Bara som en motpol mot allt snack om Allsvenskans bästa kedja och trupp.
De senaste två gångerna vi gått upp så har vi inte haft det. Då var det spelare som
2015-2016
Amner
Jari
Ytterell
Paakkolanvaara
Robin Jacobsson
Monpetit
2018-2019
Linus Persson
Valkve Olsen
Porsberger
Lang och Daniel Rundqvist
Knuts
Det gick bevisligen bättre än alla år med Belfour, Vopat, Peter Nordström, Pelle Prestberg, Thomas Rhodin, de två tyskarna och ett otaligt "namnkunniga" spelare från världens alla hörn.
Så för min del så behöver vi inte hade där "Kända" allsvenska spelarna utan ett lag som tillsammans är mycket starkare än om du plussar alla individers kunskap. Tycker vi har en lovande grund för det. Lang, Karlberg, Strandell, Lundkvist hade varit guld.
Givetvis även Max.
Lunkan ska till SHL
Olle klar för ny klubb
Lang oklar, men förmodligen SHL
Karlberg förlängt
Källor på det eller bara dina egna teorier?
Inga teorier, allt jag kan säga är att vänta 1-2 veckor!
Papatage
25 april 2026, 10:40
Sprang på MK på Arlanda sent igår kväll. Han var på väg hem från Frankrike och på frågan om vi får se honom i LIF-tröjan i höst svarade han, lite vagt, "det återstår att se".
Jag tror att MK är gjuten i Ollas lagbygge. Förebild för dom yngre, tränar stenhårt, stort lif-hjärta, lågavlönad. En kille som alltid jobbar stenhårt varje byta ala Hedberg-style, och duktig i bp.
Säga vad man vill, men det är svårt att hitta ett bättre alternativ, till samma pris, att placera i fjärdekedjan..
Jag tror att MK är gjuten i Ollas lagbygge. Förebild för dom yngre, tränar stenhårt, stort lif-hjärta, lågavlönad. En kille som alltid jobbar stenhårt varje byta ala Hedberg-style, och duktig i bp.
Säga vad man vill, men det är svårt att hitta ett bättre alternativ, till samma pris, att placera i fjärdekedjan..
Absolut att han har hjärta, men tycker det är jävligt konstigt att säga ” Vi ska ha en slagkraftig trupp ” Och värva MK… vafan är härnäst? Hult? Porsberger? Rundqvist?