Matchtröjorna

Användarens profilbild
bender
Inlägg: 964
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Matchtröjorna

Inlägg av bender »

SteelSky skrev: lör 06 jun 2026, 20:51

Ja jag ska försöka fixa det!

Edit: Det fick bli via imgur. Kanske lite plottrigt och detta är 3e stället då, med grått som bakgrundsfärg.
Cred: ChatGPT

Tack! En tröja som andas SteelSky! 8-) Grått är ett intressant val. Skulle kunna kännas väldigt cleant, men reklamen måste bort. Kurbits är coolt och känns definitivt som ett snyggt inslag!

SteelSky
Inlägg: 378
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: Matchtröjorna

Inlägg av SteelSky »

Haha, ja :YMHUG:
Kurbits var den delen jag gillade mest med stället.
Grått kanske ser ut som träningsställ jag tror mig sett (eller kanske drömt om) något år, så just den delen kändes lite sisådär. Men som sagt, försökte tänka outside the box för ett 3e ställ.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4232
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Leksands IF
Carterspuck
22 juni 2026, 20:59
De gula i matchtröjorna kommer att slopas till nästa säsong, blir tillbaka till vitt å blått ställ

Det är ju Masugnen, så då är källa för mycket begärt.


Jag hittar då ingenting därute. Så antingen är det sociala medier eller något han hört lokalt (användaren säger sig vara från Rättvik).

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1957
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: mån 22 jun 2026, 21:36

Leksands IF
Carterspuck
22 juni 2026, 20:59
De gula i matchtröjorna kommer att slopas till nästa säsong, blir tillbaka till vitt å blått ställ

Det är ju Masugnen, så då är källa för mycket begärt.


Jag hittar då ingenting därute. Så antingen är det sociala medier eller något han hört lokalt (användaren säger sig vara från Rättvik).

Sorgligt. Nu ser jag, om möjligt, än midre fram emot den säsong som stundar. Tänkt att folk glorifierar tiden i Allsvenskan så mycket att de närmast längtar efter att vara Karlskoga igen.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1957
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Nog måste det vara någon stort (gul) revolution på gång? Ilskan måste väl bubbla ute i supporterleden? Förneka nu detta illavarslande rykte, Leksands IF!

Bild

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Jjax
Inlägg: 247
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Jjax »

Wittgenstein skrev: Igår, 10:11

Nog måste det vara någon stort (gul) revolution på gång? Ilskan måste väl bubbla ute i supporterleden? Förneka nu detta illavarslande rykte, Leksands IF!

Bild

Ja det vore katastrof!!!

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4232
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Är de för finkänsliga i Masugnen att fråga var användaren hört det?
Alla bara köper det rakt av - trots att han har noll track record.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1957
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Ge oss åtminstone en gul ram runt våra stjärnor. Utan den gula ramen är våra stjärnor bara IFK-stjärnor.

Visst indikerade Skoglund i någon intervju förra hösten att det gula eventuellt skulle försvinna?

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
syd b.
Inlägg: 365
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11

Re: Matchtröjorna

Inlägg av syd b. »

Wittgenstein skrev: mån 22 jun 2026, 22:45
Sniper skrev: mån 22 jun 2026, 21:36

Leksands IF
Carterspuck
22 juni 2026, 20:59
De gula i matchtröjorna kommer att slopas till nästa säsong, blir tillbaka till vitt å blått ställ

Det är ju Masugnen, så då är källa för mycket begärt.


Jag hittar då ingenting därute. Så antingen är det sociala medier eller något han hört lokalt (användaren säger sig vara från Rättvik).

Sorgligt. Nu ser jag, om möjligt, än midre fram emot den säsong som stundar. Tänkt att folk glorifierar tiden i Allsvenskan så mycket att de närmast längtar efter att vara Karlskoga igen.

Imponerande, är det så att man vill känna sig ung på nytt? För många som upplevde ökenvandringen i ångest Allsvenskan var iaf yngre än idag, baksmällan in efter några omgångar blir nog ändå lite kännbar, när smekmånaden lagt sig...

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1957
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

syd b. skrev: Igår, 17:15
Wittgenstein skrev: mån 22 jun 2026, 22:45
Sniper skrev: mån 22 jun 2026, 21:36

Det är ju Masugnen, så då är källa för mycket begärt.


Jag hittar då ingenting därute. Så antingen är det sociala medier eller något han hört lokalt (användaren säger sig vara från Rättvik).

Sorgligt. Nu ser jag, om möjligt, än midre fram emot den säsong som stundar. Tänkt att folk glorifierar tiden i Allsvenskan så mycket att de närmast längtar efter att vara Karlskoga igen.

Imponerande, är det så att man vill känna sig ung på nytt? För många som upplevde ökenvandringen i ångest Allsvenskan var iaf yngre än idag, baksmällan in efter några omgångar blir nog ändå lite kännbar, när smekmånaden lagt sig...

Så är det nog i mångt och mycket. De inflytelserika supporterprofiler som förespråkar en återgång till det blott blåvita stod på sin topp under åren i Allsvenskan. Och i ärlighetens namn, det är väl lite likadant för en annan. Men man kommer inte ifrån att 3 av 4 guld är bärgade i gult. Och jag är helt övertygad om att rent estetiskt så föredrar en majoritet de blåvitgula tröjorna framför de tråkigt blåvita som alltid känns deprimerande när de, som brukligt i Sverige, ska blandas med reklam.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.