Souvenirer

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4621
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Souvenirer

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 20 mar 2026, 09:39

Signaturen

Bild

...undrar vad jag tycker om t-shirten här ovan. Som något man hittar vid en valstuga före riksdagsval.

Låt oss ta parti för Leksand - tillsammans!

Verkligen Moderaterna typ 2006.
Nya Leksand?

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1956
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: fre 20 mar 2026, 10:06
Sniper skrev: fre 20 mar 2026, 09:39

Signaturen

Bild

...undrar vad jag tycker om t-shirten här ovan. Som något man hittar vid en valstuga före riksdagsval.

Låt oss ta parti för Leksand - tillsammans!

Verkligen Moderaterna typ 2006.
Nya Leksand?

Jag är inte överdrivet förtjust heller, skulle aldrig betala för den. Men det gula väcker ju hopp. Jag vill inte, vill inte, vill inte, VILL INTE följa ett Leksand som ser ut som och spelar mot Karlskoga nästa säsong.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4226
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

Jag må vara konservativ i andra sammanhang, men jag skulle inte ha något emot en tillfällig färgförnyelse på dräkterna. En säsong med varken vitt/blått/gult eller vitt/blått utan detta! Fast kanske med vitt inslag också, så det inte blir för dovt.

Bild

Bild

https://shop.leksandsif.se/nyheter

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1956
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tor 02 apr 2026, 09:41

Jag må vara konservativ i andra sammanhang, men jag skulle inte ha något emot en tillfällig färgförnyelse på dräkterna. En säsong med varken vitt/blått/gult eller vitt/blått utan detta! Fast kanske med vitt inslag också, så det inte blir för dovt.

Bild

Bild

https://shop.leksandsif.se/nyheter

Vad fan säger du? Som tredjeställ isf. På tal om det, det blev ingen tredjetröja denna säsong. Märkligt, en sådan borde väl generera lite stålar.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4621
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Souvenirer

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tor 02 apr 2026, 10:02
Sniper skrev: tor 02 apr 2026, 09:41

Jag må vara konservativ i andra sammanhang, men jag skulle inte ha något emot en tillfällig färgförnyelse på dräkterna. En säsong med varken vitt/blått/gult eller vitt/blått utan detta! Fast kanske med vitt inslag också, så det inte blir för dovt.

Bild

Bild

https://shop.leksandsif.se/nyheter

Vad fan säger du? Som tredjeställ isf. På tal om det, det blev ingen tredjetröja denna säsong. Märkligt, en sådan borde väl generera lite stålar.

Blev det inte?

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1956
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: tor 02 apr 2026, 10:44
Wittgenstein skrev: tor 02 apr 2026, 10:02
Sniper skrev: tor 02 apr 2026, 09:41

Jag må vara konservativ i andra sammanhang, men jag skulle inte ha något emot en tillfällig färgförnyelse på dräkterna. En säsong med varken vitt/blått/gult eller vitt/blått utan detta! Fast kanske med vitt inslag också, så det inte blir för dovt.

Bild

Bild

https://shop.leksandsif.se/nyheter

Vad fan säger du? Som tredjeställ isf. På tal om det, det blev ingen tredjetröja denna säsong. Märkligt, en sådan borde väl generera lite stålar.

Blev det inte?

Du får gärna upplysa mig om du sett någon.

Bild

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Aggeman »

Wittgenstein skrev: tor 02 apr 2026, 10:02
Sniper skrev: tor 02 apr 2026, 09:41

Jag må vara konservativ i andra sammanhang, men jag skulle inte ha något emot en tillfällig färgförnyelse på dräkterna. En säsong med varken vitt/blått/gult eller vitt/blått utan detta! Fast kanske med vitt inslag också, så det inte blir för dovt.

Bild

Bild

https://shop.leksandsif.se/nyheter

Vad fan säger du? Som tredjeställ isf. På tal om det, det blev ingen tredjetröja denna säsong. Märkligt, en sådan borde väl generera lite stålar.

Den tröjan med namn som såg lite grå ut bör betraktas som en tredjetröja.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1956
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Wittgenstein skrev: tor 17 apr 2025, 15:40

En riktigt fin påskkyckling är gul, vit och lite blå. En riktigt fin hockeytröja är vit, blå och lite gul. Jag ska försöka släppa min oro för kommande års tröja över påsken men lovar återkomma full av energi efter helgen!

