Sniper skrev: Idag, 16:43Fjodor skrev: Idag, 11:06Men vi kanske ska vara lite sparsamma med dessa hyllningar av de nya spelarnas hockeykunskaper och mentala inställning och psyke tills vi sett dem spela några gånger? Finns gott om exempel på ”mycket snack men lite verkstad” från spelare genom åren…… Klart jag hoppas att värvningarna faller väl ut, men vill nog se dem spela (vissa har jag aldrig sett spela) innan jag uttalar mig om deras förträfflighet.
Så här kan det låta från motståndarhåll:
Trilske · 1 timme sedan
Måste säga att det känns rätt bra att kelleher valde att gå till Leksand och inte till typ AIK eller SSK. Leksands HA-satsning förstår jag mig inte på överhuvudtaget, även om man sannolikt kommer ha en målvakt som håller dom på anständig nivå.Förövrigt rätt intressant att Leksand tar med sig samma stab ner i HA, det var ju något som, om man ska tro vissa här, bara kunde ske i en klubb som MoDo...
https://www.hockeysnack.com/modo-hockey/Och på Hockeynews låter det tydligen så här:
Tulpans
4 juni 2026, 16:44
Hörde Hockeynews podd och dom var jätteförvånade över att Leksand lastat på en brunkare som Stakkestad, att man har valt att släppa Östman, Karlberg, inte matchade budet på Strandell, inte kommer överens med Zacke och istället bara satsar på udda oprövade importer och väldigt unga spelare som ännu inte bevisat att dom håller på seniornivå och att man tappar sin identitet om Östman, Karlberg, Strandell och Knuts försvinner uttryckte dom det.Lite kul att alla ser väldigt olika på saker.
Fan vad det grinas. Låt oss vara.
Dock ser jag att både Östman och Karlberg kunnat ta två platser av tretton, men det beror givetvis på vad man tänker plocka in istället.