Du såg fram emot den här, men sov sött inatt. Makalöst.
Övrig sport
-
Wittgenstein
- Veckans raket
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Re: Övrig sport
Priset till veckans stålmän går till undertecknad och SteveY för att ha hållit sig vakna och upprätthållit aktiviteten i tråden och hållit oss vakna hela den efterföljande dagen. God natt på er!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Mats_ume
- Kapten
05:00 smäller det! https://www.theguardian.com/football/20 ... ride-match
-
Sniper
- Intendent
Doktor Kongo-Uzbekistan kommande natt.
- Avancerar Kongo till 16-delsfinal?
- Kan någon bota Wittgenstein från VM-febern?
- Är doktorn själv drabbad av gula febern?
-
Sniper
- Intendent
Det som är skrämmande med att gruppspelet är slut
är att det inte står på förrän VM är över.
Vad gör Wittgenstein då?
Allt som återstår är fyra nyanser av LIF-mörker.
* * *
Cubs vann inte bara med 4-0 i matcher mot Mets
- de fick också med sig en av deras pitchers: en David Peterson.
Han debuterade mot Brewers i natt.
* * *
Congo Doctor! https://www.fifa.com/en/watch/3qv3zdDeGxu5KG6WPOZ9eW
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Är över!? Tänk att du alltid ska se glaset som halvtomt. Jag säger, som den optimist jag är, tvärtom; det är nu det börjar! På tisdag kan vi få uppleva den största skrällen i svensk idrottshistoria!
-
Sniper
- Intendent
Wittgenstein skrev: Idag, 10:15Är över!? Tänk att du alltid ska se glaset som halvtomt. Jag säger, som den optimist jag är, tvärtom; det är nu det börjar! På tisdag kan vi få uppleva den största skrällen i svensk idrottshistoria!
Sen dagen därpå - på föredömliga starttiden 18:00 - kan Kongo traumatisera England.
Jag ska skrikskratta ända till hockeyallsvenskans premiäromgång. Därefter får vi se.
-
Gösen
Wittgenstein skrev: Idag, 10:15På tisdag kan vi få uppleva den största skrällen i svensk idrottshistoria!
Det torde vara att Gösen äntligen vinner pengar på lagt odds. Satsade mitt andra och sista spel i detta VM och tömde spelkontot på 6-1 förlust till en utdelning på nära 16tkr.
I'm the man with a fork in a world of soup
-
Sniper
- Intendent
På 90-talet var det någon* som sa att när Leksand slås ut i slutspelet är det som när Brasilien åker ur i VM. Allt blir tristare.
Men det är inte Sócrates, Zico och Éder längre, så jag kommer inte deppa ihop om Japan chockar i morgon kväll.
*Ej leksing.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Med de tröjorna ute ur spelet förstår jag att det blev trist.
Och han var faktiskt, om inte doktor så åtminstone läkare. Hur många fotbolls- (eller ishockey- för den delen) spelare är läkarmaterial?
-
Sniper
- Intendent
“I smoke, I drink and I think” is not the sort of thing professional soccer players usually say.
(...)
Known to his friends as Magrão (Big Skinny), he was 6ft 4in tall and weighed just over 12½ stone. Lacking power and stamina, he avoided physical tussles and developed a serene, one-touch playing style in which the ball did all the work.
Work and Sócrates never did get on. Clever enough to pass exams without study, and skilful enough to score goals without training, he became both a medical doctor and an international footballer without too much effort on either front.
(...)
In 1984, Sócrates left Brazil to become one of the worst foreign signings in the history of Italian football. Italy’s league was the hardest in the world, and his new team-mates at Fiorentina had no time for a lazy, chain-smoking maestro who expected others to do his running for him while he concentrated on drinking and thinking.
The nightmare season in Italy makes for a darkly amusing chapter. “Football was fun to him,” team-mate Celeste Pin tells Downie. “We thought it was strange. Maybe it’s like that when you’re a kid, but not when you’re a professional.”
Sócrates always professed to stand for freedom and self-expression, but his philosophy was riddled with destructive contradictions. He rejected authority, yet gave in to every wasteful impulse; he rebelled against responsibility, yet was addiction’s obedient slave; he scorned conformity, yet his life after football unfolded as one long, dismal cliché.
Retirement gave him more time to consider how bored he was with his marriage to Regina, with whom he had four sons. “It just doesn’t feel right,” he complained. His exasperated father replied: “Son, what marriage ever feels right?”
He left Regina for Silvana Campos, a tennis player 12 years his junior. His attempt to resume his medical career ended in failure.
“I never think about what might happen tomorrow, man, never,” he reflected. “It drives my wife crazy. She’ll say, ‘Let’s plan ahead’, and I say, ‘Forget planning ahead! Let’s live, let’s live!” Silvana soon filed for divorce.
Sócrates married twice more and dabbled in painting, poetry and spiritualism, but only drinking had his full commitment. Some bars let him drink for free because his presence attracted other customers. “Every day was a party” according to a girlfriend, Maria Adriana Cruz. He would start drinking at midday and finish late at night. “That was every single day.”
He objected to being called an alcoholic. “It’s all semantics. People should do what makes them happy . . . I’m not dependent on alcohol. I don’t need cigarettes, even though I smoke. That’s my personal choice.” He died in 2011, aged just 57, insisting to the last that he was free.
https://www.irishtimes.com/culture/book ... -1.3025267