Silly season 26/27

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4246
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Klockan närmar sig 11 på förmiddagen, och senaste FK-artikeln om Lagerberg Hoen är från igår. "LIF-talangens tuffa utmaning inför NHL-draften. Tvingades se klipp på egna misslyckanden: Blev chockad".

Dåliga, dåliga FK..."Tidningens tuffa utmaning inför forumbesöket. Tvingades läsa inlägg om sina egna misslyckanden".

Siljan News däremot (kl 8 på morgonen) https://www.siljannews.se/leksands-if/k ... starundan/

Användarens profilbild
bender
Inlägg: 966
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av bender »

SteveY skrev: Idag, 09:23

Operation Lagerberg Hoen till NHL
Ger vi honom rätt förutsättningar så kommer han skriva NHL-kontrakt nästa sommar = 3,5 miljoner in på kontot. Pengar vi behöver.

Lagerberg är högerfattad med ett skott som en häst sparkar. Sätt honom som LW, tillsammans med spelare som kan mata honom med diagonala passningar för quick release. Kelleher till höger är optimalt, kompletteras med kanske en tvåvägscenter Zacke?

Exakt. Har hela tiden sagt att jag tror och hoppas att Lagerberg/Dejbjerg är tänkt att få en plats i första två linorna som mål och poängmaskin. Den som lyckas bäst tar den, men det viktiga är att de kommer ges chansen. Efter succén med Koblar/Kaderli skulle det vara smått absurt om samma ledning INTE gav så lovande junisar chansen. Tror dessutom att det är en förutsättning för om vi ska gå upp i vår, att vi har en eller ett par juniorer som slår igenom. Som slår högt ovanför sin kostnad. På backsidan räknar jag med att Langvardt ges samma chans.

yohnxd
Inlägg: 312
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

bender skrev: Idag, 10:47
SteveY skrev: Idag, 09:23

Operation Lagerberg Hoen till NHL
Ger vi honom rätt förutsättningar så kommer han skriva NHL-kontrakt nästa sommar = 3,5 miljoner in på kontot. Pengar vi behöver.

Lagerberg är högerfattad med ett skott som en häst sparkar. Sätt honom som LW, tillsammans med spelare som kan mata honom med diagonala passningar för quick release. Kelleher till höger är optimalt, kompletteras med kanske en tvåvägscenter Zacke?

Exakt. Har hela tiden sagt att jag tror och hoppas att Lagerberg/Dejbjerg är tänkt att få en plats i första två linorna som mål och poängmaskin. Den som lyckas bäst tar den, men det viktiga är att de kommer ges chansen. Efter succén med Koblar/Kaderli skulle det vara smått absurt om samma ledning INTE gav så lovande junisar chansen. Tror dessutom att det är en förutsättning för om vi ska gå upp i vår, att vi har en eller ett par juniorer som slår igenom. Som slår högt ovanför sin kostnad. På backsidan räknar jag med att Langvardt ges samma chans.

Om Lagerberg gör succé i HA, så kommer man se 2027 " SHL-lagen jagar målmaskinen (Lagerberg) " Hoppas han drar långfingret till dom o stannar med oss tills han eventuellt får spela i AHL/NHL.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4246
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Är detta skillnaden mellan Fredrik Forsberg till Leksand och bli kvar i Björklöven? https://hockeynews.se/nyheter/nhl-forwa ... -vi-far-se
Flera forwards måste rimligen bort om numerären fortsätter öka.

Användarens profilbild
bender
Inlägg: 966
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av bender »

Sniper skrev: Idag, 11:47

Är detta skillnaden mellan Fredrik Forsberg till Leksand och bli kvar i Björklöven? https://hockeynews.se/nyheter/nhl-forwa ... -vi-far-se
Flera forwards måste rimligen bort om numerären fortsätter öka.

Han puttas onekligen ner i hierarkin och får mindre chans till den roll han behöver iaf..
FF i Leksand känns som en thriller. Han har öst in mål överallt, utom här. Skulle pressen för stor när han äntligen kommer hem och allt låser sig, eller succé och staty på noret? Känns inte som att ett mellanting är ett alternativ här..

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4246
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

bender skrev: Idag, 11:55
Sniper skrev: Idag, 11:47

Är detta skillnaden mellan Fredrik Forsberg till Leksand och bli kvar i Björklöven? https://hockeynews.se/nyheter/nhl-forwa ... -vi-far-se
Flera forwards måste rimligen bort om numerären fortsätter öka.

Han puttas onekligen ner i hierarkin och får mindre chans till den roll han behöver iaf..
FF i Leksand känns som en thriller. Han har öst in mål överallt, utom här. Skulle pressen för stor när han äntligen kommer hem och allt låser sig, eller succé och staty på noret? Känns inte som att ett mellanting är ett alternativ här..

