SHL 26/27

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

SHL 26/27

Inlägg av Sniper »

• Det enda som är bra med att vi inte ska spela där är att man slipper oroa sig för att kvala och åka ur.
  • Det enda som är intressant med SHL 26/27 är vilka som FÅR kvala. Timrå är en kandidat. HV en annan (som vanligt). Nykomlingen så klart. Och så brukar Örebro och Linköping länge vara i farozonen men till slut undkomma. Något nytt lag - högre upp i hierarkin - brukar också överraska negativt och långt in i säsongen ligga farligt nära strecket. Jag ska följa det hela med en min som bäst illustreras av den här emojin :twisted: Såvida inte Leksand går i konkurs. Då avvecklar jag hockeyn och följer ingenting.
CMB

Re: SHL 26/27

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: tor 02 apr 2026, 13:40

Det enda som är bra med att vi inte ska spela där är att man slipper oroa sig för att kvala och åka ur.

:roll: [-X :mrgreen:

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tor 02 apr 2026, 13:40
  • Det enda som är bra med att vi inte ska spela där är att man slipper oroa sig för att kvala och åka ur.
  • Det enda som är intressant med SHL 26/27 är vilka som FÅR kvala. Timrå är en kandidat. HV en annan (som vanligt). Nykomlingen så klart. Och så brukar Örebro och Linköping länge vara i farozonen men till slut undkomma. Något nytt lag - högre upp i hierarkin - brukar också överraska negativt och långt in i säsongen ligga farligt nära strecket. Jag ska följa det hela med en min som bäst illustreras av den här emojin :twisted: Såvida inte Leksand går i konkurs. Då avvecklar jag hockeyn och följer ingenting.

Jag är ju orolig att Örebro nu faktiskt verkar göra helt rätt saker både med nyförvärv och tränare.

Pain is temporary, glory is forever
Lampa

Inlägg av Lampa »

Tror tyvärr att det blir nykomlingen plus Timrå som får kvala. Helst hade jag sett typ Djurgården och HV kvala igen för maximal njutning.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Lampa skrev: fre 10 apr 2026, 07:02

Tror tyvärr att det blir nykomlingen plus Timrå som får kvala. Helst hade jag sett typ Djurgården och HV kvala igen för maximal njutning.

LHC mot ÖHK är min dröm, vill inte ha något av de lagen kvar i SHL...

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Lördag 19 september: Djurgården-Leksand
Torsdag 24 september: Örebro-Leksand
Lördag 26 september: Leksand-Färjestad

...blir vi blåsta på.

Det är också just det spelschemat som Leksand skulle ha haft i SHL 2026/2027 som Björklöven nu tar över.

Nu väntar motstånd som man inte stött på under de här 25 åren, som även inkluderar två säsonger i Hockeyettan mellan 2010 till 2013, och motståndet har varit alltifrån Kovland till till att nu besegra den kanske mest klassiska hockeyallsvenska klubben av samtliga Bofors IK från Karlskoga.

Expressen kan avslöja hur inledningen ser ut för Björklöven. Premiären spelas den september. Motståndare? Djurgårdens IF och tanken är att den ska spelas i Avicii arena, tidigare kallad Globen.

– Är det redan klart? Men wow, jättehäftigt att inleda så, säger Daniel Rahimi.

Därefter väntar en bortamatch i Örebro, och första matchen hemma i Umeå kommer att spelas mot Färjestad, lördagen den 26 september, enligt det preliminära SHL-schemat för den kommande säsongen.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... den-borta/

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Ullvi-klass på det här inlägget:

Biocellatus » 56 minutes ago

Det har varit de bästa 9187 dagarna i mitt liv. Men nu är det över. Pandoras ask är öppnad.
http://forum.northpower.nu/viewtopic.ph ... &start=810

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Du hade, kan man tänka, kunnat få en stor roll i Leksand i hockeyallsvenskan om du stannat. Var det något som diskuterades?

– Det är klart att det fanns en diskussion. Men när man inte har ett jättebra förtroende för de som ska leda en, och när man efter ett möte får ännu sämre förtroende… då känner man att det här kommer bli jobbigt.

Vill du utveckla det mer?

– Nä, men det var bara allmänt att jag tappade förtroendet efter mötet.
https://www.falukuriren.se/sport/valde- ... rtroendet/

Avsnittsbeskrivning

Allt händer precis när Cirkus Leksand har spelats in. Så därför spelar vi in lite tätare igen och pratar blanda annat om:

Ge han mer än en dag
Gå till Tyskland
Ducka höfttacklingar
Det svänger om ”Kolan”
Lämna VJ ifred