Efter att ha sagt att "det skulle vara läckert på nåt sätt att ställa upp med ett ungt lag i Hockeyallsvenskan" kom ju Ollas fram till att det måste vara en "mix av rutin och ungdomlig hunger".
Själv tycker jag att det inte bara ska vara en åldersmix utan också en mix av artister, vildhjärnor, vinnarskallar, grisar, avslutare och pålitliga rälsbussar. Ett lag som både vinner matcher och publikens hjärtan.
Frågan är bara om någon vill komma till Leksand? Förutom Martin Karlsson…
Jag vill faktiskt inte ha någon spelare från div1. Då är det bättre att skriva kontrakt med alla sistaårs juniorer vi haft i laget under säsongen…. Då vet man ju vad man får.
Div1 är alldeles för dålig kvalitet.
Ska vi ha 20 juniorer på kontrakt kanske?
Det jag skrev är att div1 är för dålig kvalitet. Att jag nämner J20 är att vi vet vad vi har och det är bättre än div1 spelare.
Nu ser jag gärna att vi är bland de 8 främsta i allsvenskan och då får man kanske chansa med både halvbra allsvenska spelare och några echl spelare blandat med någon juniorspelare….
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Efter att ha sagt att "det skulle vara läckert på nåt sätt att ställa upp med ett ungt lag i Hockeyallsvenskan" kom ju Ollas fram till att det måste vara en "mix av rutin och ungdomlig hunger".
Själv tycker jag att det inte bara ska vara en åldersmix utan också en mix av artister, vildhjärnor, vinnarskallar, grisar, avslutare och pålitliga rälsbussar. Ett lag som både vinner matcher och publikens hjärtan.
Håller med fullständigt, rätt karaktärer är ett måste för att locka publik.
100% enig. Det är ju också där mycket av vårt misslyckande senaste 4-5 säsongerna ligger. Inga vildhjärnor, inga grisar, glest med både vinnarskallar och avslutare. Gott om rälsbussar och svärmorsdrömmar dock.
100% enig. Det är ju också där mycket av vårt misslyckande senaste 4-5 säsongerna ligger. Inga vildhjärnor, inga grisar, glest med både vinnarskallar och avslutare. Gott om rälsbussar och svärmorsdrömmar dock.
Ett evigt tjat om arenaupplevelsen, det här är ännu viktigare. En hårig kanadick i framför Gidlöv i boxplay skulle locka mer publik än exempelvis Gösen i en kisscam.
Ett evigt tjat om arenaupplevelsen, det här är ännu viktigare. En hårig kanadick i framför Gidlöv i boxplay skulle locka mer publik än exempelvis Gösen i en kisscam.
Arenaupplevelsen måste utvecklas för att dra folk. Vi behöver möjligheter till att stå i arenan och ta en öl eller två även under match och inte bara i pauserna. Vi behöver ett annat resturang utbud och fler möjligheter för folk som kanske inte är där för hockeyn utan kanske mer för det sociala. Sånt drar in pengar! Kolla på Färjestad, Brynäs och framförallt Rögle hur deras arenaupplevelse är med både restaurang och bar i arenan. Vi supportrar kan stå för det traditionella sättet att se hockey live men Leksand som förening behöver ta klivet in i det kommersiella och moderna sättet också för att få in de miljoner som behövs för att vara med och tävla om att vara ett topp 6 lag i SHL.
Byt ut alla sittplatser på pressläktar sidan, övre delen. Sätt resturang och barer där och VIP yta för Leksand att locka sponsorer med. Det gör att den sida som syns i bild på tv kommer att fyllas upp och vi kommer att få fler slutsålda hus under säsong.
Nu hamnade jag nog i fel tråd här men arenaupplevelsen nämndes och då gick jag igång.
Nu hamnade jag nog i fel tråd här men arenaupplevelsen nämndes och då gick jag igång.
På sätt och vis är det inte fel tråd.
Lockar man folk och drar in pengar får vi roligare silly.
Näst efter ett attraktivt lag på isen ska mat och dryck stå i centrum av arenaupplevelsen.
Ja alltså, säg att man hittar nån från ECHL, kontaktar hans agent osv, så tror jag att de är ungefär 0,00001% att den spelaren ens ser leksand som ett alternativ.
Jag vill faktiskt inte ha någon spelare från div1. Då är det bättre att skriva kontrakt med alla sistaårs juniorer vi haft i laget under säsongen…. Då vet man ju vad man får.
Div1 är alldeles för dålig kvalitet.
Ska vi ha 20 juniorer på kontrakt kanske?
Det jag skrev är att div1 är för dålig kvalitet. Att jag nämner J20 är att vi vet vad vi har och det är bättre än div1 spelare..
Det där med dålig kvalitet i Div 1 är nog en sanning med modifikation. Nu fick Hudiksvall stryk av Visby, men hörde utav en av spelarna i Lindelöven ( som fick stryk av Hudik i semifinalen), att Löven åkte runt och typ skrattade på isen…”ska vi möta dom här…” typ. Dom spelade ju med en (nästan) HA-trupp i ettan. Så nog går det att hitta spelare i ettan som med bra miljö och omgivning kan leverera ett gott jobb även i HA. Vi minns väl Daniel Bertov för ett par år sedan t.ex?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Det jag skrev är att div1 är för dålig kvalitet. Att jag nämner J20 är att vi vet vad vi har och det är bättre än div1 spelare..
Det där med dålig kvalitet i Div 1 är nog en sanning med modifikation. Nu fick Hudiksvall stryk av Visby, men hörde utav en av spelarna i Lindelöven ( som fick stryk av Hudik i semifinalen), att Löven åkte runt och typ skrattade på isen…”ska vi möta dom här…” typ. Dom spelade ju med en (nästan) HA-trupp i ettan. Så nog går det att hitta spelare i ettan som med bra miljö och omgivning kan leverera ett gott jobb även i HA. Vi minns väl Daniel Bertov för ett par år sedan t.ex?
Ja Bertov var från början en defensiv och destruktiv spelare. Sedan bytte han klubb och utvecklades till en rätt ok spelare…
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---