ansvarig ha fått kliva åt sidan för länge sedan, finns ju inget som helst som är positivt där.
Sedan har vi detta med laget, att få spelare att nå sin bästa version av sig själv, ca 90% av laget har väl tagit ett steg bakåt från tidigare säsong och säsonger. Även Fredrik Hallberg finns väl tillgänglig?
-
VonGustaf
Hallberg skulle vara bättre än både Printz och Pajen tillsammans. Det finns ju ingen riktig coachning under själva matcherna från dessa tre herrar.
När vi väl fick pp i tredje perioden mot Timrå så lät vi Zaki och Pax spela. Hur kan man låta två spelare som egentligen inte ens platsar i laget lira under sådana lägen när vi har en chans till att göra 2-4 och komma in i matchen (långsökt javisst) för att sedan med 4 minuter kvar att spela tar ut målvakten…. I min bok ett helt horribel sätt att coacha ett lag i landets högsta serie.
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Lillgud
VonGustaf skrev: Igår, 16:56Hallberg skulle vara bättre än både Printz och Pajen tillsammans. Det finns ju ingen riktig coachning under själva matcherna från dessa tre herrar.
När vi väl fick pp i tredje perioden mot Timrå så lät vi Zaki och Pax spela. Hur kan man låta två spelare som egentligen inte ens platsar i laget lira under sådana lägen när vi har en chans till att göra 2-4 och komma in i matchen (långsökt javisst) för att sedan med 4 minuter kvar att spela tar ut målvakten…. I min bok ett helt horribel sätt att coacha ett lag i landets högsta serie.
Johan Hedberg signalerar bara att han själv gett upp…och har slut på idéer.
Oseriöst beteende….. Hur fasen kan man förvänta sig att då spelarna ska ta det seriöst….
Hedberg har redan provat allt och lite till….
Och är numer rejält missnöjd med spelarna…för han märker att de lyssnar inte längre….
Det verkar väl som att alla är frustrerade….. I nuvarande läge nog inget bra tecken.
För var det inte också nyligen som det rapporterades från en träning inför Brynäs matchen 5 februari…eller om var inför Brynäs matchen 15 januari. (Minns inte alls , vet bara att läste om något för inte så längesen inför en Brynäs match)
Att tex Karlberg hade slagit klubban ur Antons händer med rejäl kraft…
Varpå Anton tände till ordentligt och slängde ner Karlberg med nästan ett nacksving i isen….
Och på samma träning….hade Fortier lackat…och slet av sig hjälmen och hivade in den i sargen…
Kul att det är kamp och action på träning så de inte bara lunkar omkring…och har det trevligt.
Skulle man ju kunna säga….
-
Jjax
Pellefant skrev: Igår, 15:55Är det någon som har koll på Janne Larsson och hans meriter? Är han duktig på PP, jag tycker han låter enormt intressant och varför inte byta ut samtliga tre i tränartrojkan, det är ju ingen som direkt har lyckats med ens något. Vi är kassa i försvarspelet, framförallt hur vi försöker spela oss ur zon, där misslyckas vi verkligen ofta i varje match.
PP behöver vi inte ens prata om, där borde ansvarig ha fått kliva åt sidan för länge sedan, finns ju inget som helst som är positivt där.
Sedan har vi detta med laget, att få spelare att nå sin bästa version av sig själv, ca 90% av laget har väl tagit ett steg bakåt från tidigare säsong och säsonger. Även Fredrik Hallberg finns väl tillgänglig?
Han kvar med i Rögles förvandling. Togs tillbaka när det gick trögt för Rögle och det vände direkt. "Det är en kille som ser hockey på ett smart sätt och har många idéer att komma med. Det har varit positivt, säger Zaar, som gjort tre mål sedan Larssons återkomst" Tyngre när han försvann. Sen meriter med Brynäs tidigare, typisk en ass coach men får känslan att han har något.
-
Lillgud
Det enda som talar emot är att Janne Larsson är `väldigt mycket Brynäs ´ lite så old school.
Och frågan är hur han ställer sig till just Leksand… (Det är för han lite ärkerivalen nr1)
Men tex både Masken och Christer Ohlsson bla ju kommit till oss….så inte omöjligt….
Men Janne Larsson är ett bra namn….
Han och Printz har även jobbat ihop i Rögle…
Janne Larsson trivs bäst i ett bås….
Dock vill han inte flytta mer….
Därför på slutet vart in kortare perioder till Rögle tex….
Avståndet mellan Leksand och Gävle är mindre än 2timmar…vilket skulle underlätta mycket för honom….Då kan han åka hem ofta…
Att Rögle tagit tillbaka han igen osv…. Visar med att han är bra….
Var med under Rögles bästa säsonger…
Rögle pratar bra om han….När Bulan var i Brynäs…pratade även han tex bra om Larsson…
Larsson har allt som våra 3 tränare saknar…. ERFARENHET…..
Larsson smart och taktisk….precis som han var som center….
60år….men brinner fortsatt för hockeyn…och det han trivs bäst att jobba med….
Med drygt 1månads kontrakt med Leksand…. Det ett perfekt upplägg för Larsson….
Om han kan tänka sig just Leksand som klubb…
Karlin och Janne Larsson perfekt kombo….
Janne Larsson spelat tidigare för Modo i 2säsonger….
De har varit lagkamrater….
Dock kortare period….då Karlin kom upp det året i A-laget…..
-
Jjax
Lillgud och jag på samma sida. Bara det borde vara nog för att Tjomme ska lasta sig på telefonen till Janne
![]()