Silly season 26/27

Användarens profilbild
Gösen

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 18:57
Gösen skrev: Igår, 18:24
Sniper skrev: Igår, 13:07

Bara 1 1/2 dag bort nu - det unika i att inte kunna presentera en enda ny spelare före april månads utgång.
Det finns absolut ingenting normalt i det som pågår.

Själv väntar jag på det viktigaste nyförvärvet någonsin.
Hitachi Arena värvningen. Ryktas vara nära nu.
Källa - trust me bro.

Sniper skrev: sön 26 apr 2026, 19:41

Om ni var snuskigt förmögna och hade möjlighet att gå in med, låt oss säga, 50 miljoner i Leksands IF skulle ni då:

Jag ångrar mig, jag bygger en ny arena istället. Välkommen in i Wittgenstein Arena.

Bild

Varför inte?
Finns det förresten någonting som förhindrar en privat serie utanför svenska idrottsförbundets vingar?

Antagligen. Annars hade väl Percy med fler som tycker det är alldeles för mycket sport inblandat i pengarna redan startat en.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Lampa

Inlägg av Lampa »

AIKs förhandlingar med Kovacs spricker. Något positivt iallafall.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: Igår, 18:31

Ska ni börja febra över en back från Hudiksvall nu också. Det här blir bara värre och värre.

I total brist på annat kommer här mer:

Och så en aktion av lite äldre datum:

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Jag vill faktiskt inte ha någon spelare från div1. Då är det bättre att skriva kontrakt med alla sistaårs juniorer vi haft i laget under säsongen…. Då vet man ju vad man får.

Div1 är alldeles för dålig kvalitet.

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

VonGustaf skrev: Igår, 21:33

Jag vill faktiskt inte ha någon spelare från div1. Då är det bättre att skriva kontrakt med alla sistaårs juniorer vi haft i laget under säsongen…. Då vet man ju vad man får.

Typ Lorentzi då eller?
https://www.eliteprospects.com/player/8 ... m-lorentzi
Nja, vi ska nog inte underskatta rutinen av spel på seniornivå.

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

SteveY skrev: Igår, 21:42

Typ Lorentzi då eller?
https://www.eliteprospects.com/player/8 ... m-lorentzi
Nja, vi ska nog inte underskatta rutinen av spel på seniornivå.

Seniorer är väl att föredra men inte div1 spelare. Skillnaden mellan Div1 och allsvenskan är alldeles för stor. Ska man försöka hamna i någon form av slutspel så kan vi inte använda div1 spelare helt enkelt.

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Lampa

Inlägg av Lampa »

Oscar Tellström 40p i år, spelade div 1 förrförra säsongen. Finns fynd, men tar oftast en säsong eller två att utveckla.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Lampa skrev: Idag, 06:39

Oscar Tellström 40p i år, spelade div 1 förrförra säsongen. Finns fynd, men tar oftast en säsong eller två att utveckla.

Oskarshamn värvade ju Calle Karlsson, blir nog en Tellström det med efter någon säsong.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Igår tackade Vimmerby av Filip Fornåå Svensson, en 193cm lång forward, kan spela center och vinge.

Gjorde 19 poäng i ett relativt dåligt lag, skulle kunna se honom hos oss faktiskt.

Edit: Han följer även Gillerås på IG, inte för att det direkt betyder något, men ändå.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Ska vi ha 20 juniorer på kontrakt kanske?

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Wittgenstein skrev: Igår, 17:03
Sniper skrev: Igår, 16:40

På vilket sätt, med vilka ord?

Ok
29 april 2026, 15:52
Hedberg manar till lugn
https://www.falukuriren.se/sport/senast ... eksands-if

Övriga innehållet - om VJ - finns här https://hockeynews.se/nyheter/leksands- ... ens-kritik

Vi vet att många är otåliga och vill att det ska komma nyheter och det kommer. Vi hoppas att vi ska få lite positiva besked i närtid

Hur ser arbetet ut kring truppen ut?

