Gösen skrev: Igår, 10:43Den snabba förändringen som behövde göras var att få bort Tjomme från Hedbergs axlar.
Var detta orsaken till att han fick gå?
Gösen skrev: Igår, 10:43Den snabba förändringen som behövde göras var att få bort Tjomme från Hedbergs axlar.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.
Wittgenstein skrev: Igår, 15:20Gösen skrev: Igår, 10:43Den snabba förändringen som behövde göras var att få bort Tjomme från Hedbergs axlar.
Enbart rykten
Tvärtemot vad som sägs här säger man att Tjomme var den som konsekvent ville bibehålla en offensiv forecheckande hockey när Hedberg ville bromsa och bygga bakifrån.
Personligen har jag ingen aning vad som stämmer. Det låter som en rimlig förklaring. Samtidigt är det bara snacket på stan.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Snacket på byn känns då konstigt….och motsägelsefullt…
Men just `byn´ skyddar dock alltid sina egna…
(Då är utbölingen TJ lättare att kasta under bussen och skylla på)
Även om båda var lika enkelriktiga i sitt synsätt på saker och ting , ingen av de ändrar gärna på saker och ting…de kör in i kaklet.
Johan är en av folket…..
10% av Leksands befolkning är väl vän med Hedberg på Facebook……
Han har mycket backup där ute i samhället….han går hem i stugorna.
För Hedberg har ju alltid sagt just tvärtom…
(Och det var först efter att Bemström rådfrågades som det vände ute på isen)
- Fartfylld, direkt och framåtlutad hockey.
Det ska känneteckna Örebro under Johan Hedberg.
Johan Hedberg Leksand.
-Jag vill inte spela som Växjö Lakers.
Nya Leksandstränaren:
- Jag vill att vi ska underhålla.
Johan Hedberg:
– Jag vill att vi spelar en väldigt rak, snabb ishockey. Jag har för dåligt tålamod för att sakta ner spelet, ta burskydd och såna saker. Självklart går det ut på att vinna matcher, men det ska vara underhållande att titta på.
Johan Hedberg:
Leksand har stundtals också de senaste åren spelat en sådan typ av spel som jag tycker om, dvs. med hög fart och förmågan att snabbt flytta pucken framåt i banan. Ibland har laget dock tenderat att gadda ihop sig i mittzon vilket inte varit så roligt att titta på. Det lag jag kommer ställa på banan detta år kommer förhoppningsvis inte spendera så mycket tid i mittzon.
Om man tittar på sådana lag som Frölunda och Skellefteå sätter de mycket press på motståndaren, är hela tiden i rörelse och söker nästan aldrig burskydd. För ett sådant spel gäller det att ha vältränade spelare och det ger blodad tand att lag med sådan typ av spelidé gått vidare i slutspelet i SHL detta år.
Johan Hedberg:
Han uttryckte tidigt en vilja att spela en modern, snabb hockey med mycket fart, och ville att det skulle vara jobbigt att möta Mora.