Klockan närmar sig 11 på förmiddagen, och senaste FK-artikeln om Lagerberg Hoen är från igår. "LIF-talangens tuffa utmaning inför NHL-draften. Tvingades se klipp på egna misslyckanden: Blev chockad".
Dåliga, dåliga FK..."Tidningens tuffa utmaning inför forumbesöket. Tvingades läsa inlägg om sina egna misslyckanden".
Operation Lagerberg Hoen till NHL
Ger vi honom rätt förutsättningar så kommer han skriva NHL-kontrakt nästa sommar = 3,5 miljoner in på kontot. Pengar vi behöver.
Lagerberg är högerfattad med ett skott som en häst sparkar. Sätt honom som LW, tillsammans med spelare som kan mata honom med diagonala passningar för quick release. Kelleher till höger är optimalt, kompletteras med kanske en tvåvägscenter Zacke?
Exakt. Har hela tiden sagt att jag tror och hoppas att Lagerberg/Dejbjerg är tänkt att få en plats i första två linorna som mål och poängmaskin. Den som lyckas bäst tar den, men det viktiga är att de kommer ges chansen. Efter succén med Koblar/Kaderli skulle det vara smått absurt om samma ledning INTE gav så lovande junisar chansen. Tror dessutom att det är en förutsättning för om vi ska gå upp i vår, att vi har en eller ett par juniorer som slår igenom. Som slår högt ovanför sin kostnad. På backsidan räknar jag med att Langvardt ges samma chans.
Operation Lagerberg Hoen till NHL
Ger vi honom rätt förutsättningar så kommer han skriva NHL-kontrakt nästa sommar = 3,5 miljoner in på kontot. Pengar vi behöver.
Lagerberg är högerfattad med ett skott som en häst sparkar. Sätt honom som LW, tillsammans med spelare som kan mata honom med diagonala passningar för quick release. Kelleher till höger är optimalt, kompletteras med kanske en tvåvägscenter Zacke?
Exakt. Har hela tiden sagt att jag tror och hoppas att Lagerberg/Dejbjerg är tänkt att få en plats i första två linorna som mål och poängmaskin. Den som lyckas bäst tar den, men det viktiga är att de kommer ges chansen. Efter succén med Koblar/Kaderli skulle det vara smått absurt om samma ledning INTE gav så lovande junisar chansen. Tror dessutom att det är en förutsättning för om vi ska gå upp i vår, att vi har en eller ett par juniorer som slår igenom. Som slår högt ovanför sin kostnad. På backsidan räknar jag med att Langvardt ges samma chans.
Om Lagerberg gör succé i HA, så kommer man se 2027 " SHL-lagen jagar målmaskinen (Lagerberg) " Hoppas han drar långfingret till dom o stannar med oss tills han eventuellt får spela i AHL/NHL.
Han puttas onekligen ner i hierarkin och får mindre chans till den roll han behöver iaf..
FF i Leksand känns som en thriller. Han har öst in mål överallt, utom här. Skulle pressen för stor när han äntligen kommer hem och allt låser sig, eller succé och staty på noret? Känns inte som att ett mellanting är ett alternativ här..
Han puttas onekligen ner i hierarkin och får mindre chans till den roll han behöver iaf..
FF i Leksand känns som en thriller. Han har öst in mål överallt, utom här. Skulle pressen för stor när han äntligen kommer hem och allt låser sig, eller succé och staty på noret? Känns inte som att ett mellanting är ett alternativ här..
Nej, det tål att nämnas (och ett varningens finger höjas). Det finns ingen målgaranti om han kommer till förbannelsens Leksand.
När hösten kom
Sa Sniper att nu känns det som det börjar om
Men Gösen var bara tyst och tom när hösten kom
Och golfsäsongen dog
Och nog får man instämma med Sniper denna gång? Ni febrar över nyförvärv från ECHL och Fredrik Forsberg. Och till hösten möter vi Almtuna i blott blåvita tröjor.
Fy fasen, jag känner mig sannerligen lika tom som Gösen.
Klockan närmar sig 11 på förmiddagen, och senaste FK-artikeln om Lagerberg Hoen är från igår. "LIF-talangens tuffa utmaning inför NHL-draften. Tvingades se klipp på egna misslyckanden: Blev chockad".
Dåliga, dåliga FK..."Tidningens tuffa utmaning inför forumbesöket. Tvingades läsa inlägg om sina egna misslyckanden".
Tidningen som har förmånen att punktbevaka Sveriges populäraste lag..
Är konflikten mellan FK och LIF så infekterad att man väljer färre läsare före rykande färska nyheter!?
Sopor
Operation Lagerberg Hoen till NHL
Ger vi honom rätt förutsättningar så kommer han skriva NHL-kontrakt nästa sommar = 3,5 miljoner in på kontot. Pengar vi behöver.
Lagerberg är högerfattad med ett skott som en häst sparkar. Sätt honom som LW, tillsammans med spelare som kan mata honom med diagonala passningar för quick release. Kelleher till höger är optimalt, kompletteras med kanske en tvåvägscenter Zacke?
Exakt. Har hela tiden sagt att jag tror och hoppas att Lagerberg/Dejbjerg är tänkt att få en plats i första två linorna som mål och poängmaskin. Den som lyckas bäst tar den, men det viktiga är att de kommer ges chansen. Efter succén med Koblar/Kaderli skulle det vara smått absurt om samma ledning INTE gav så lovande junisar chansen. Tror dessutom att det är en förutsättning för om vi ska gå upp i vår, att vi har en eller ett par juniorer som slår igenom. Som slår högt ovanför sin kostnad. På backsidan räknar jag med att Langvardt ges samma chans.
Dags att skissa om, eller som Kent skulle säga; Skisser för sommaren..
Ny taktik; vi sprider ut våra unga talanger, vi går emot Hedbergs principer. Bästa blandningen mellan gammalt och nytt!
Lagerberg - Zackrisson - Kelleher
Larsen - NY - Stakkestad
Lang - NY - Crookes
NY - Lissel - Eljas
Altörn
När hösten kom
Sa Sniper att nu känns det som det börjar om
Men Gösen var bara tyst och tom när hösten kom
Och golfsäsongen dog
Och nog får man instämma med Sniper denna gång? Ni febrar över nyförvärv från ECHL och Fredrik Forsberg. Och till hösten möter vi Almtuna i blott blåvita tröjor.
Fy fasen, jag känner mig sannerligen lika tom som Gösen.
PGA-touren börjar i september och avslutas i mitten av Augusti. Så ha förtröstan.