– Dels vill vi kunna få kvar en del av våra egna killar. Innan vi vet vilka som blir kvar är det svårt att veta vilka pusselbitar som behövs. Vi har en del ungt som är klart. Nu letar vi på toppen av laget och efter rutin som kan spetsa till det så vi får ett slagkraftigt lag.

Får ni några positiva signaler att spelare vill stanna?

– Det tycker jag absolut. De har sina saker de vill ha svar på. Spelarna landade i en tuff sits efter förra säsongen och det har tagit hårt på många. De vill veta var vi är på väg, vilket vi vill visa både med aktion och tal.

Här har vi lite av problemet tror jag. Man sitter fortfarande och väntar på svar från Lang, Strandell, Lunkan och W.Nilsson, medan spelarna istället väntar på SHL-kontrakt. Man vill inte pressa dom heller, för då kanske dom lessnar och drar.
Känslan är att ju längre tiden går, ju större är risken att dom lämnar. Är en spelare hungrig och revanschsugen så kritar man väl på ganska direkt eller? Likt Eljas. Nu har krutröken lagt sig och besvikelsen också.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Idag, 07:51
Wittgenstein skrev: Igår, 17:03
Sniper skrev: Igår, 16:40

På vilket sätt, med vilka ord?

Övriga innehållet - om VJ - finns här https://hockeynews.se/nyheter/leksands- ... ens-kritik

Vi vet att många är otåliga och vill att det ska komma nyheter och det kommer. Vi hoppas att vi ska få lite positiva besked i närtid

Hur ser arbetet ut kring truppen ut?

– Dels vill vi kunna få kvar en del av våra egna killar. Innan vi vet vilka som blir kvar är det svårt att veta vilka pusselbitar som behövs. Vi har en del ungt som är klart. Nu letar vi på toppen av laget och efter rutin som kan spetsa till det så vi får ett slagkraftigt lag.

Får ni några positiva signaler att spelare vill stanna?

– Det tycker jag absolut. De har sina saker de vill ha svar på. Spelarna landade i en tuff sits efter förra säsongen och det har tagit hårt på många. De vill veta var vi är på väg, vilket vi vill visa både med aktion och tal.

Här har vi lite av problemet tror jag. Man sitter fortfarande och väntar på svar från Lang, Strandell, Lunkan och W.Nilsson, medan spelarna istället väntar på SHL-kontrakt. Man vill inte pressa dom heller, för då kanske dom lessnar och drar.
Känslan är att ju längre tiden går, ju större är risken att dom lämnar. Är en spelare hungrig och revanschsugen så kritar man väl på ganska direkt eller? Likt Eljas. Nu har krutröken lagt sig och besvikelsen också.

Karlberg sa väl nått om att han har en jättebra dialog med Ollas och att Karlberg själv vill förlänga. Med tanke på att han inte är så dyr och inte är eftertraktad så kan det väl inte vara så svårt att gå ut med det? Samma sak med Eljas, som du skrev.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Såhär hade jag försökt bygga laget.

SHL - SHL - SHL
HA - Eljas - HA
Lagerberg - Lissel - Crookes
Div1 - HA - HA
Extra1: Altörn
Extra2: Junior

SHL - SHL
HA - Langvardt
HA - Nilsson
Div1 - Junior

G1 Gidlöv
G2 Christoffersson

SHL = Spelare från SHL/Toppspelare från HA/Importer = 90.000 - 150.000
HA = Övriga spelare från HA/Spelare från t.ex ECHL = 40.000 - 90.000
Div1 = Spelare från Div1 = 30.000 - 40.000
Junior = Juniorer/förstaårssenior = 20.000 - 30.000

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Skulle haft bra scouter bara.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Efter att ha sagt att "det skulle vara läckert på nåt sätt att ställa upp med ett ungt lag i Hockeyallsvenskan" kom ju Ollas fram till att det måste vara en "mix av rutin och ungdomlig hunger".

Själv tycker jag att det inte bara ska vara en åldersmix utan också en mix av artister, vildhjärnor, vinnarskallar, grisar, avslutare och pålitliga rälsbussar. Ett lag som både vinner matcher och publikens hjärtan.