Usch då. Jag ser ett direkt hot i att när JH får sparken, då plockar de in Karlberg istället.
Silly season 26/27
-
Stjärnan
-
Sniper
- Intendent
Re: Silly season 26/27
November 2024 - mars 2026
- Falu-Kurirens sign off-chock
- Ejendals död
- Missat slutspel trots att bara en enda poäng krävdes sista fem omgångarna
- Ny säsong och bottenplacering vintern lång
- Finfin spurt - varpå luften går ur laget och vi degraderas
Vore kul om ens engagemang gav något tillbaka.
-
Sniper
- Intendent
Ett namn som Brynäs är mycket intresserat av är Leksands centertalang Tinus Luc Koblar, signalerna är dock att Brynäs inte är norrmannens förstaval. Även Lukas Vejdemo finns med på listan, men där lär det bli spel i Djurgården. En annan leksing Brynäs är ute efter kommer vi in på längre ner.
(...)
Men Brynäs har även visat intresse för Leksands JVM-back, Victor Johansson, och är intresset ömsesidigt kan Johansson ta den sista platsen på backsidan.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... sta-sasong
-
Wiborg
SteveY skrev: ons 01 apr 2026, 10:02Ja, förvånansvärt många verkar taggade på HA, inkl mig själv. Tror det beror mycket på att man var inställd på degradering så tidigt på säsongen, när spelet och prestationen havererade totalt. Man var mentalt förberedd helt enkelt, mer än vanligt.
Jag skulle inte säga att jag är taggad på HA, däremot har jag börjat få en rejäl revanschlusta och så är det klart att det är spännande att se hur man börjar bygga från grunden nu när man inte kan köpa ett helt nytt lag som man gjort tidigare. Vi har även en bredare och spetsigare juniorsida att bygga från än vad vi haft tidigare.
svepet skrev: ons 01 apr 2026, 15:00Transparens noll. Vi kör på o värvar o allt låter bra o sen pang kommer en FK-artikel ut med mångmiljonskuld o kris.
Jag säger varken att det är rätt eller fel, men vad är det man menar med att man vill ha transparens för oss utifrån? Nu har de sagt att ekonomin är under kontroll det är väl transparent? Sen om det stämmer eller inte går ju att spekulera i men om nu ekonomin skulle vara under kontroll, vad mer ska de göra än att säga att det är under kontroll? De har antagligen ingen spikad budget ännu utan det tar ett tag till innan det är klart, men de kan ju inte göra så mycket mer just nu för att vara transparenta. Sedan om det är riktigt att det är under kontroll kommer vi ju inte få veta förrän antingen konkursansökan lämnats in eller årsredovisningen presenteras. Transparens betyder ju inte full insyn i allt utan att man rapporterar saker när man har saker att rapportera, bara för att man inte säger något betyder det ju inte att man mörkar något utan helt enkelt kanske inte har något att rapportera. Nu har de lagt ut en artikel för att visa att de är transparenta och då är tydligen det också fel. Visst, man har ett förtroendekapital att bygga upp efter senaste åren men just nu är känslan att oavsett hur eller vad de kommunicerar så är det fel.
Att FK kommer skriva om mångmiljonskuld och kris är ju faktum, sedan är det ju deras tolkning. LIF kommer säga att vi har utmaningar framöver men har en plan för att hantera det för att beskriva samma sak. Verkligheten ligger väl antagligen någonstans däremellan.
Stjärnan skrev: ons 01 apr 2026, 18:12Möjligt. Jag såg tecken att även ”Det känns tungt nu”-artikeln för några dagar sedan också var AI skriven. Lite punktfel och extra mellanrum. Typiska tecken. (Eller en gös arbete med en ipads rättstavningsprogram)
Jag kan tänka mig att många använder AI för att "förbättra" en text man redan lagt upp grunderna till. Det gör jag själv ibland istället för att ta tid från kollegor att korrekturläsa.
-
Stjärnan
Wiborg skrev: tor 02 apr 2026, 07:41Jag kan tänka mig att många använder AI för att "förbättra" en text man redan lagt upp grunderna till. Det gör jag själv ibland istället för att ta tid från kollegor att korrekturläsa.
Tja, än har vi väl inte kommit dit att herr/fru AI fixar sådant på helt eget bevåg..
(får vi hoppas)
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Sisu
Här var det tyst, Ollas gav oss en uppdatering igår. Allt är klart för börja värva verkar det som. Vi ska få nyheter inom kort med läget, lovade vara öppen med allt. Vi har spelare på kontrakt, inte många men några.
Alla spelare har haft ett samtal.
Får vi en påsk nyhet?
-
Lampa
Sisu skrev: fre 03 apr 2026, 22:47Här var det tyst, Ollas gav oss en uppdatering igår. Allt är klart för börja värva verkar det som. Vi ska få nyheter inom kort med läget, lovade vara öppen med allt. Vi har spelare på kontrakt, inte många men några.
