Hockeyallsvenskan 2026/27

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Hockeyallsvenskan 2026/27

Inlägg av Sniper »

Minns när pensionerade Sigge Svensson intervjuades i paus någon gång 2006-2010 och han inte tyckte det var kul att kolla på matcher när Leksand var så överlägsna. Att få uppleva det igen vore rena drömmen. Jag vill inte ha spänning - jag vill ha promenadsegrar, defileringar och en enda lång transportsträcka till HA-finalen. Om något sådant kan halvt utlovas under sommaren via fantastiska ekonomiska nyheter kommer jag se fram emot nästa säsong. Annars inte. Laguppställningarna som hittills postats i sillytråden är f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d-a.

Ullvi, typ

Re: Hockeyallsvenskan 2026/27

Inlägg av Ullvi, typ »

Sniper skrev: tor 26 mar 2026, 15:56

Minns när pensionerade Sigge Svensson intervjuades i paus någon gång 2006-2010 och han inte tyckte det var kul att kolla på matcher när Leksand var så överlägsna. Att få uppleva det igen vore rena drömmen. Jag vill inte ha spänning - jag vill ha promenadsegrar, defileringar och en enda lång transportsträcka till HA-finalen. Om något sådant kan halvt utlovas under sommaren via fantastiska ekonomiska nyheter kommer jag se fram emot nästa säsong. Annars inte. Laguppställningarna som hittills postats i sillytråden är f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d-a.

Jaförhelvete. Det här blir grymt. Och juniorkramarnas jävla paradis. Promenadsegrar mot Sundsvall med 13-1. Slagskott i krysset. Och Rocky L. Cirkus med total dominans. Äntligen lite pepp efter de harvande åren i HV/Linköpingland i ES!

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 26 mar 2026, 15:56

. Laguppställningarna som hittills postats i sillytråden är f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d-a.

Inte för att jag läser folks önskelistor med namn jag ändå inte känner igen men spelarbudgeten ska ligga på 20 miljoner nästa år enligt uppgift. Än så länge.
Det betyder att vår snittspelare tjänar 50 tkr i månaden. Typ karlberg-lön. I SHL är det väl nästan bara juniorer som får rookiekontrakt som tjänar mindre.

Så man ska nog inte hoppas på någon topp-topp femma med 150 tkr i lön som äter mer än halva budgeten. Om vi nu inte tar importspelare och glömmer att bokföra sign-off bonusar då förstås.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Lampa

Inlägg av Lampa »

Som det ser ut kommer vi istället för att glida in i Löfbergs och Scandinavium nu skrinna in i vackra Holmen Center istället.

Jag ser inte ett scenario där Hudiksvall inte går upp. I år är året för dom.

Även Vimmerbys fantastiska lada där jag själv var på match för några år sen med ett juniorlag som coach. Den hallen är inte ens i toppskikt av div 1.

Jag hoppas vi slipper Löven. Dels vill jag se dom i SHL och förhoppningen om att de inte vill ta med sig Fredrik upp och att han återvänder hem vore en lite tröst. Samt lite roligt att möta Modo.

Nämnda Modo är ju en jävla bra match. Samt att få möta AIK och SSK är trevligt. Och mora då givetvis..

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Leksandsfärjan har Mats_ume. Mora har Karl_ume https://www.siljannews.se/sport/mora-va ... ckeyettan/

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Sniper skrev: lör 28 mar 2026, 08:27

Leksandsfärjan har Mats_ume. Mora har Karl_ume https://www.siljannews.se/sport/mora-va ... ckeyettan/

Jag tror mer på Mats_ume!

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Brinnet är tillbaka.

Bild

Bild

Utifrån detta är det för oss ovidkommande vilka spelare som väljer att ta sitt förbannade ansvar och stanna, det viktiga för oss är att just du förlänger. Det är du som är Leksands IF. Det är du som får vår förening att andas, bygden att pulsera och landskapet att leva.
Vi ses i höst. Då växlar vi upp. Då når vi nya höjder.
Tillsammans för Leksands IF.

Leksand Tifo Crew @leksandtifocrew · Mar 26

Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Lampa skrev: fre 27 mar 2026, 07:02

Som det ser ut kommer vi istället för att glida in i Löfbergs och Scandinavium nu skrinna in i vackra Holmen Center istället.

Samt lite roligt att möta Modo.

Nämnda Modo är ju en jävla bra match. Samt att få möta AIK och SSK är trevligt. Och mora då givetvis..

Lampa, ljuset i mörkret. Imponerande att det ändå vattnas i munnen på dig. Kudos. :thumbsup:

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Börjar bli dags att hålla koll på slutspelet i hockeyettan. Ett av dessa fyra lag spelar i hockeyallsvenskan 26/27:

• Karlskrona
  • Visby/Roma
  • Hudiksvall
  • Lindlöven

Match 1 mellan Karlskrona-Visby/Roma idag 16:00
https://www.hockeyettan.se/2026/03/01/s ... aren-2026/

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Igår, 13:14

Börjar bli dags att hålla koll på slutspelet i hockeyettan. Ett av dessa fyra lag spelar i hockeyallsvenskan 26/27:

• Karlskrona
  • Visby/Roma
  • Hudiksvall
  • Lindlöven

Match 1 mellan Karlskrona-Visby/Roma idag 16:00
https://www.hockeyettan.se/2026/03/01/s ... aren-2026/

Då får vi väl hålla på Lindlöven alternativt Hudiksvall där varken flyg eller övernattning behövs.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Visby/Roma vann match 1 i Karlskrona 1-4.
Leksandsfärjan till Gotland?

Lampa

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: Igår, 20:40

Visby/Roma vann match 1 i Karlskrona 1-4.
Leksandsfärjan till Gotland?

Du kan glömma det, Hudiksvall kommer köra över det lag från södra som vinner. Tyvärr, hade varit roligt med Visby.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Karlskrona-Visby/Roma 0-3 efter första perioden.

Kamikaze-tips för en månad sen:

Karlskrona-Visby/Roma
Tips: 2-3 i matcher

Analys: Inget motstånd passar Karlskrona sämre än just Visby/Roma. Den fysiska, väldigt vuxna, hockey som laget praktiserar synkar illa med Karlskronas snabba, spelskickliga sätt att spela och jämför man lagen finns också tydliga skillnader i rutin. Där KHK har mängder av unga hungriga spelare med karriären framför sig har Visby betydligt fler spelare som varit med och åstadkommit lyckade saker i slutspel tidigare. De kommer gnaga på hemmalagets spetsar byte in och byte ut och se till att det här blir en riktigt jobbig resa (inte bara på grund av färjeturen till Gotland). Det här blir också en prövning för coachen Peter ”Piva” Johansson om har coachat i medgång hela säsongen. När han basade över Kristianstad för några säsonger sedan hade han inget svar utan stod mest med tom blick och lynnigt humör när hans lag vek ner sig och tappade en snudd på hemräknad allsvensk plats över de sista matcherna i kvalserien. Här måste han övertrumfa Visby-båsets extremt rutinerade Hans ”Säcken” Särkijärvi som kommer älska att se spelet trasas sönder och kan varenda trick ur boken om slutspel. Det kommer ofrånkomligt bli en viktig coachmatch som bitvis kommer få ske ur underläge. Jag förväntar mig en väldigt jämn drabbning, men Visby/Roma har fler trumf på hand.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... de-gar-upp