Hockeyallsvenskan 2026/27

Lampa

Re: Hockeyallsvenskan 2026/27

Inlägg av Lampa »

Wiborg skrev: Idag, 07:41
Lampa skrev: Igår, 21:42

Visby ser ut att göra det omöjliga.

Vad är det som är det omöjliga?

Hudiksvall har knappt förlorat en match på hela säsongen, obesegrade genom hela slutspelet fram tills nu. Man vann match 1. Kanske skulle skrivit ”det till synes omöjliga” istället, för de har verkligen varit ostoppbara hittills. Imponerande av Visby iallafall.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: Idag, 08:22
Lampa skrev: Igår, 21:42

Visby ser ut att göra det omöjliga.

SteveY skrev: Idag, 06:53

Måste vara mental kollaps, för hur många gånger har inte Hudiksvall varit nära nu?

Två matcher i rad har Visby gjort första målet, verkar som att då får ett rejält mentalt övertag på Hudiksvall som de inte lyckas vända tillbaka. Hudiksvall har inte legat i underläge en enda gång tidigare i slutspelet, kanske har det gjort att man blir stressade om det väl händer. Nu har man även underläge i matcher och kniven mot strupen, jag vete fasen om de klarar av att vända på det.

Tänkte mer på att Hudiksvall förlorade finalen både 2024 och 2025, blir tredje finalförlusten på tre år om dom förlorar ikväll.

Ah, ok. Jag trodde du syftade på att de hade 37 raka segrar innan första förlusten mot Visby.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Wiborg skrev: Idag, 10:35

Två matcher i rad har Visby gjort första målet, verkar som att då får ett rejält mentalt övertag på Hudiksvall som de inte lyckas vända tillbaka. Hudiksvall har inte legat i underläge en enda gång tidigare i slutspelet, kanske har det gjort att man blir stressade om det väl händer. Nu har man även underläge i matcher och kniven mot strupen, jag vete fasen om de klarar av att vända på det.

Tänkte mer på att Hudiksvall förlorade finalen både 2024 och 2025, blir tredje finalförlusten på tre år om dom förlorar ikväll.

Ah, ok. Jag trodde du syftade på att de hade 37 raka segrar innan första förlusten mot Visby.

Oj! Det är ju galet!

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: Idag, 12:10
Wiborg skrev: Idag, 10:35

Oj! Det är ju galet!

Ja, det är sjuka siffror. När jag tänker efter var det nog dessutom innan finalserien drog igång, så då är de väl 38 raka segrar de hade innan Visby vann andra matchen.

Pain is temporary, glory is forever