Silly season 26/27

Användarens profilbild
bender
Inlägg: 964
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av bender »

Ok, Lang. Då vill jag att du tar uppgiften på allvar och gör jobbet den här sommaren. Vill inte se den långsamma och klena Lang vi såg förra säsongen en gång till. Och slipa för faan på avsluten. Då kan det bli en kul säsong för dig, och oss.

Hursomhelst, respekt för att du skriver på ett 3-årskontrakt i det här läget. Nu kör vi.

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

Carnbro är kvar.

Förhandlingar har pågått med Lunkan, Strandell, Max och Caito. Några har runnit ut i sanden, några inte.

Lät som Ollas har något på gång där!

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

”kanske pratar vidare med någon av dem”

Ollas om MK och Zacke.

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

”Jag tycker vi har två backar med bra slagskott inne nu”

Vettefan Ollas…

Tror inte jag har sett Fred skjuta slagskott.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Aggeman skrev: ons 06 maj 2026, 19:35

Förhandlingar har pågått med Lunkan, Strandell, Max och Caito. Några har runnit ut i sanden, några inte.

Lät som Ollas har något på gång där!

ok, så Karlberg är inte aktuell? Bra! Vi ska inte förlänga med alla, tanken är väl en "nystart". Langen räcker.

Aggeman skrev: ons 06 maj 2026, 19:39

”Jag tycker vi har två backar med bra slagskott inne nu”

Vettefan Ollas…

Tror inte jag har sett Fred skjuta slagskott.

Man tvivlar omedelbart på Ollas kompetens.

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

SteveY skrev: ons 06 maj 2026, 19:45
Aggeman skrev: ons 06 maj 2026, 19:35

Förhandlingar har pågått med Lunkan, Strandell, Max och Caito. Några har runnit ut i sanden, några inte.

Lät som Ollas har något på gång där!

ok, så Karlberg är inte aktuell? Bra! Vi ska inte förlänga med alla, tanken är väl en "nystart". Langen räcker.

Frågan rörde enbart herrarna ovan.

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

Nolan har haft exit-samtal. Han sägs inte vara helt avskriven, men har vissa krav och preferenser.

Senast redigerad av Aggeman den ons 06 maj 2026, 19:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

ECHL-spelare är intressanta, säger Ollas. ”Lite av en chansning”, ”vi tittar på intressanta spelare”.

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

Pajen blir backtränare. Ritto jobbar med individuell spelarutveckling och är med i båset. Johan tar hand om forwards.

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

”Inte jättebred trupp, 7 backar och 13 forwards”

Senast redigerad av Aggeman den ons 06 maj 2026, 19:54, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

”Lån från SHL kan bli aktuellt”

Sisu
Inlägg: 155
Blev medlem: ons 25 mar 2026, 07:53

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sisu »

Aggeman skrev: ons 06 maj 2026, 19:39

”Jag tycker vi har två backar med bra slagskott inne nu”

Vettefan Ollas…

Tror inte jag har sett Fred skjuta slagskott.

Eller så är någon klar som vi inte vet än? Man vill inte presentera allt på en gång eller för nära något annat. Idag var Langs dag. Kan det vara Eero? Eero och Strandell var Hedbergs backar i Mora. Det som har varit ska bli igen!

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... teravainen

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4224
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: ons 06 maj 2026, 19:51

ECHL-spelare är intressanta, säger Ollas. ”Lite av en chansning”, ”vi tittar på intressanta spelare”.

Den lilla forumhajpen Jack Dugan i fjolårssilly hamnade ju i DEL2. Han klarade övergången till europeisk hockey fint. 25+42=67 på 51 matcher. Sen 6+18=24 på 13 slutspelsmatcher. Kommer spela för samma lag i DEL2 kommande säsong.

Kanske lika bra trots allt eftersom han har väldigt mycket utvisningsminuter https://www.eliteprospects.com/player/345694/jack-dugan

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Där presenterades spelarbudgeten för nästa säsong – 23,5 miljoner kronor.

https://hockeynews.se/nyheter/har-ar-le ... till-final

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: ons 06 maj 2026, 20:06
Aggeman skrev: ons 06 maj 2026, 19:51

ECHL-spelare är intressanta, säger Ollas. ”Lite av en chansning”, ”vi tittar på intressanta spelare”.

Den lilla forumhajpen Jack Dugan i fjolårssilly hamnade ju i DEL2. Han klarade övergången till europeisk hockey fint. 25+42=67 på 51 matcher. Sen 6+18=24 på 13 slutspelsmatcher. Kommer spela för samma lag i DEL2 kommande säsong.

Kanske lika bra trots allt eftersom han har väldigt mycket utvisningsminuter https://www.eliteprospects.com/player/345694/jack-dugan

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... anny-katic