Tror inte Jormakka är ett dumt alternativ, rutinerad som tusan, fysisk, näsa för mål, högerskytt.
Silly season 26/27
-
SteveY
Re: Silly season 26/27
Något underhållande att titta på, det är det enda kravet jag har på sista forwardsplatsen
-
gulagrisen
ZebSag skrev: Idag, 14:37SteveY skrev: Idag, 14:16Håller med Wiborg, Angle är ett snäpp upp vad man hade hoppats på. Utan att vi vet facit så är han rent statistiskt kanske det bästa vi kunde hitta på HA-nivå. Ordinarie i AHL, fick chansen i NHL för två år sedan och endast 26år i sep.
Nu vågar man drömma om Danny Katic igen, som den sista pusselbiten bland forwards.
Jag tror inte alls på Katic, tror det är ett misstag att plocka stora tunga spelare från Nordamerika. Den spelstilen som dessa spelare tenderar till att ha passar mycket bättre på liten rink, så tror automatiskt de blir 30% sämre i snitt av att komma till större rink.
Annars krävs det exceptionellt bra scouting som motargumenterar varför just Katic är den som lyckas. Jag tar alla dagar i veckan en mindre spelare och skridskoskicklig spelare från Nordamerika då man kan få omvänd effekt.
Jag undrar om inte Ashton skulle kunna bli den större vingen? Han älskade ju Leksand, så borde gå att hitta en bra deal för bägge parter. 18 mål förra säsongen och är bra framför kassen, han bidrar med något vi annars kanske inte har.
Håller helt med om Ashton. Även jormakka skulle kunna passa bra som vinge, som en del diskuterar, men personligen tror jag mest på Ashton pga att han har mycket bättre size och grit. Man vet också vad man får av honom. Han har en bra lägsta-nivå. Som du säger, Ashton trivdes jättebra i Leksand. Känns som att han skulle kunna nappa direkt. Tror inte han har allt för många förslag på bordet pga sin ålder
-
Sniper
- Intendent
En Dennis Altörn-intervju var uppe på hemsidan nyss
- gjord av Katharina Dalmalm -
men den plockades ner efter någon minut.
Varför? För att Angle ligger före i pipen?
* * *
Nej, nu kom den upp igen https://www.leksandsif.se/article/wb4athw-30ead/view
så det blir nog ingen lucka 9 (om det inte blir av senare i kväll).