Får vi en påsk nyhet?
Förra året fick vi Strandell, vore skönt att få han igen.
-
SteveY
Lampa skrev: lör 04 apr 2026, 08:45Sisu skrev: fre 03 apr 2026, 22:47Här var det tyst, Ollas gav oss en uppdatering igår. Allt är klart för börja värva verkar det som. Vi ska få nyheter inom kort med läget, lovade vara öppen med allt. Vi har spelare på kontrakt, inte många men några.
Får vi en påsk nyhet?
Förra året fick vi Strandell, vore skönt att få han igen.
Verkligen! Men det lutar åt en notis på hemsidan som bara bekräftar punkter vi redan känner till.
- Dom fyra har gällande kontrakt
- Dom lämnar Leksands if, tack för medverkan osv.
Ska ändå bli intressant att se vilka som finns med på denna lista, eller inte finns med..
-
VonGustaf
Nu tror jag inte riktigt själv på det jag skriver, men..
Om nu Gidlöf av någon anledning kör ett år till kan man väl höra med Blue’s om de kan sätta några Ahl prospects i backformat att spela in framför honom….. win win situation så att säga.
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
SteveY
Sniper skrev: lör 04 apr 2026, 20:40Visby/Roma vann match 1 i Karlskrona 1-4.
Leksandsfärjan till Gotland?
I Visby/Roma spelar den 24:a årige backen Andreas Thelander, fostrad i våra egna juniorled.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... -thelander
-
Sniper
- Intendent
SteveY skrev: lör 04 apr 2026, 21:26Sniper skrev: lör 04 apr 2026, 20:40Visby/Roma vann match 1 i Karlskrona 1-4.
Leksandsfärjan till Gotland?I Visby/Roma spelar den 24:a årige backen Andreas Thelander, fostrad i våra egna juniorled.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... -thelander
Utropstecknet: Andreas Thelander, back
Den här säsongen kom till slut det fullständiga genombrottet. Thelander har varit lovande i många år, men när polletten helt och hållet trillade ner gick han från att vara spännande till att vara ett monster. I sina bästa stunder har det sett ut som att backen bara bestämt sig för att ”nu ska det bli mål” och levererat därefter. Det har varit en imponerande resa och det är fullt logiskt att han faktiskt vann den interna poängligan i Visby under seriespelet.
https://www.hockeyettan.se/2026/03/21/h ... finalerna/
-
Sniper
- Intendent
Nils Åman, som huserat i Vancouver Canucks organisation, är på väg till Europa. Nu är det fler klubbar som drar i Åman, med tanke på erfarenhet och ålder, men lyckas Färjestad vinna dragkampen om masen så har man en center som kan spela tio säsonger i SHL.
Leksands 18-årige jättetalang Tinus Luc Koblar ryktas vara på ingång till Karlstad. Han gjorde det väldigt bra under vintern och avslutade säsongen som förstecenter i laget som degraderades till hockeyallsvenskan.
-
geten
Sniper skrev: Igår, 18:01Nils Åman, som huserat i Vancouver Canucks organisation, är på väg till Europa. Nu är det fler klubbar som drar i Åman, med tanke på erfarenhet och ålder, men lyckas Färjestad vinna dragkampen om masen så har man en center som kan spela tio säsonger i SHL.
Leksands 18-årige jättetalang Tinus Luc Koblar ryktas vara på ingång till Karlstad. Han gjorde det väldigt bra under vintern och avslutade säsongen som förstecenter i laget som degraderades till hockeyallsvenskan.
![]()
-
Sniper
- Intendent
lil'masen skrev: tis 31 mar 2026, 18:57Tror inte att det är han med tanke på vad säger till aftonblaskan.
Niklas Eriksson om chockbeskedet
Dessutom krävs nog att Leksand river upp det man bestämt eller har på gång.
På gång: VD (en kandidat klar i närtid, sa Wiklund INNAN N.E. fick sparken).
Bestämt: tränare (Ollas har nog inte haft en tanke på annat än Hedberg som huvudtränare).
Valet mellan Hedberg och N.E. som huvudtränare är en no-brainer för mig: Niklas Eriksson.
Honom skulle jag åtminstone tro på.
Skitsamma om det är dödgrävarhockey - bara vi vinner matcherna och utmanar om avancemang.
-
Gösen
Sniper skrev: Igår, 18:55Valet mellan Hedberg och N.E. som huvudtränare är en no-brainer för mig: Niklas Eriksson.
Honom skulle jag åtminstone tro på.
Skitsamma om det är dödgrävarhockey - bara vi vinner matcherna och utmanar om avancemang.
Fast är det inte bitterheten som talar.
Besvikelsen över uttåget.
Vill vi verkligen spela defensiv kontringshockey i HA eller framåtlutad underhållande hockey. Det senare räknar jag med då det sägs att vi ska ha en av de högsta spelarbudgetarna.
Rocknroll och mycket mål drar publik.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer