”Det viktigaste för mig är att det står ett så bra lag som möjligt på isen i slutet på september när serien startar. Det är viktigare än att vi har en trupp klar om två veckor. Det är till hösten vi ska ha fem backar och åtta forwards till och dessutom ha öppningar för egna juniorer.”
Jag hade känt mig lugnare om Ollas uttryckt det som att han fått förutsättningarna för att bygga ett konkurrenskraftigt lag och att han har klart för sig vilka han vill ha i laget samt att dialoger pågår i flera riktningar.
Att hänvisa till ”is i groggen” (egen tolkning) och citat ”ett så bra lag som möjligt” gör mig långtifrån lugn och mer övertygad om att situationen i föreningen är högst allvarlig.
stuart ripley
26 april 2026, 14:01
Fick veta innan idag att Leksand varit intresserad av Isak Brännström men han har tackat nej. Innan ni gapar om källor så kan jag säga att detta är till 100 % sant då insynen här är på personlig nivå.
Frågan är var han spelar nästa säsong.
– Jag har inte snackat med min agent så mycket, så jag vet inte hur det ser ut. Men jag hoppas att det finns ett intresse om jag inte blir kvar här. Sen om det blir utomlands, SHL eller Hockeyallsvenskan får vi väl se. Man får ta det man får. Men jag vill helst spela i SHL här, säger Brännström. https://hockeynews.se/nyheter/kan-behov ... -spela-har
Trust me bro-karaktären och "gapar om källor" låter kanske inte så förtroendeingivande - men jag kan förstå att man har taggarna utåt sedan aktuella forumet förstörts av en användare som varit aktivare än de flesta senaste månaden och tar plats med sin taskiga attityd.
Hur som helst intressant om vi blivit nekad ytterligare en spelare.
stuart ripley
26 april 2026, 14:01
Fick veta innan idag att Leksand varit intresserad av Isak Brännström men han har tackat nej. Innan ni gapar om källor så kan jag säga att detta är till 100 % sant då insynen här är på personlig nivå.
Frågan är var han spelar nästa säsong.
– Jag har inte snackat med min agent så mycket, så jag vet inte hur det ser ut. Men jag hoppas att det finns ett intresse om jag inte blir kvar här. Sen om det blir utomlands, SHL eller Hockeyallsvenskan får vi väl se. Man får ta det man får. Men jag vill helst spela i SHL här, säger Brännström. https://hockeynews.se/nyheter/kan-behov ... -spela-har
Tulpans
26 april 2026, 15:41
(...) ”Visst vore det coolt med ett jätteungt lag” Försöker sälja in det som coolt och framtidsblickande med ung trupp. Sanningen är att det är billigt och det enda vi har råd med. (...)
theyellowking
26 april 2026, 16:20
Som jag har varit inne på så är Ollas inte en sportchef som ska ta Leksand till SHL utan han ska hålla vraket flytande tills ekonomin ordnat till sig (...)
Själv tänker jag på hur det skulle sticka i ögonen på ett antal importspelare om vi gör tyngre värvningar samtidigt som sign-off inte betalas ut till fullo.
Allting är så miserabelt att jag bara vill göra cold turkey avvänjning.
Frågan är, vill Leksand ha Zackrisson och vill han spela i Leksand för ca 100000kr/mån? Han lär få gå ner i lön.
Vad hade han i SSK, 150000/mån eller mer?
Tulpans
26 april 2026, 15:41
(...) ”Visst vore det coolt med ett jätteungt lag” Försöker sälja in det som coolt och framtidsblickande med ung trupp. Sanningen är att det är billigt och det enda vi har råd med. (...)
theyellowking
26 april 2026, 16:20
Som jag har varit inne på så är Ollas inte en sportchef som ska ta Leksand till SHL utan han ska hålla vraket flytande tills ekonomin ordnat till sig (...)
Själv tänker jag på hur det skulle sticka i ögonen på ett antal importspelare om vi gör tyngre värvningar samtidigt som sign-off inte betalas ut till fullo.
Allting är så miserabelt att jag bara vill göra cold turkey avvänjning.
Ja. Knivhuggen avlöser varann och det är inte färdigt än.
Precis. Man undrar ju i sitt stilla sinne hur Ollas kan värva NÅGON så länge Max och gänget står i tamburen och stampar med fötterna.