Nej, det tål att nämnas (och ett varningens finger höjas). Det finns ingen målgaranti om han kommer till förbannelsens Leksand.

yohnxd
Inlägg: 312
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Sniper skrev: Idag, 11:47

Är detta skillnaden mellan Fredrik Forsberg till Leksand och bli kvar i Björklöven? https://hockeynews.se/nyheter/nhl-forwa ... -vi-far-se
Flera forwards måste rimligen bort om numerären fortsätter öka.

Om Grundström blir klar för Löven, så tror jag ändå inte att chanserna ökas att FF kan joina oss.

Löven kommer ju ha 16 forwards på kontrakt, men 3 av dom är rätt unga och kommer troligtvis bli utlånade (Hemmyr, Osmanis, Kangas)

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1973
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Wittgenstein »

Någon sjöng:

När hösten kom
Sa Sniper att nu känns det som det börjar om
Men Gösen var bara tyst och tom när hösten kom
Och golfsäsongen dog

Och nog får man instämma med Sniper denna gång? Ni febrar över nyförvärv från ECHL och Fredrik Forsberg. Och till hösten möter vi Almtuna i blott blåvita tröjor.

Fy fasen, jag känner mig sannerligen lika tom som Gösen.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: Idag, 10:46

Klockan närmar sig 11 på förmiddagen, och senaste FK-artikeln om Lagerberg Hoen är från igår. "LIF-talangens tuffa utmaning inför NHL-draften. Tvingades se klipp på egna misslyckanden: Blev chockad".

Dåliga, dåliga FK..."Tidningens tuffa utmaning inför forumbesöket. Tvingades läsa inlägg om sina egna misslyckanden".

Siljan News däremot (kl 8 på morgonen) https://www.siljannews.se/leksands-if/k ... starundan/

Tidningen som har förmånen att punktbevaka Sveriges populäraste lag..
Är konflikten mellan FK och LIF så infekterad att man väljer färre läsare före rykande färska nyheter!?
Sopor

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1244
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

bender skrev: Idag, 10:47
SteveY skrev: Idag, 09:23

Operation Lagerberg Hoen till NHL
Ger vi honom rätt förutsättningar så kommer han skriva NHL-kontrakt nästa sommar = 3,5 miljoner in på kontot. Pengar vi behöver.

Lagerberg är högerfattad med ett skott som en häst sparkar. Sätt honom som LW, tillsammans med spelare som kan mata honom med diagonala passningar för quick release. Kelleher till höger är optimalt, kompletteras med kanske en tvåvägscenter Zacke?

Exakt. Har hela tiden sagt att jag tror och hoppas att Lagerberg/Dejbjerg är tänkt att få en plats i första två linorna som mål och poängmaskin. Den som lyckas bäst tar den, men det viktiga är att de kommer ges chansen. Efter succén med Koblar/Kaderli skulle det vara smått absurt om samma ledning INTE gav så lovande junisar chansen. Tror dessutom att det är en förutsättning för om vi ska gå upp i vår, att vi har en eller ett par juniorer som slår igenom. Som slår högt ovanför sin kostnad. På backsidan räknar jag med att Langvardt ges samma chans.

Dags att skissa om, eller som Kent skulle säga; Skisser för sommaren..
Ny taktik; vi sprider ut våra unga talanger, vi går emot Hedbergs principer. Bästa blandningen mellan gammalt och nytt!

Lagerberg - Zackrisson - Kelleher
Larsen - NY - Stakkestad
Lang - NY - Crookes
NY - Lissel - Eljas
Altörn

OBS! Kedjorna har ingen rangordning.

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4638
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Idag, 13:49

Någon sjöng:

När hösten kom
Sa Sniper att nu känns det som det börjar om
Men Gösen var bara tyst och tom när hösten kom
Och golfsäsongen dog

Och nog får man instämma med Sniper denna gång? Ni febrar över nyförvärv från ECHL och Fredrik Forsberg. Och till hösten möter vi Almtuna i blott blåvita tröjor.

Fy fasen, jag känner mig sannerligen lika tom som Gösen.

PGA-touren börjar i september och avslutas i mitten av Augusti. Så ha förtröstan.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4246
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: Idag, 14:21

Dags att skissa om, eller som Kent skulle säga; Skisser för sommaren..

Signaturen Guler - okända dvärgen undrar om han får önska en låt. "Detta med anledning av en Björklöven-forward jag gärna ser i Leksand i vinter!".

yohnxd
Inlägg: 312
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Sniper skrev: Idag, 15:05
SteveY skrev: Idag, 14:21

Dags att skissa om, eller som Kent skulle säga; Skisser för sommaren..

Signaturen Guler - okända dvärgen undrar om han får önska en låt. "Detta med anledning av en Björklöven-forward jag gärna ser i Leksand i vinter!".

Skulle vara fint… men är de möjligt tho?

yohnxd
Inlägg: 312
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Shore
Troock
FF

Dyrt som fan men vore kul.

VonGustaf
Inlägg: 230
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: Silly season 26/27

Inlägg av VonGustaf »

Jag vill se så många nyförvärv att Altörn blir extra….

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---