Kval 2026: HV71 - Leksand

Matchtrådar för alla matcher.
CMB

Re: Kval 2026: HV71 - Leksand

Inlägg av CMB »

Wittgenstein skrev: tor 19 mar 2026, 15:24
Sniper skrev: tor 19 mar 2026, 15:15
CMB skrev: tor 19 mar 2026, 15:04

Så hur är det nu, skadad eller petad? Lillgud lutade åt petad (men inte säker).

1 Skadad/sjuk
X Petad
2 Joonas & Tiina väntar baarn

Ja, jag vet inte. Men någon här ska väl kunna ge besked.

Svar: 2.

– Min fru är väldigt sen i graviditeten. Det är anledningen till att jag har saknats. Tiden går långsamt, för långsamt. Barnet kan komma när som helst och familjen går alltid först, hälsar han Leksandsfärjan.

Om drygt en vecka:

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Wittgenstein skrev: tor 19 mar 2026, 15:24
Sniper skrev: tor 19 mar 2026, 15:15
CMB skrev: tor 19 mar 2026, 15:04

Så hur är det nu, skadad eller petad? Lillgud lutade åt petad (men inte säker).

1 Skadad/sjuk
X Petad
2 Joonas & Tiina väntar baarn

Ja, jag vet inte. Men någon här ska väl kunna ge besked.

Svar: 2.

– Min fru är väldigt sen i graviditeten. Det är anledningen till att jag har saknats. Tiden går långsamt, för långsamt. Barnet kan komma när som helst och familjen går alltid först, hälsar han Leksandsfärjan.

Hmmm. Han var inte med på avslutningen (2 torsk) inte med borta mot fbk (torsk) och inte med igår (torsk)
Vet ej hur mycket han var med i vår vinstradda men hemma mot hv var han med iaf (seger)

Bila ner han och frugan direkt. Jönköping har väl också ett BB?

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Nyckelspelaren tillbaka, lyder rubriken på fk’s kvalvaka.. vilken menar han då? Arvid Eljas?

Sun taught me,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

JÖNKÖPING. Matt Caito var inne på båda Leksands baklängesmål.
Men efter matchen ville han inte ta på sig förlusten.
– Sådana saker händer i en matchserie, säger Leksandsbacken efter 1–2 i första play out-mötet med HV71.

Hmmmm. Ja, men varför ligger så ofta du bakom dessa saker även under seriespelet?

Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Matchen igår hade egentligen alla ingredienser för seger:
-Filip gör en bra match
-HV:s offensiv kändes blekare än vanligt bortsett från inledande minuterna.
-Vi drabbades inte av en enda utvisning.
-Vi hade ganska många bra omställningslägen som vi lyckades vaska bort på olika sätt.

Jag har hela tiden trott på torsk om vi skulle få HV, och har väl ingen anledning att tro nåt annat efter matchen. Men fortsätter vi att hålla oss fem på plan o målvakten gör sitt så har jag ändå hoppet kvar.

Till imorgon hoppas jag Eljas är tillbaks o Karlberg får nöta bänk. Byt plats på Lang o Kaderli. Lang o Cehlarik har noll kemi men Lang o Fortier gick ju bra tillsammans. Och Kaderli o Koblar funkar ju också ihop, såg bägge lite bleka ut igår.
Förstår inte labbandet med dessa två kedjor alls.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

quote=Sniper post_id=44222 time=1773941299 user_id=62]

[/quote]

Tackar… Medan jag är på väg att lyssna på denna så undrar jag om samma domare dömer hela matchserien, samt var de bra i går?

Ser att Örebro leder med 1-0 i slutet av andra vilket känns rättvis med 20-8 i skott. Man kan inte vinna med 8 skott efter två perioder, Lex Leksand.

Sun taught me,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Har lyssnat nu. Jag och Mårten har samma analys av första matchen, och då har jag inte ens sett den… vi tog defensiven på lite för stort ansvar.

Lite besviken är jag på deras delning av mediala nyheter som påstod att Expressen skrivit att Karlberg blev anmäld för filmning vilket han inte blev. Granskad däremot. Men blev alltså aldrig anmäld.

