- Det enda som är bra med att vi inte ska spela där är att man slipper oroa sig för att kvala och åka ur.
- Det enda som är intressant med SHL 26/27 är vilka som FÅR kvala. Timrå är en kandidat. HV en annan (som vanligt). Nykomlingen så klart. Och så brukar Örebro och Linköping länge vara i farozonen men till slut undkomma. Något nytt lag - högre upp i hierarkin - brukar också överraska negativt och långt in i säsongen ligga farligt nära strecket. Jag ska följa det hela med en min som bäst illustreras av den här emojin
Såvida inte Leksand går i konkurs. Då avvecklar jag hockeyn och följer ingenting.
SHL 26/27
-
Sniper
- Intendent
SHL 26/27
-
CMB
Re: SHL 26/27
Sniper skrev: tor 02 apr 2026, 13:40Det enda som är bra med att vi inte ska spela där är att man slipper oroa sig för att kvala och åka ur.
![]()
-
Wiborg
Sniper skrev: tor 02 apr 2026, 13:40
- Det enda som är bra med att vi inte ska spela där är att man slipper oroa sig för att kvala och åka ur.
- Det enda som är intressant med SHL 26/27 är vilka som FÅR kvala. Timrå är en kandidat. HV en annan (som vanligt). Nykomlingen så klart. Och så brukar Örebro och Linköping länge vara i farozonen men till slut undkomma. Något nytt lag - högre upp i hierarkin - brukar också överraska negativt och långt in i säsongen ligga farligt nära strecket. Jag ska följa det hela med en min som bäst illustreras av den här emojin
Såvida inte Leksand går i konkurs. Då avvecklar jag hockeyn och följer ingenting.
Jag är ju orolig att Örebro nu faktiskt verkar göra helt rätt saker både med nyförvärv och tränare.
-
Lampa
Tror tyvärr att det blir nykomlingen plus Timrå som får kvala. Helst hade jag sett typ Djurgården och HV kvala igen för maximal njutning.
-
Wiborg
Lampa skrev: fre 10 apr 2026, 07:02Tror tyvärr att det blir nykomlingen plus Timrå som får kvala. Helst hade jag sett typ Djurgården och HV kvala igen för maximal njutning.
LHC mot ÖHK är min dröm, vill inte ha något av de lagen kvar i SHL...