Övrig sport

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4227
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Brage-Värnamo slutar alltså med gångbara 5-1.
Odds: 70,47
Precis som igår borde man ha kunnat förutse det och spelat för en gångs skull.

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4619
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 21 jun 2026, 17:45

Brage-Värnamo slutar alltså med gångbara 5-1.
Odds: 70,47
Precis som igår borde man ha kunnat förutse det och spelat för en gångs skull.

Optimist som man är (dum godtages i detta fall) spelade jag 300 kr på en topp-3 plats för Sverige i fotbolls VM. Till oddset 105x pengarna. 5-1 till Japaner, Japaner, Japaner är taget!

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4619
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Övrig sport går Stora Scen på övre däck och spelar Foo Fighters som besökte Stockholm förra? Helgen och körde ett par rockl/pep-låtar till det Svenska fotbollslaget.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4619
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Om ni, precis som vår komikerduo W&W planerar att se US-open live någon gång så finns nu Schemat klart fram till år 2051.

https://golfweek-eu.usatoday.com/story/ ... 096048007/

Vilken är er favorit?
Riviera är en rolig bana (2031) men är det verkligen en US-open bana?
Inbäddad i Santa Monica är den nog svår att förlänga. Men greenerna hinner man såklart göra svårare och snabbare.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4227
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: lör 20 jun 2026, 18:16

- Tjejer i matchtröja, två och två, på väg till tunnelbanan redan vid 16-snåret. Rasande fina - de blå.

Två stycken med lila hår istället för matchtröja? https://www.siljannews.se/leksand/unga- ... r-garning/

* * *

Argentina-Österrike kl 19 duger - även om Österrike inte är en tittarmagnet.

* * *

För den som väntar på resultat från Cubs vs. Blue Jays så regnade den bort igår och därför uppskjuten till 6 augusti.

* * *

* * *

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4227
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Om de styrande i Argentina helt plötsligt skulle få för sig att avlägsna den gula solen i flaggan - vad skulle folket säga då?

Bild

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Övrig sport

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: Igår, 20:45

Om de styrande i Argentina helt plötsligt skulle få för sig att avlägsna den gula solen i flaggan - vad skulle folket säga då?

Bild

Bra poäng

Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten
Inlägg: 2177
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Övrig sport

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: Igår, 20:45

Om de styrande i Argentina helt plötsligt skulle få för sig att avlägsna den gula solen i flaggan - vad skulle folket säga då?

Bild

Bild

Bor betydligt hellre i Argentina än i Honduras.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4227
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

England-Ghana har en attraktiv lyster i tablån
men ramsvaga och attitydlösa Sverige har tagit ifrån en all lust.

Colombia-Doktor Kongo ett klockslag när bara fågelskådare går upp
hoppar jag också - även om jag starkt gillar matchens exotiska prägel.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1953
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: Idag, 10:08

England-Ghana har en attraktiv lyster i tablån
men ramsvaga och attitydlösa Sverige har tagit ifrån en all lust.

Colombia-Doktor Kongo ett klockslag när bara fågelskådare går upp
hoppar jag också - även om jag starkt gillar matchens exotiska prägel.

Det, och Norges framgång. Måste erkänna att den retar mig något ofantligt. Jag har makalöst svårt för Haaland.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4619
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Idag, 10:35
Sniper skrev: Idag, 10:08

England-Ghana har en attraktiv lyster i tablån
men ramsvaga och attitydlösa Sverige har tagit ifrån en all lust.

Colombia-Doktor Kongo ett klockslag när bara fågelskådare går upp
hoppar jag också - även om jag starkt gillar matchens exotiska prägel.

Det, och Norges framgång. Måste erkänna att den retar mig något ofantligt. Jag har makalöst svårt för Haaland.

Om vi på något sätt tar oss vidare som trea så finns det tydligen (inför förra omgången) 456 möjliga 16-dels kombinationer.

De som var allra mest troligt för Sveriges del var Brasilien, Frankrike eller Norge.
Jag hafsade bara igenom artikeln men är det kanske så att vi troligt möter segraren i Norges grupp om vi slutar trea. Det beror antagligen på vilka treor som tar sig vidare.

Slå ut Norge i 16-delen hade man kunnat leva länge på. Ett Norge som kommer ut med underskattning efter paradsegern i genrepet.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Övrig sport

Inlägg av SteveY »

Wittgenstein skrev: Idag, 10:35
Sniper skrev: Idag, 10:08

England-Ghana har en attraktiv lyster i tablån
men ramsvaga och attitydlösa Sverige har tagit ifrån en all lust.

Colombia-Doktor Kongo ett klockslag när bara fågelskådare går upp
hoppar jag också - även om jag starkt gillar matchens exotiska prägel.

Det, och Norges framgång. Måste erkänna att den retar mig något ofantligt. Jag har makalöst svårt för Haaland.

Hela min själ känner avsky. Fruktansvärd personlighet.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4227
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Går vi mot 5-1 igen?
(ja, jag har sett större delen av Portugal-Uzbekistan).

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1953
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: Idag, 20:28

Går vi mot 5-1 igen?
(ja, jag har sett större delen av Portugal-Uzbekistan).

Svårt att se Uzbekistan sätta en strut. Skulle nog kunna kapa detta VM med en eller ett par grupper.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1953
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Bojan lämnar mig kall. Therese däremot, henne gillar jag.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.