Hockeyallsvenskan 2026/27

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Hockeyallsvenskan 2026/27

Inlägg av Sniper »

Minns när pensionerade Sigge Svensson intervjuades i paus någon gång 2006-2010 och han inte tyckte det var kul att kolla på matcher när Leksand var så överlägsna. Att få uppleva det igen vore rena drömmen. Jag vill inte ha spänning - jag vill ha promenadsegrar, defileringar och en enda lång transportsträcka till HA-finalen. Om något sådant kan halvt utlovas under sommaren via fantastiska ekonomiska nyheter kommer jag se fram emot nästa säsong. Annars inte. Laguppställningarna som hittills postats i sillytråden är f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d-a.

Ullvi, typ

Re: Hockeyallsvenskan 2026/27

Inlägg av Ullvi, typ »

Sniper skrev: Idag, 15:56

Minns när pensionerade Sigge Svensson intervjuades i paus någon gång 2006-2010 och han inte tyckte det var kul att kolla på matcher när Leksand var så överlägsna. Att få uppleva det igen vore rena drömmen. Jag vill inte ha spänning - jag vill ha promenadsegrar, defileringar och en enda lång transportsträcka till HA-finalen. Om något sådant kan halvt utlovas under sommaren via fantastiska ekonomiska nyheter kommer jag se fram emot nästa säsong. Annars inte. Laguppställningarna som hittills postats i sillytråden är f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d-a.

Jaförhelvete. Det här blir grymt. Och juniorkramarnas jävla paradis. Promenadsegrar mot Sundsvall med 13-1. Slagskott i krysset. Och Rocky L. Cirkus med total dominans. Äntligen lite pepp efter de harvande åren i HV/Linköpingland i ES!

Användarens profilbild
Gösen

Re: Hockeyallsvenskan 2026/27

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Idag, 15:56

. Laguppställningarna som hittills postats i sillytråden är f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d-a.

Inte för att jag läser folks önskelistor med namn jag ändå inte känner igen men spelarbudgeten ska ligga på 20 miljoner nästa år enligt uppgift. Än så länge.
Det betyder att vår snittspelare tjänar 50 tkr i månaden. Typ karlberg-lön. I SHL är det väl nästan bara juniorer som får rookiekontrakt som tjänar mindre.

Så man ska nog inte hoppas på någon topp-topp femma med 150 tkr i lön som äter mer än halva budgeten. Om vi nu inte tar importspelare och glömmer att bokföra sign-off bonusar då förstås.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer