Superstars forum

Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Superstars forum

Inlägg av Catami »

Nu önskar jag att forna supporters skulle vilja jojna och oss och i samma goda anda driva LIFkulturen vidare i en enda stor gemensam anda såsom det var förr!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Catami skrev: mån 04 dec 2023, 20:51 Nu önskar jag att forna supporters skulle vilja jojna och oss och i samma goda anda driva LIFkulturen vidare i en enda stor gemensam anda såsom det var förr!
Vad menar du?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: mån 04 dec 2023, 21:38
Catami skrev: mån 04 dec 2023, 20:51 Nu önskar jag att forna supporters skulle vilja jojna och oss och i samma goda anda driva LIFkulturen vidare i en enda stor gemensam anda såsom det var förr!
Vad menar du?
Dalastark och Betto, Vitblå och Diaz, alla sorters leksingar - ett Leksands IF? :YMPARTY:🤼 🆘
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Bild
Clownbråk på färja
Clowner bidrar inte per automatik med glädje och skratt.
Det får jättebråket som utlöstes på P&O-färjan mellan Bergen i Norge och Southampton i England stå som exempel för.
Konflikten ska ha inletts efter att en grupp av personer ifrågasatt varför det fanns folk med "lustiga kostymer" ombord. https://nyheter24.se/nyheter/930316-clo ... d-overallt
Fördämningar kan brista lite överallt och folk säger what a clown eller jävla pajas.
Bråk mellan befäl under pågående färjetur i Kungälv
En diskussion mellan två befäl på Kornhalls färja gick över styr och den ene ville ha bort den andre från styrhytten. https://www.kungalvsposten.se/nyheter/b ... c5ccdd10b0
Vi måste värna om friden.
Wittgenstein skrev: sön 26 nov 2023, 12:41 All heder åt Pastis med vänner! Leksandsfärjan lyser upp tillvaron i vintermörkret. Den skänker extra glädje efter segrar och ger tröst efter förluster. (Och fantastiskt fint att stämningen är god och kamratlig i dessa tider när det på andra plattformar mest är bråk och tjafs.) Ett genuint tack till er.
Avslutningsvis kommer här dagens korvtips.
Helsingin IFK
@HIFKHockey
Otto Paajasen eväshetki.
https://twitter.com/HIFKHockey/status/1 ... 9237671936

Bild
Exleksingens hockeyresa har under sommaren fortsatt till ett nytt lag på andra sidan Östersjön https://www.eliteprospects.com/player/2 ... o-paajanen
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Superstars forum

Inlägg av Wittgenstein »

Ska Leksandsfärjan ut på värvarkampanj? Vill du bli en av oss? (Nedan ser ni Gösen, Sniper och Klas).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Även min första mobiltelefon syns på bilden.
Tror det var en Philips (även om den på bilden möjligtvis är en Nokia). Med utdragbar antenn.
Jag och en arbetskamrat var först med mobil (förutom farsans NMT450, tegelstensmodell) bland familj och övriga vänner. Vi satt brevid varandra i soffan, skickade sms och fnissade förnöjt när det plingade till I den andras telefon. Det här var nog 1993 och vi funderar stillsamt om utvecklingen hade nått så långt det bara gick just där och då. Internet för allmänheten var sedan något år introducerat och man fick gå kurs i hur man använde sökmotorer. Alta Vista och Yahoo. Vi sökte på Pamela Anderson. Vi trodde däremot att faxmaskinen var ohotade på tronen som teknisk fulländighet. Modem 56 I all ära men man skulle aldrig kunna sätta sig på en dator och skicka en bild på sitt arsel till konkurrenterna!

1994 blev mobilen årets julklapp och Eriksson och Nokia tävlade om att bli störst på världsmarknaden.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Superstars forum

Inlägg av Catami »

Gösen skrev: mån 04 dec 2023, 21:38
Catami skrev: mån 04 dec 2023, 20:51 Nu önskar jag att forna supporters skulle vilja jojna och oss och i samma goda anda driva LIFkulturen vidare i en enda stor gemensam anda såsom det var förr!
Vad menar du?
Att vi alla spelar i samma lag!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Catami skrev: tis 05 dec 2023, 19:12
Gösen skrev: mån 04 dec 2023, 21:38
Catami skrev: mån 04 dec 2023, 20:51 Nu önskar jag att forna supporters skulle vilja jojna och oss och i samma goda anda driva LIFkulturen vidare i en enda stor gemensam anda såsom det var förr!
Vad menar du?
Att vi alla spelar i samma lag!
Inte Joel :-B #:-S :YMHUG:

Jag var inte riktigt med på vad du menade. Om du vill att alla som varit på gamla forumet ska komma hit? För det tycker inte jag. Det var inte bättre förr.
Less is more.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Superstars forum

Inlägg av Catami »

Gösen skrev: tis 05 dec 2023, 19:29
Catami skrev: tis 05 dec 2023, 19:12
Gösen skrev: mån 04 dec 2023, 21:38

Vad menar du?
Att vi alla spelar i samma lag!
Inte Joel :-B #:-S :YMHUG:

Jag var inte riktigt med på vad du menade. Om du vill att alla som varit på gamla forumet ska komma hit? För det tycker inte jag. Det var inte bättre förr.
Less is more.
Ne men självklart kommer man inte överens med alla men i den bästa av världar kan man väl tänka sig att de flesta kan finna ett sätt att enas och hitta tillbaka till den gemensamma nämnaren, dvs laget som alla har närmast sitt hjärta. Säkert inte alla men som det känns just nu är vi delade i två läger och det känns sådär...
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Catami skrev: tis 05 dec 2023, 19:48
Gösen skrev: tis 05 dec 2023, 19:29
Catami skrev: tis 05 dec 2023, 19:12
Att vi alla spelar i samma lag!
Inte Joel :-B #:-S :YMHUG:

Jag var inte riktigt med på vad du menade. Om du vill att alla som varit på gamla forumet ska komma hit? För det tycker inte jag. Det var inte bättre förr.
Less is more.
Ne men självklart kommer man inte överens med alla men i den bästa av världar kan man väl tänka sig att de flesta kan finna ett sätt att enas och hitta tillbaka till den gemensamma nämnaren, dvs laget som alla har närmast sitt hjärta. Säkert inte alla men som det känns just nu är vi delade i två läger och det känns sådär...
Vilka två läger? Vad har jag missat?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Superstars forum

Inlägg av Fjodor »

Gösen skrev: tis 05 dec 2023, 19:29
Catami skrev: tis 05 dec 2023, 19:12
Gösen skrev: mån 04 dec 2023, 21:38

Vad menar du?
Att vi alla spelar i samma lag!
Inte Joel :-B #:-S :YMHUG:

Jag var inte riktigt med på vad du menade. Om du vill att alla som varit på gamla forumet ska komma hit? För det tycker inte jag. Det var inte bättre förr.
Less is more.
Less is more eller More is More, därom tvistar de lärda.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Superstars forum

Inlägg av bjernagris »

Men blir det inte lite tråkigt om alla tycker lika jämt? Vi kan väl inte bara skriva haikuer, dela Seinfeldklipp och dokumentera hushållsbestyr, vi måste väl få diskutera/debattera hockey emellanåt också? Finns det inte en risk att det blir lite väl "internt" annars?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

För min del får gärna både Diaz och E-tuna börja vara aktiva (de har ju ändå registrerat sig). För att ta två exempel.

Men låt Diaz få ha sin hållning, tycka som han vill, utan att vara efter honom hela tiden och reta upp honom.

Och E-tuna är inget problem överhuvudtaget (Kruse är historia).
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Superstars forum

Inlägg av Catami »

Jag tycker alla ska ha sin chans, Bevisa att man vill tillhöra det här gänget. Åren går och folk mognar. Grejjen är ju att vi vill resonera oss fram till lagets bästa även om vi inte alltid håller med varandra.Med god stil och sund funtnuft finns det plats för både kapten haddock, några slumfiskar, seriösa jämtar eller helt galna värmlänningar. Rummet ät stort!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Superstars forum

Inlägg av Catami »

Å varför skulle inte Dalastark, montén, ordförande, sjökvist m.fl kunna bidra med sina sidor.?
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.