Silly season 26/27

yohnxd

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Idag, 13:54

Fast Lunkan lär väl också dra vidare, finns säkert flera SHL-lag som vill ha honom i tredje backpar. Trodde chansen var större att Strandell skulle stanna än Lunkan.

Sisu skrev: Idag, 13:52

Brist på annat så kommer lite hockeynews tankar om nyförvärv från HA till lagbygget:

Första kedja:
Gerry Fitzgerald

Topp två-kedja:
Åke Stakkestad
Kyle Topping
Måns Carlsson

Tredje-fjärdekedja:
Oliver Kandergård
Oskar Kvist
Johan Mörnsjö
Gustav Olhaver

Backar:
Eero Teräväinen
Filip Windlert

Med andra ord så har ingen någon aning om vad Ollas tänker om lagbygget. Men överlag så tror även journalister nu att vi komma få in super spelare på HA nivå med nya budgeten.

Finns EN spelare på den listan som jag gärna ser i LIF, och det är Eero.

Eero är klar för modo

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Gidlöf till Löven skulle fullständigt slå undan benen på mig.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Bara jag som tycker det är märkligt att inte Strandell stannar?
Hans stora dröm att komma hem till Leksand igen. Kan väl hjälpa laget upp efter att ha tagit med sig laget ned.
Trodde det fanns ett större hjärta än så där, så jag är lite besviken. Men han är ju ersättningsbar och behöver nödvändigtvis inte få chansen nästa gång den kommer.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Fast Lunkan lär väl också dra vidare, finns säkert flera SHL-lag som vill ha honom i tredje backpar. Trodde chansen var större att Strandell skulle stanna än Lunkan.

Lunkan är ju en given kapten i mina ögon ifall han stannar. Av de som inte är avtackade är det han jag hoppas mest på att han blir kvar. Visst, Max, Caito och Stevens skulle säkert vara riktigt bra i HA också, men tror att det kostar mer än det smakar. Knuts med ett halvår rehab känns tveksamt och Mackan kanske kan få stanna om han är billig.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Mackan hade väl förlängt för länge sen om han varit aktuell?
Nej, jag tror att man till slut kommer överens med Caito, resten kommer dra.

Sisu

Inlägg av Sisu »

Är skeptisk till Ollas som sportchef, men och det är ett stort MEN, som de håller allt inom Ollas kontor är fantastiskt, rykten drar enbart upp priser. Tråkigare för oss men bättre för ekonomin.

Tänk er bara om Sportbladet eller Expressen fått Kelleher till Leksand som rykte, mest klickade artikeln den dagen och dagen efter, gyllene chans för agenten dra upp priset…

Vi lever i en tid med 💣💣💣 som levereras från Ollas 😎

Frågan är bara när nästa ✍🏼💣 händer.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Wittgenstein skrev: Idag, 14:11

Gidlöf till Löven skulle fullständigt slå undan benen på mig.

Du behöver inte vara orolig.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Sisu skrev: Idag, 15:17

Är skeptisk till Ollas som sportchef, men och det är ett stort MEN, som de håller allt inom Ollas kontor är fantastiskt, rykten drar enbart upp priser. Tråkigare för oss men bättre för ekonomin.

Tänk er bara om Sportbladet eller Expressen fått Kelleher till Leksand som rykte, mest klickade artikeln den dagen och dagen efter, gyllene chans för agenten dra upp priset…

Vi lever i en tid med 💣💣💣 som levereras från Ollas 😎

Frågan är bara när nästa ✍🏼💣 händer.

Carter Berger?

Wibbe

Inlägg av Wibbe »

Jag har aldrig förstått det där om att saker ska hållas hemligt för någon annan klubb skulle få nys om en spelare eller att man pratar om att sportchefer måste ha stora kontaktnät med agenter. Det är ju inte direkt så att agenterna håller sina spelare hemliga för potentiella intressenter. Inte direkt så att det bara var Leksand som visste att Kelleher fanns på marknaden. Om så är fallet så gör agenterna ett väldigt dåligt jobb.

Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Wiborg skrev: Idag, 14:44

Lunkan är ju en given kapten i mina ögon ifall han stannar. Av de som inte är avtackade är det han jag hoppas mest på att han blir kvar. Visst, Max, Caito och Stevens skulle säkert vara riktigt bra i HA också, men tror att det kostar mer än det smakar. Knuts med ett halvår rehab känns tveksamt och Mackan kanske kan få stanna om han är billig.

Lunkan och Stevens vore kanon att ha kvar. Stevens har visat att han är en toppspelare på HA-nivå o fick oförtjänt mkt kritik den gångna säsongen tycker jag.
Om inte Lunkan stannar hoppas jag på Caito. Vi måste ha nån stomme kvar från ifjol, kan inte bygga allt nytt.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Enda jag bryr mig om är att få veta vad tbh betyder som jag sett i den här tråden några gånger nu.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: För 39 minuter sedan.

Enda jag bryr mig om är att få veta vad tbh betyder som jag sett i den här tråden några gånger nu.

"Tbh" is a widely used acronym for "to be honest" in texting, social media, and online slang.

Du kan googla fram giffar men inte tbh? Konstigt, om jag ska vara ärlig.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

:YMPARTY:

High risk, high reward förhoppningsvis…

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Aggeman skrev: För 21 minuter sedan.

:YMPARTY:

High risk, high reward förhoppningsvis…

Drar definitivt mer publik än Strandell... Bra!