Silly season 26/27

Sisu

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sisu »

Sniper skrev: lör 04 apr 2026, 21:57
SteveY skrev: lör 04 apr 2026, 21:26
Sniper skrev: lör 04 apr 2026, 20:40

Visby/Roma vann match 1 i Karlskrona 1-4.
Leksandsfärjan till Gotland?

I Visby/Roma spelar den 24:a årige backen Andreas Thelander, fostrad i våra egna juniorled.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... -thelander

Utropstecknet: Andreas Thelander, back
Den här säsongen kom till slut det fullständiga genombrottet. Thelander har varit lovande i många år, men när polletten helt och hållet trillade ner gick han från att vara spännande till att vara ett monster. I sina bästa stunder har det sett ut som att backen bara bestämt sig för att ”nu ska det bli mål” och levererat därefter. Det har varit en imponerande resa och det är fullt logiskt att han faktiskt vann den interna poängligan i Visby under seriespelet.
https://www.hockeyettan.se/2026/03/21/h ... finalerna/

Varit bland de bättre i hockeyettan sedan Köping tiden. Gick till Mariestad och gjorde väl inte bort sig. Har verkligen utvecklats i Visby till en super back av en mycket duktig tränare i form av Säcken. Är han redo för ett topp lag i HA med mycket press? Jag tror det.

Sisu

Inlägg av Sisu »

Sniper skrev: Igår, 18:55
lil'masen skrev: tis 31 mar 2026, 18:57
Wittgenstein skrev: tis 31 mar 2026, 18:17

Toppen, nu kan Niklas presenteras som ny VD!

Tror inte att det är han med tanke på vad säger till aftonblaskan.
Niklas Eriksson om chockbeskedet

https://www.aftonbladet.se/a/m00d34?utm ... dium=share

Dessutom krävs nog att Leksand river upp det man bestämt eller har på gång.
På gång: VD (en kandidat klar i närtid, sa Wiklund INNAN N.E. fick sparken).
Bestämt: tränare (Ollas har nog inte haft en tanke på annat än Hedberg som huvudtränare).

Valet mellan Hedberg och N.E. som huvudtränare är en no-brainer för mig: Niklas Eriksson.
Honom skulle jag åtminstone tro på.
Skitsamma om det är dödgrävarhockey - bara vi vinner matcherna och utmanar om avancemang.

Jag litar faktiskt på Hedberg, ja det var åt helvete stora delar av säsongen men vad var det för lag han hade i SHL? Spelare skadade, sjuka, borta på landslagsuppdrag. 2 vinster i Skåne och vi hade spelat slutspel.

Hedberg gav juniorer chansen, perfekt för oss i HA. Tror nog de unga som kan tänka sig vara kvar vill spela under Hedberg som gav dem en chans.

Sisu

Inlägg av Sisu »

https://www.leksandsif.se/article/t9batd0-30ead/view

Inget otippat. Tack för denna tid och lycka till förutom mot oss.

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Sniper skrev: Igår, 18:01

Nils Åman, som huserat i Vancouver Canucks organisation, är på väg till Europa. Nu är det fler klubbar som drar i Åman, med tanke på erfarenhet och ålder, men lyckas Färjestad vinna dragkampen om masen så har man en center som kan spela tio säsonger i SHL.

Leksands 18-årige jättetalang Tinus Luc Koblar ryktas vara på ingång till Karlstad. Han gjorde det väldigt bra under vintern och avslutade säsongen som förstecenter i laget som degraderades till hockeyallsvenskan.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... sta-sasong

Drömscenariot, Åman vänder hem. Centerlinje med Åman/Vejdemo/Koblar (och FL/Gidlöf längst bak). Snacka om något att bygga på.

Istället ska vi harva runt i HA och be på knäna för att få ha kvar spelare som WN, Karlberg och Östman. Fy fan vad den här föreningen pissat på fansen och sin framtid. Man mår illa.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Ser att en del pratar om NE som tränare..
tack, men nej tack säger jag.
Den hockey som Örebro spelat under hans regim är nåt av det tråkigaste man kan uppleva på en is. Inget jag vill se i vår förening.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Masjavel_

Inlägg av Masjavel_ »

Klas skrev: Idag, 08:54

Den hockey som Örebro spelat under hans regim är nåt av det tråkigaste man kan uppleva på en is. Inget jag vill se i vår förening.

NE som VD?

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

100% medhåll. Hade vi spelat kvar i SHL och varit tvungna att slåss för vår överlevnad med samma skitlag som säsongen som gick, så kanske.. Men det är verkligen inte vägen vi ska ta för att ha en chans att gå upp igen.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 19:26

Fast är det inte bitterheten som talar.
Besvikelsen över uttåget.

Bild

Degraderingsdepression

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

bender skrev: Idag, 08:40

Drömscenariot, Åman vänder hem. Centerlinje med Åman/Vejdemo/Koblar (och FL/Gidlöf längst bak). Snacka om något att bygga på.

Istället ska vi harva runt i HA och be på knäna för att få ha kvar spelare som WN, Karlberg och Östman. Fy fan vad den här föreningen pissat på fansen och sin framtid. Man mår illa.

Fy fan. Det där kändes.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Masjavel_ skrev: Idag, 09:26

NE som VD?

Givet!

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Wittgenstein skrev: Idag, 11:12
Masjavel_ skrev: Idag, 09:26

NE som VD?

Givet!

Efter 10 år i Örebro?
Han kan få en provanställning som vaktmästare 😎

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
harfager

Inlägg av harfager »

Vad i Niklas profil är det som gör honom lämplig som VD? Han har ingen erfarenhet alls (väl?) av ett sådant uppdrag och min känsla är att vi behöver någon med åtminstone någon erfarenhet som kan staka ut en egen väg utan att behöva inskolning av nuvarande VD.

Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Wittgenstein skrev: Idag, 11:12
bender skrev: Idag, 08:40

Fy fan. Det där kändes.

Exakt. Så här känns det att behöva läsa all hockeyallsvenskaromantik som nu frodas på nätets baksida:

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

harfager skrev: Idag, 12:58

Vad i Niklas profil är det som gör honom lämplig som VD? Han har ingen erfarenhet alls (väl?) av ett sådant uppdrag och min känsla är att vi behöver någon med åtminstone någon erfarenhet som kan staka ut en egen väg utan att behöva inskolning av nuvarande VD.

Så tänkte jag också.
Men kanske är det viktigare med någon som kan verksamheten innan och utantill. Tar man in en renodlad VD så behöver ju den personen å andra sidan lära sig verksamheten istället.
Niklas har bra ledaregenskaper som är bland det viktigaste som VD.

Då känner jag mer att det är viktigt med riktig kompetent på ekonomiavdelningen som just nu drivs av tillfällig lösning.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Kalle Östman tronar över nya lagbygget-sidan. Det gör han säkert av ett skäl https://www.leksandsif.se/herrlag/lagbygget