Föreningsdemokrati, det är vägen till framgång! Eller hur Superstars?
Tjomme
-
Wittgenstein
-
syd b.
Re: Tjomme
Wittgenstein skrev: tor 12 feb 2026, 10:30Otroligt märkligt beslut. Hjälper inte ett smack på kort sikt och stjälper oss på lite längre sikt.
Borde väl gjorts för länge sen, när man började se åt vilket håll det barkade kan man tycka, om det ändå sker nu ändå. Hur tacklar Anton det här då?
-
Stjärnan
Wittgenstein skrev: tor 12 feb 2026, 10:36Det måste väl ändå vara så att ledningen vill sparka tränarna men Tjomme har stått emot?
Det får vi verkligen hoppas. Att styrelsen inser att förändringar behöver göras mer aktivt än vad TJ behärskar (som verkar vilja vara vän med alla, utom möjligen spelarna)
Annars vette fasen vad detta ska vara bra för. Men i sakfråga håller jag med om att TJ får gå. Skulle nog ha skett innan jul dock.
Knappast att Ollas själv går in och gör förändringar. Isf är han den nya nickedockan... Otacksam uppgift han får isf.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Klas
Oavsett vad man står i frågan om TJ’s storhet alt. Misslyckande, så är jag rädd att den här panikförändringen nu enbart gör mer skada än nytta.
Är man missnöjd med TJ sätt att jobba så ska man ändra så klart, men välj för bövelen en tidpunkt som funkar.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Stjärnan
Klas skrev: tor 12 feb 2026, 11:10Oavsett vad man står i frågan om TJ’s storhet alt. Misslyckande, så är jag rädd att den här panikförändringen nu enbart gör mer skada än nytta.
Är man missnöjd med TJ sätt att jobba så ska man ändra så klart, men välj för bövelen en tidpunkt som funkar.
Helt enig.
Men, om detta innebär snabba intressanta förändringar i övrigt så var det i grevens tid. Händer inget av värde.... då fattar jag ingenting av detta panikdrag.
Keep RISING!
-
SteveY
Ollas, du har fyra dagar på dig. Lycka till!
-
Kluster
Undrar vad JH:s kommentar till detta blir…”vi måste tro på processen”
-
CMB
Om TJ inte har någon värvning på gång så är det väl inget fel med att agera nu? Vi ligger sist i SHL.

-
Ludde
TJ har ju minst sagt misslyckats med sitt jobb så att han får bära ansvaret är i min mening inte konstigt. Dock saknar jag också den kortsiktiga lösningen som fler av er efterlyser.
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Klas
Så på 4 dagar ska Jeppe Ollas lyckas med det som Tjomme inte lyckats med under hela säsongen? Och dessutom arbeta upp ett bra flöde med Carnbro och tränargruppen. Eller tänker man att Ollas kör lite solo och gör som han vill?
Kommer ju att bli super, tänk vilket lugn som genast sprider sig över sporten.
Och om Jeppe O nu är sådant jävla geni som GM så han bara kan dansa in på ett par dagar och rädda upp detta borde man väl gjort detta för länge sedan?
Otroligt pajasaktigt skött detta. Som vanligt får man väl tillstå.
-
Klas
Ludde skrev: tor 12 feb 2026, 12:10TJ har ju minst sagt misslyckats med sitt jobb så att han får bära ansvaret är i min mening inte konstigt. Dock saknar jag också den kortsiktiga lösningen som fler av er efterlyser.
Men tidpunkten?
-
Ludde
Bättre sent än aldrig men det här skulle ju skett redan i november när man såg vart säsongen var på väg såklart det håller jag med om. Hans historik sjuder ju inte av handlingskraft så att han skulle misslyckas att göra förändringar under pågående säsong bör ju inte komma som en överraskning för någon i styrelsen.
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Sniper
- Intendent
Leksands IF sparkar Thomas ”Tjomme” Johansson – nu har FK-sporten uppgifter om att sportchefen tvingas bort av flera tunga samarbetspartners.
– Det har inte kommit fram till mig, säger LIF:s ordförande Andreas Gärdsback.
https://www.falukuriren.se/2026-02-12/u ... t-klubben/
AvestaMasen
12 februari 2026, 12:28
Nu har FK-sporten uppgifter om att krafter runt föreningen varit med och styrt händelseutvecklingen under flera år i och runt klubben.
Thomas ”Tjomme” Johansson har varit starkt ifrågasatt av flera tunga namn runt LIF sedan han kom in 2018 – trots sportsliga framgångar.
I samband med att Leksands IF:s general manager sparkade tränaren Leif Carlsson under sin första säsong fanns påtryckningar från externa krafter att tränaren skulle bort.
Tjomme valde till slut att gå kraven till mötes och sparkade Leif Carlsson.
Laget lyfte i Hockeyallsvenskan och tog därefter steget upp i SHL.
Det blev dock en tuff sportslig återkomst i SHL och mitt under säsongen fick tränaren Roger Melin sparken.
Inte heller då ville Tjomme göra sig av med tränaren – men efter ett ultimatum från krafter runt föreningen tvingades ledningen agera.
-
CMB
Klas skrev: tor 12 feb 2026, 12:12Så på 4 dagar ska Jeppe Ollas lyckas med det som Tjomme inte lyckats med under hela säsongen? Och dessutom arbeta upp ett bra flöde med Carnbro och tränargruppen. Eller tänker man att Ollas kör lite solo och gör som han vill?
Kommer ju att bli super, tänk vilket lugn som genast sprider sig över sporten.Och om Jeppe O nu är sådant jävla geni som GM så han bara kan dansa in på ett par dagar och rädda upp detta borde man väl gjort detta för länge sedan?
Kanske har LIF avvaktat just för att ge TJ möjlighet att värva? Men fått besked att det inte finns några spelare tillgängliga. LIF förväntar sig nog inte att Ollas kommer hitta något om det TJ säger angående spelarmarknaden stämmer.
-
Stjärnan
CMB skrev: tor 12 feb 2026, 12:23Klas skrev: tor 12 feb 2026, 12:12Så på 4 dagar ska Jeppe Ollas lyckas med det som Tjomme inte lyckats med under hela säsongen? Och dessutom arbeta upp ett bra flöde med Carnbro och tränargruppen. Eller tänker man att Ollas kör lite solo och gör som han vill?
Kommer ju att bli super, tänk vilket lugn som genast sprider sig över sporten.Och om Jeppe O nu är sådant jävla geni som GM så han bara kan dansa in på ett par dagar och rädda upp detta borde man väl gjort detta för länge sedan?
Kanske har LIF avvaktat just för att ge TJ möjlighet att värva? Men fått besked att det inte finns några spelare tillgängliga. LIF förväntar sig nog inte att Ollas kommer hitta något om det TJ säger angående spelarmarknaden stämmer.
Eller... så är det så att förlängningar ska skrivas denna vecka och man vill inte låta TJ bestämma detta, pga hans nuvarande lagbygge, och därför i panik slår bort honom. Fast då blir det upp till Ollas alltså. Bättre, eller sämre?
Keep RISING!