Övrig sport

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4239
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Först tog de bort de sexton röda strålarna...

Bild

...och vid förlust mot Sverige ryker den röda cirkeln så Japans flagga blir vitt som ett lakan.

Bild

Det är så det går till ibland - i båda länder och idrottsklubbar - färger tas bara bort.

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 1671
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Övrig sport

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tor 25 jun 2026, 10:15
Wittgenstein skrev: tor 25 jun 2026, 09:44
Sniper skrev: tor 25 jun 2026, 08:32

Vi börjar som vi slutade:
Vad börjar vi morgondagen med - konstatera att Sverige gjort bra eller dåligt ifrån sig (nej, jag ska inte vara uppe, jag ska sova).

Klart du ska! Det är ju inatt som denna tråd vaknar upp ur sin dvala!

Jag har barn att ta hand om klockan sju på morgonen. Då måste man vara i skick för det och kan inte vara uppe och nattsudda till tre! Så nej, här ska sovas.

Jag tänkte börja jobba klockan 6, men det blir nattsudd i alla fall. 9-åringen vill bli väckt och se matchen också, får väl se vad 6-åringen säger. De var med och såg båda de första matchern också, men det var ganska trött och grinigt, men det var det värt ;-)

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1971
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

That's the spirit of Övrig sport, Wiborg. Jag hade det på känn. När morsgrisarna sussar sött och drömmer om basegolf biter vi VM-supportrar ihop och offrar lite sömn.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4239
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Bild
W&W 01:30

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4635
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 25 jun 2026, 15:17

Bild
W&W 01:30

:mrgreen:

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4635
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Ben Griffin är Åbergs spelpartner under torsdagen och fredagen.
De teeade ut för 23 minuter sedan och Åberg började direkt med boogie.

Nästa vecka tar han spelledigt för att därefter spela Scottish open. Genrepet inför The Open.

Räddade tillbaka med birdie på tvåan.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4239
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

01:10 spelas match 81 - halva grundserien avverkad.
Fjärde och sista i New York (3-0 Cubs mån-ons).

I helgen väntar tre matcher i Milwaukee
och mån-ons är det dags för Padres hemma.

Fyra av sex matcher nattetid.
Samtidigt inleds 16-delsfinalerna på söndag 21:00.

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4635
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Text tv? Var kan man ens läsa det utan en tidskapsel till 1997?

Jag smyger nog upp Wittgensteins senaste och sista uppdatering ang. Matchen 01:26 för att sedan öppna expressen.se och inse att vi förlorat med 1-3 medan laget vi stod emot som bästa treor förlorade med 1-2 och därmed tog "vår" hursomhelst allt annat än välförtjänta plats på bättre målskillnad.

Hey!! Nu fattar jag äntligen det negativa tänk de flesta inte fullt engagerade Leksandsfansen har.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4239
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

"Nej, om vi skulle ta och slopa det gula?"
- President Daniel Noboa, Ecuador -

Bild

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1971
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Jaha, football-lovers, nu när Sniper och Gösen sover sött så drar vi väl igång!? Är ni taggade?

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1971
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Och för att köra på i Snipers anda:

"Det gula är bara fult grabbar, nu hissar vi bara blåvitt framöver"

Bild

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1233
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Övrig sport

Inlägg av SteveY »

Wittgenstein skrev: Igår, 00:07

Jaha, football-lovers, nu när Sniper och Gösen sover sött så drar vi väl igång!? Är ni taggade?

Inte supertaggad, men optimistisk!

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1971
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

"Gräsrotarna"
Bojan

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1233
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Övrig sport

Inlägg av SteveY »

SteveY skrev: Igår, 00:35
Wittgenstein skrev: Igår, 00:07

Jaha, football-lovers, nu när Sniper och Gösen sover sött så drar vi väl igång!? Är ni taggade?

Inte supertaggad, men optimistisk!

Nu är jag tvärtom

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1233
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Övrig sport

Inlägg av SteveY »

Till skillnad mot andra här på forumet, så ska jag nu väcka sonen ;)