Underläge 1-0, chans till kvittering med pp, och Hedberg sätter in nr 16. Fascinerande...
Vem skulle ha spelat istället? Caito som rosat marknaden så kopiöst i PP? Victor Johansson som inte spelat något tidigare i matchen? Strandell kan inte spela 60 minuter... Langvardt har gjort många poäng i J20 och är ett löfte som kan bli en riktigt bra PP-back i framtiden, tycker det är helt rätt att testa honom.
Det lilla jag sett av nr 16 tidigare gillar jag, spännande junior. Men snälla nån vilket hån mot de övriga backarna. Fred N, Lundqvist!
Förstod inte att det var menat just i sista PP. Varken Fred eller Lunkan har spelat PP tidigare och är varken blivande eller nuvarande PP-backar. Jag ser inget fel alls i att Langvardt petar dessa i PP. Snarare kul att man vågar satsa på unga spelare och spela dem i de situationer de är bra på.
Vem skulle ha spelat istället? Caito som rosat marknaden så kopiöst i PP? Victor Johansson som inte spelat något tidigare i matchen? Strandell kan inte spela 60 minuter... Langvardt har gjort många poäng i J20 och är ett löfte som kan bli en riktigt bra PP-back i framtiden, tycker det är helt rätt att testa honom.
Det lilla jag sett av nr 16 tidigare gillar jag, spännande junior. Men snälla nån vilket hån mot de övriga backarna. Fred N, Lundqvist!
Förstod inte att det var menat just i sista PP. Varken Fred eller Lunkan har spelat PP tidigare och är varken blivande eller nuvarande PP-backar. Jag ser inget fel alls i att Langvardt petar dessa i PP. Snarare kul att man vågar satsa på unga spelare och spela dem i de situationer de är bra på.
De har inte spelat pp pga Hedberg. Ytterligare ett dåligt beslut av honom.
Jag förhalade kvällsmiddagen med några minuter för att se första tek, hur vi såg ut. På- eller avkopplade. Hann se 1-0 på första skottet fri sikt, handledare en bit utifrån. Gonatt tänkte jag och gick i vredesmod ut till restaurangen.
Väl där efter ca 2 perioder gissar jag kommer en dryg brynäsare fram och sägar att livet är fint. Dif förlorar, LIF förlorar. (what else is new, tänker jag) och ser till min förvåning när jag kom hem att laget tog sig samman eller om Saik underskattade oss grovt efter 1-0.
Kul med en låtsasseger iaf. Jag får väl se ikapp matchen ikväll.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Du behöver inte se mer än videon här ovan. Det övriga är närmast outhärdligt att titta på (för oss som förstår att passnings- och samspel är en vital del av hockey). Målen kan man dock se många gånger. Det har jag gjort.
Du behöver inte se mer än videon här ovan. Det övriga är närmast outhärdligt att titta på (för oss som förstår att passnings- och samspel är en vital del av hockey). Målen kan man dock se många gånger. Det har jag gjort.
Det var ju synd att jag inte läste detta först.
Har sett klart nu. Vet inte vad man ska säga här. Gudarna var med oss ikväll. Vi var som vanligt usla och räddades av våra målvakter samt de där gudarna. Efter att ha plockat målvakten…. Vad tusan hände där egentligen? De hade ju mängder av lägen i vår zon men missade pucken, pucken studsar till på hälen, 33 lyfter ner inlägget mot öppet mål bakom nacken, räddar på mållinjen och assisterar till kvitteringen strax efter. Galet!
Det var nog vår del av turen denna säsong. Men kul att få uppleva det.
Mot nya poäng och självförtroende. Det behövs.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Det fanns ändå eventuellt lite positivt från gårdagens match, man kanske inte kan säga att det är positivt förrän man sett det i flera matcher?
...men:
Känns som vi spelar lite mer efter materailet, vi kör inte i 110% procent på allt och huvudlöst direkt från start och tar slut efter 15 minuter, kanske har vi en plan och en tanke med spelet nu?
Filip L ser stabil ut i målet, vad som hände på första skottet i matchen vet jag inte men i övrigt ser han grymt följsam och stabil ut (förutom då han klev av då och vad nu det berodde på)
Vi gör en del "grundskoletabbar" fortfarande men inga EXTREMtabbar som vi haft för vana gjordes i denna match.
....kan vi bibehålla detta framöver och börja putsa vidare på resten nu och bearbeta bort punktför punkt på To-Do-listan (eller var detta en tillfällighet?) Hoppas kan man alltid.
Jag håller med om att det är totalt fel att lira Langvardt i pp. Han platsar inte i laget när ordinarie spelare är tillbaka.
Samma gäller när Hedberg lirade Pax och Zaki. Vi behöver lira ihop två PP linor inför säsongens viktigaste del dvs kvalspel. Då kan vi inte lalla med spelare som inte platsar i laget.
Det är just detta som gör Hedberg till en sämre tränare och coach. Hade förväntat mig bättre nu när Ritola även gick ner i båset under match.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Jag håller med om att det är totalt fel att lira Langvardt i pp. Han platsar inte i laget när ordinarie spelare är tillbaka.
Samma gäller när Hedberg lirade Pax och Zaki. Vi behöver lira ihop två PP linor inför säsongens viktigaste del dvs kvalspel. Då kan vi inte lalla med spelare som inte platsar i laget.
Det är just detta som gör Hedberg till en sämre tränare och coach. Hade förväntat mig bättre nu när Ritola även gick ner i båset under match.
Jag håller definitivt med om den detaljen också, jag hoppas någon ställer den frågan till både Hedberg och Ritola. Håller också med om att man MÅSTE spela ihop rvå möjliga uppställningar för PP, både för att det behövs och för att man vid skador måste ha alternativ på spelare i PP, jag fattar inte hur det kan vara möjligt att ha sånt dåligt tänk och beredskap för spelformen. Till Ritolas försvar (hur många dagar har han haft på sig? När tillträdde han rollen som PP-ansvarig?) finns det bara alternativet atg han inte hunnit organisera upp det än, men så mycket mer tid får han inte för att åtminstone få det att se genomtänkt och förberett ut.