Sisu skrev: Idag, 12:59
Det som skrämmer mig med detta lag på pappret är, vilka ska fylla hallen? Kelleher är väl den som står ut som en underhållare. Absolut kan det bli bra, snittade vi över 4 mål per match så kommer folket. Vinner vi massa matcher är det samma sak. Men går det tvärtom så ser jag inte en spelare som ökar publiken.
Det krävs till att vi vinner, gör mål och är underhållande samtidigt. Ha bra PP är ett måste (det är underhållning) om vi ska upp till publiksnittet som krävs för ekonomin.
Det kan bli bra, men nog hade man lite högre förväntningar efter Kelleher. Sista 3 spelarna måste vara vara namn som lockar publiken också.
Jag känner precis tvärtom. Om man jämför med förra årets profillösa mellanmjölkssoppa så är det potentiella underhållningsvärdet uppgraderat på varje position. Alla kom för att se Koblar/Kaderli. Ingen kom för att se Strandell/Caito.
I år har vi, återigen, unga talanger som kan slå igenom stort (Langvardt, Hoen, Dejbjerg, Crookes). Vi har tagit in finess och skills (Berger, McCourt, Kelleher, Angle, Passolt) samtidigt som vi gjort oss av med dödkött som skulle vara skills (Cehlarik, Max, Stevens, etc). I Sjöholm och Stakkestad har vi tagit in grit (ja, fysiskt spel och tacklingar drar publik) och vinnarskallar, något vi saknat under många år. Vi har också bekanta och populära ansikten som Lang, Lunkan och Eljas. Visst, alla kommer inte lyckas, och det kommer alltid krävas att vi är ett någorlunda framgångsrikt LAG för att dra publik, men ingredienserna finns där på ett helt annat sätt än vad de gjort senaste åren.