Bara 1 1/2 dag bort nu - det unika i att inte kunna presentera en enda ny spelare före april månads utgång.
Det finns absolut ingenting normalt i det som pågår.
Själv väntar jag på det viktigaste nyförvärvet någonsin.
Hitachi Arena värvningen. Ryktas vara nära nu.
Källa - trust me bro.
Jag vill faktiskt inte ha någon spelare från div1. Då är det bättre att skriva kontrakt med alla sistaårs juniorer vi haft i laget under säsongen…. Då vet man ju vad man får.
Div1 är alldeles för dålig kvalitet.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Jag vill faktiskt inte ha någon spelare från div1. Då är det bättre att skriva kontrakt med alla sistaårs juniorer vi haft i laget under säsongen…. Då vet man ju vad man får.
Seniorer är väl att föredra men inte div1 spelare. Skillnaden mellan Div1 och allsvenskan är alldeles för stor. Ska man försöka hamna i någon form av slutspel så kan vi inte använda div1 spelare helt enkelt.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Vi vet att många är otåliga och vill att det ska komma nyheter och det kommer. Vi hoppas att vi ska få lite positiva besked i närtid
Hur ser arbetet ut kring truppen ut?
– Dels vill vi kunna få kvar en del av våra egna killar. Innan vi vet vilka som blir kvar är det svårt att veta vilka pusselbitar som behövs. Vi har en del ungt som är klart. Nu letar vi på toppen av laget och efter rutin som kan spetsa till det så vi får ett slagkraftigt lag.
Får ni några positiva signaler att spelare vill stanna?
– Det tycker jag absolut. De har sina saker de vill ha svar på. Spelarna landade i en tuff sits efter förra säsongen och det har tagit hårt på många. De vill veta var vi är på väg, vilket vi vill visa både med aktion och tal.
Här har vi lite av problemet tror jag. Man sitter fortfarande och väntar på svar från Lang, Strandell, Lunkan och W.Nilsson, medan spelarna istället väntar på SHL-kontrakt. Man vill inte pressa dom heller, för då kanske dom lessnar och drar.
Känslan är att ju längre tiden går, ju större är risken att dom lämnar. Är en spelare hungrig och revanschsugen så kritar man väl på ganska direkt eller? Likt Eljas. Nu har krutröken lagt sig och besvikelsen också.
Vi vet att många är otåliga och vill att det ska komma nyheter och det kommer. Vi hoppas att vi ska få lite positiva besked i närtid
Hur ser arbetet ut kring truppen ut?
– Dels vill vi kunna få kvar en del av våra egna killar. Innan vi vet vilka som blir kvar är det svårt att veta vilka pusselbitar som behövs. Vi har en del ungt som är klart. Nu letar vi på toppen av laget och efter rutin som kan spetsa till det så vi får ett slagkraftigt lag.
Får ni några positiva signaler att spelare vill stanna?
– Det tycker jag absolut. De har sina saker de vill ha svar på. Spelarna landade i en tuff sits efter förra säsongen och det har tagit hårt på många. De vill veta var vi är på väg, vilket vi vill visa både med aktion och tal.
Här har vi lite av problemet tror jag. Man sitter fortfarande och väntar på svar från Lang, Strandell, Lunkan och W.Nilsson, medan spelarna istället väntar på SHL-kontrakt. Man vill inte pressa dom heller, för då kanske dom lessnar och drar.
Känslan är att ju längre tiden går, ju större är risken att dom lämnar. Är en spelare hungrig och revanschsugen så kritar man väl på ganska direkt eller? Likt Eljas. Nu har krutröken lagt sig och besvikelsen också.
Karlberg sa väl nått om att han har en jättebra dialog med Ollas och att Karlberg själv vill förlänga. Med tanke på att han inte är så dyr och inte är eftertraktad så kan det väl inte vara så svårt att gå ut med det? Samma sak med Eljas, som du skrev.
SHL - SHL - SHL
HA - Eljas - HA
Lagerberg - Lissel - Crookes
Div1 - HA - HA
Extra1: Altörn
Extra2: Junior
SHL - SHL
HA - Langvardt
HA - Nilsson
Div1 - Junior
G1 Gidlöv
G2 Christoffersson
SHL = Spelare från SHL/Toppspelare från HA/Importer = 90.000 - 150.000 HA = Övriga spelare från HA/Spelare från t.ex ECHL = 40.000 - 90.000 Div1 = Spelare från Div1 = 30.000 - 40.000 Junior = Juniorer/förstaårssenior = 20.000 - 30.000
Efter att ha sagt att "det skulle vara läckert på nåt sätt att ställa upp med ett ungt lag i Hockeyallsvenskan" kom ju Ollas fram till att det måste vara en "mix av rutin och ungdomlig hunger".
Själv tycker jag att det inte bara ska vara en åldersmix utan också en mix av artister, vildhjärnor, vinnarskallar, grisar, avslutare och pålitliga rälsbussar. Ett lag som både vinner matcher och publikens hjärtan.