Silly season 26/27

yohnxd
Inlägg: 292
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Om man ska vara seriösa då, så borde Ollas titta på Oskarshamn tex.

Erik Bradford (värvad från ECHL)
Michael Joyaux (samma)
Nathan Walker (samma)

Alla tre gjorde succé, och nu har dom värvat Kelleher kopian som förmodligen kommer göra 40+ poäng.

VAD stoppar Ollas från att scouta i ECHL?

Eastis
Inlägg: 304
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Eastis »

https://www.facebook.com/share/p/15nJem ... tid=wwXIfr

Silly på riktigt och ett lågvattenmärke för sportjournalistik när man tippar oss tvåa i ett läge då man inte ens vet vad vi har för lag. Silly!

Jjax
Inlägg: 247
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Jjax »

yohnxd skrev: lör 25 apr 2026, 10:24

Dessutom så kommer detta bli en lika failad säsong som hela föreningen.

Finns noll hopp.

Jamen dåså då vet jag, checkar in om ett år eftersom det redan är kört!!!!

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Nu vill man ha vilken random nyhet som helst, bara för att slippa se Victor Johanssons flin på hemsidan.

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

SteveY skrev: sön 26 apr 2026, 09:17

Nu vill man ha vilken random nyhet som helst, bara för att slippa se Victor Johanssons flin på hemsidan.

yohnxd
Inlägg: 292
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: sön 26 apr 2026, 09:17

Nu vill man ha vilken random nyhet som helst, bara för att slippa se Victor Johanssons flin på hemsidan.

Du har väl inte glömt auktionen på Leksands IF-appen?

Valium
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 27 sep 2024, 09:42

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Valium »

Eastis skrev: lör 25 apr 2026, 15:30

https://www.facebook.com/share/p/15nJem ... tid=wwXIfr

Silly på riktigt och ett lågvattenmärke för sportjournalistik när man tippar oss tvåa i ett läge då man inte ens vet vad vi har för lag. Silly!

Inget skulle jag tro. Mee än att han är ny på jobbet och har minst sagt mycket att stå i

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1953
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Wittgenstein »

”Det viktigaste för mig är att det står ett så bra lag som möjligt på isen i slutet på september när serien startar. Det är viktigare än att vi har en trupp klar om två veckor. Det är till hösten vi ska ha fem backar och åtta forwards till och dessutom ha öppningar för egna juniorer.”

https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Eastis
Inlägg: 304
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Eastis »

Jag hade känt mig lugnare om Ollas uttryckt det som att han fått förutsättningarna för att bygga ett konkurrenskraftigt lag och att han har klart för sig vilka han vill ha i laget samt att dialoger pågår i flera riktningar.

Att hänvisa till ”is i groggen” (egen tolkning) och citat ”ett så bra lag som möjligt” gör mig långtifrån lugn och mer övertygad om att situationen i föreningen är högst allvarlig.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4224
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

stuart ripley
26 april 2026, 14:01
Fick veta innan idag att Leksand varit intresserad av Isak Brännström men han har tackat nej. Innan ni gapar om källor så kan jag säga att detta är till 100 % sant då insynen här är på personlig nivå.

Frågan är var han spelar nästa säsong.

– Jag har inte snackat med min agent så mycket, så jag vet inte hur det ser ut. Men jag hoppas att det finns ett intresse om jag inte blir kvar här. Sen om det blir utomlands, SHL eller Hockeyallsvenskan får vi väl se. Man får ta det man får. Men jag vill helst spela i SHL här, säger Brännström.
https://hockeynews.se/nyheter/kan-behov ... -spela-har

Trust me bro-karaktären och "gapar om källor" låter kanske inte så förtroendeingivande - men jag kan förstå att man har taggarna utåt sedan aktuella forumet förstörts av en användare som varit aktivare än de flesta senaste månaden och tar plats med sin taskiga attityd.

Hur som helst intressant om vi blivit nekad ytterligare en spelare.

yohnxd
Inlägg: 292
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Sniper skrev: sön 26 apr 2026, 15:13

stuart ripley
26 april 2026, 14:01
Fick veta innan idag att Leksand varit intresserad av Isak Brännström men han har tackat nej. Innan ni gapar om källor så kan jag säga att detta är till 100 % sant då insynen här är på personlig nivå.

Frågan är var han spelar nästa säsong.

– Jag har inte snackat med min agent så mycket, så jag vet inte hur det ser ut. Men jag hoppas att det finns ett intresse om jag inte blir kvar här. Sen om det blir utomlands, SHL eller Hockeyallsvenskan får vi väl se. Man får ta det man får. Men jag vill helst spela i SHL här, säger Brännström.
https://hockeynews.se/nyheter/kan-behov ... -spela-har

tror inte leksand var sugna på honom

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4224
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Tulpans
26 april 2026, 15:41
(...) ”Visst vore det coolt med ett jätteungt lag” Försöker sälja in det som coolt och framtidsblickande med ung trupp. Sanningen är att det är billigt och det enda vi har råd med. (...)

theyellowking
26 april 2026, 16:20
Som jag har varit inne på så är Ollas inte en sportchef som ska ta Leksand till SHL utan han ska hålla vraket flytande tills ekonomin ordnat till sig (...)

Själv tänker jag på hur det skulle sticka i ögonen på ett antal importspelare om vi gör tyngre värvningar samtidigt som sign-off inte betalas ut till fullo.

Allting är så miserabelt att jag bara vill göra cold turkey avvänjning.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4224
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

oliver77
26 april 2026, 16:27
Zacke fru har tackat Södertälje för denna tid på instagram.
Lär väll bli klar när som då?

Om det var så enkelt.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Frågan är, vill Leksand ha Zackrisson och vill han spela i Leksand för ca 100000kr/mån? Han lär få gå ner i lön.
Vad hade han i SSK, 150000/mån eller mer?

Ullvi, typ
Inlägg: 323
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Ullvi, typ »

Sniper skrev: sön 26 apr 2026, 16:35

Tulpans
26 april 2026, 15:41
(...) ”Visst vore det coolt med ett jätteungt lag” Försöker sälja in det som coolt och framtidsblickande med ung trupp. Sanningen är att det är billigt och det enda vi har råd med. (...)

theyellowking
26 april 2026, 16:20
Som jag har varit inne på så är Ollas inte en sportchef som ska ta Leksand till SHL utan han ska hålla vraket flytande tills ekonomin ordnat till sig (...)

Själv tänker jag på hur det skulle sticka i ögonen på ett antal importspelare om vi gör tyngre värvningar samtidigt som sign-off inte betalas ut till fullo.

Allting är så miserabelt att jag bara vill göra cold turkey avvänjning.

Ja. Knivhuggen avlöser varann och det är inte färdigt än.
Precis. Man undrar ju i sitt stilla sinne hur Ollas kan värva NÅGON så länge Max och gänget står i tamburen och stampar med fötterna.