Glad påsk medresenärer! Och gör som Hrivik - unna er en påsköl (eller must) under helgen.

Bild

Favorit i repris! Glad påsk på er medresenärer även denna dystra och kalla påsk. Förr eller senare blir det nog vår för oss också igen...

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4621
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Souvenirer

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 04 apr 2026, 13:14
Wittgenstein skrev: tor 17 apr 2025, 15:40

En riktigt fin påskkyckling är gul, vit och lite blå. En riktigt fin hockeytröja är vit, blå och lite gul. Jag ska försöka släppa min oro för kommande års tröja över påsken men lovar återkomma full av energi efter helgen!

Glad påsk medresenärer! Och gör som Hrivik - unna er en påsköl (eller must) under helgen.

Bild

Favorit i repris! Glad påsk på er medresenärer även denna dystra och kalla påsk. Förr eller senare blir det nog vår för oss också igen...

Var precis ute och tog en skidtur på lugnet innan matchen. Glad påsk!

Delar av inslaget kan innehålla spår av fake news

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef
Inlägg: 1576
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön/Karlstad

Re: Souvenirer

Inlägg av Pastis »

Gösen skrev: lör 04 apr 2026, 13:44
Wittgenstein skrev: lör 04 apr 2026, 13:14
Wittgenstein skrev: tor 17 apr 2025, 15:40

En riktigt fin påskkyckling är gul, vit och lite blå. En riktigt fin hockeytröja är vit, blå och lite gul. Jag ska försöka släppa min oro för kommande års tröja över påsken men lovar återkomma full av energi efter helgen!

Glad påsk medresenärer! Och gör som Hrivik - unna er en påsköl (eller must) under helgen.

Bild

Favorit i repris! Glad påsk på er medresenärer även denna dystra och kalla påsk. Förr eller senare blir det nog vår för oss också igen...

Var precis ute och tog en skidtur på lugnet innan matchen. Glad påsk!

Delar av inslaget kan innehålla spår av fake news

Glad påsk på er alla!

Själv var det dåligt väder här så jag körde ett trainerpass inne. Men nu efteråt så lyser den GULA solen och man sitter ute och njuter!

På måndag väntar nästa cykelpass.

Screenshot_20260404_160200_Chrome.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1956
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

https://shop.leksandsif.se/accessoarer/ ... ltslist-mc

Jag har en sån till bilen (Porsche). Men den har gula inslag. Olycksbådande, minst sagt.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4226
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: tor 21 maj 2026, 11:00

https://shop.leksandsif.se/accessoarer/ ... ltslist-mc

Jag har en sån till bilen (Porsche). Men den har gula inslag. Olycksbådande, minst sagt.

https://shop.leksandsif.se/accessoarer/ ... -eget-namn

Och jag har såna här i mitt hem (herrgård). Fast utan tryck och i blyfri kristall.

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4621
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Souvenirer

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tor 21 maj 2026, 11:00

https://shop.leksandsif.se/accessoarer/ ... ltslist-mc

Jag har en sån till bilen (Porsche). Men den har gula inslag. Olycksbådande, minst sagt.

Bild

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1956
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tor 21 maj 2026, 11:08
Wittgenstein skrev: tor 21 maj 2026, 11:00

https://shop.leksandsif.se/accessoarer/ ... ltslist-mc

Jag har en sån till bilen (Porsche). Men den har gula inslag. Olycksbådande, minst sagt.

https://shop.leksandsif.se/accessoarer/ ... -eget-namn

Och jag har såna här i mitt hem (herrgård). Fast utan tryck och i blyfri kristall.

Det faktum att din etta med kokvrå i Bandhagen har en cykelkällare gör den inte till en herrgård.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4226
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 21 maj 2026, 13:22
Wittgenstein skrev: tor 21 maj 2026, 11:00

https://shop.leksandsif.se/accessoarer/ ... ltslist-mc

Jag har en sån till bilen (Porsche). Men den har gula inslag. Olycksbådande, minst sagt.

Bild

Hon har gjort ärtsoppa med extra mycket fläsk, så nu är det bråttom hem med ett annat av hushållets fordon.

Bild