Min tidigare spådom gäller fortfarande. Vinnaren av match 2 tar hem kvalet. Kom igen nu Leksand. Visa att vi faktiskt är bättre.

Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: tor 19 mar 2026, 21:17

Min tidigare spådom gäller fortfarande. Vinnaren av match 2 tar hem kvalet. K

Jag skulle säga 50/50 på den, dock är jag 100% säker på att den som vinner sista matchen tar hem kvalet.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: Igår, 07:57
Stjärnan skrev: tor 19 mar 2026, 21:17

Min tidigare spådom gäller fortfarande. Vinnaren av match 2 tar hem kvalet. K

Jag skulle säga 50/50 på den, dock är jag 100% säker på att den som vinner sista matchen tar hem kvalet.

Ja mä

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
Ställbergarn

Inlägg av Ställbergarn »

Stjärnan skrev: tor 19 mar 2026, 20:23

Tackar… Medan jag är på väg att lyssna på denna så undrar jag om samma domare dömer hela matchserien, samt var de bra i går?

Jag såg matchen på plats i onsdags och det var nog en av få matcher den här säsongen då jag inte kunde hitta nån stor domartabbe. De släppte lagom mycket och skötte sig, trots otroligt enögda hemmafans. Det ger en på nåt sätt lite hopp om mänskligheten när domarna i SHL kan vara bra. 😅

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Ställbergarn skrev: Igår, 11:36
Stjärnan skrev: tor 19 mar 2026, 20:23

Jag såg matchen på plats i onsdags och det var nog en av få matcher den här säsongen då jag inte kunde hitta nån stor domartabbe. De släppte lagom mycket och skötte sig, trots otroligt enögda hemmafans. Det ger en på nåt sätt lite hopp om mänskligheten när domarna i SHL kan vara bra. 😅

Jag hade en del synpunkter på domarna under matchen, men sett till en helhet så var de ju väldigt konsekventa i sin bedömning vilket är klart viktigare än vilken nivå de lägger det på. Och jag ser ingen nackdel i att det blir väldigt få utvisningar så länge lagen håller det på denna nivå och inte börjar tänja gränserna allt för mycket.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

FK:

DIREKT
LIF värmer inför rysaren - Eljas på isen: "Fokuserat"

Bild
Eljas med ny klubba - levererad av "Anonymous"

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Dags för match 2 då..
Ska bli kul att se. Vi har stora chanser att vinna detta och jag tycker det isf ser rätt bra ut framöver.

Jag har ett märkligt lugn i kroppen ändå, nästan som inför en premiär. Nu behöver man dessutom inte förlita dig på andra resultat. Det räcker med att vi gör vårt.
Tror ni de ställer Filip igen? Annat vore ju helt fel om jag tolkat Filips insats senast rätt, men med Leksand vet man aldrig. De kommer garanterat alternera framöver oavsett vilket jag känner en mindre förtvivlan inför. Men inget jag kan göra nåt åt så jag släpper den.

Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: Igår, 12:33

Dags för match 2 då..
Ska bli kul att se. Vi har stora chanser att vinna detta och jag tycker det isf ser rätt bra ut framöver.

Jag har ett märkligt lugn i kroppen ändå, nästan som inför en premiär. Nu behöver man dessutom inte förlita dig på andra resultat. Det räcker med att vi gör vårt.
Tror ni de ställer Filip igen? Annat vore ju helt fel om jag tolkat Filips insats senast rätt, men med Leksand vet man aldrig. De kommer garanterat alternera framöver oavsett vilket jag känner en mindre förtvivlan inför. Men inget jag kan göra nåt åt så jag släpper den.

Jag är övertygad om att Filip spelar igen och jag är lika övertygad om att han kommer spela hela kvalet så länge han inte gör flera sämre matcher i rad, blir sjuk, överdrivet sliten eller skadad. Finns ingen anledning att spela Gidlöf annars även om jag tror att han hade gjort bra ifrån sig och visat att han kan leverera i viktiga matcher. Filip är invärvad för just detta och är i grunden en bättre målvakt än Gidlöf just nu.