Sniper skrev: tor 05 mar 2026, 18:25
Har ni ingen Swehockey-rutin?
Det är ofta - ja, jag skulle säga nästan alltid - tre målvakter uppsatta.
Ja, jag tänkte säga det också. Det har hänt ett antal gånger tidigare den här säsongen. Framförallt vid hemmamatcher.
Klas skrev: tor 05 mar 2026, 20:09
Och vad gjorde Koblar för fel där?
Ska hans klubb-lyft vara mer spelförstörande än alla jävla screens man ser konstant?
Vad har vi lärt oss under säsongen? Underskatta aldrig domarnas inkompetens! Det är nästan så att man kan sluta kommentera dem när de är dåliga och abra skriva när de är bra så behöver vi bara prata om dem 1-2 ggr per säsong.
bender skrev: tor 05 mar 2026, 20:44
Fyfan Lang.. Det är sådär man åker ur SHL. Så ofattbart dålig disciplin.
Helt enig om att det är dålig disciplin, men samtidigt förstår jag frustrationen att alltid bli fasthållen utan åtgärd från domarna. Denna var väl dock en av de tveksammare interference-situationer man sett så kanske fel tillfälle men ändå förstår jag att man lackar ur till slut. Men klumpigt av Lang i det läget vi befinner oss i. Tack och lov resulterade det inte i att vi tappade matchen tack vare Caitos 2-1 även om det inte var långt ifrån att vi kanske hade haft 1-2 istället för 2-1.
Klas skrev: tor 05 mar 2026, 20:58
Se på fan, man blåser för en interference?
Helt otroligt. Det där ser man ju hela tiden. Men nu trillade leksingen förstås. 
Ja, och det är ju helt sjukt att man ska behöva ramla för att få med sig en utvisning i 95% av fallen. Inte konstigt att spelare filmar...
bender skrev: tor 05 mar 2026, 21:01
Östman.. Det är lika varje gång han får pucken. Man älskar skottet, men är det värt det?
Det där med snabba enkla passningar som jag alltid tjatat om.
Stjärnan skrev: tor 05 mar 2026, 23:55
Vid 3-1 målet. Luc sitter på bänken och surar över sin missade chans sekunderna innan. I love it!
Nej så var det nog inte.. but still love it!
Det var precis det jag noterade också, precis som att han sitter och tänker att det skulle varit jag som var sådär jävla glad och nu får jag bara vara sur istället. Jag vet inte om jag gillar det, en viss sida av mig säger att det är bra att man aldrig är nöjd med att missa målchanser medan en annan sida säger att det är en lagsport och det viktigaste är att laget vinner och man firar när laget gör mål. Kluven.
Jag tycker man gör en stabil match och spelar man såhär imorgon går vi om HV. Litet fall bakåt i PP igen, men det är fortfarande klart bättre än för en månad sedan, nu kommer vi in i anfallszon i alla fall utan några extrema problem som tidigare. Stabilt bakåt även i BP trots ett mål i baken. 3 mot 4 är svårt med enorma ytor, kanske till och med svårare än 3 mot 5 då motståndarna ofta sänker tempot för mycket när man har två spelare mer. 3 mot 4 är samma ytor men eftersom de bara är en mer så håller de kvar pucktempot som gör att det blir svårt att försvara sig. Jävligt bra skymning av Shinnimin på målet också och även om jag önskar honom all olycka så får man ändå ge honom att skymningar är han grymt bra på.
Larsson stabil! Lang avstängd när han väl börjar komma igång?