Silly season 26/27

Sisu

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sisu »

Det som skrämmer mig med detta lag på pappret är, vilka ska fylla hallen? Kelleher är väl den som står ut som en underhållare. Absolut kan det bli bra, snittade vi över 4 mål per match så kommer folket. Vinner vi massa matcher är det samma sak. Men går det tvärtom så ser jag inte en spelare som ökar publiken.

Det krävs till att vi vinner, gör mål och är underhållande samtidigt. Ha bra PP är ett måste (det är underhållning) om vi ska upp till publiksnittet som krävs för ekonomin.

Det kan bli bra, men nog hade man lite högre förväntningar efter Kelleher. Sista 3 spelarna måste vara vara namn som lockar publiken också.

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Sisu skrev: Idag, 12:59

Det som skrämmer mig med detta lag på pappret är, vilka ska fylla hallen? Kelleher är väl den som står ut som en underhållare. Absolut kan det bli bra, snittade vi över 4 mål per match så kommer folket. Vinner vi massa matcher är det samma sak. Men går det tvärtom så ser jag inte en spelare som ökar publiken.

Det krävs till att vi vinner, gör mål och är underhållande samtidigt. Ha bra PP är ett måste (det är underhållning) om vi ska upp till publiksnittet som krävs för ekonomin.

Det kan bli bra, men nog hade man lite högre förväntningar efter Kelleher. Sista 3 spelarna måste vara vara namn som lockar publiken också.

Jag känner precis tvärtom. Om man jämför med förra årets profillösa mellanmjölkssoppa så är det potentiella underhållningsvärdet uppgraderat på varje position. Alla kom för att se Koblar/Kaderli. Ingen kom för att se Strandell/Caito.

I år har vi, återigen, unga talanger som kan slå igenom stort (Langvardt, Hoen, Dejbjerg, Crookes). Vi har tagit in finess och skills (Berger, McCourt, Kelleher, Angle, Passolt) samtidigt som vi gjort oss av med dödkött som skulle vara skills (Cehlarik, Max, Stevens, etc). I Sjöholm och Stakkestad har vi tagit in grit (ja, fysiskt spel och tacklingar drar publik) och vinnarskallar, något vi saknat under många år. Vi har också bekanta och populära ansikten som Lang, Lunkan och Eljas. Visst, alla kommer inte lyckas, och det kommer alltid krävas att vi är ett någorlunda framgångsrikt LAG för att dra publik, men ingredienserna finns där på ett helt annat sätt än vad de gjort senaste åren.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Riktigt kul med Angle, två pusselbitar kvar då. En seniorback och en forward.

Kan en av dom va Hammarlund tro?

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Högfors skrev: Igår, 03:29

Den här centern har börjat följa Leksand. Det kan vara för att han har spelat med och följer Riley Mccourt men kan ju även bero på annat...
[urlhttps://www.eliteprospects.com/player/403916/tyler-angle[/url]

Högfors skrev: Igår, 04:33

Nu har en släkting också börjat följa men hon följer också Riley så inte säkert än.

Leksandsfärjan var inte bara först med Angle tack vare att Högfors var uppe halv fyra respektive halv fem utan också snabbast att länka till hemsidan vid presentationen - snabbare än LIF:s egna sociala medier. Detta då jag fick för mig att uppdatera hemsidan ett par gånger före 12. 11:57 hade inget hänt, 11:58 kom den upp.

Tyler Angle är vår alldeles egen spelare, vår klenod.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: Idag, 17:35

Tyler Angle är vår alldeles egen spelare, vår klenod.

Dessutom lyser solen gul och fin över bröstet på karln!

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

För mig som inte hänger med så bra under somrarna. Vem har sagt att vi letar en back och en forward? Ollas?
Tycker själv att man borde ta in en till center. Z kan ju spela överallt vid behov så en extra center är bättre enligt mig. Behöver vi en back till ens?!

Fylla arenan gör man nog inte på annat sätt än att man vinner matcher och kanske att man spelar någorlunda rolig hockey. Vinner man matcher så kommer det komma poänggörare och bra insatser från backar och målisar automagiskt. Detta gäller lika mycket tvärtom också. Det får vi ett hum om efter ca tio omgångar. Känslar är ändå försiktigt positiv.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Sisu

Inlägg av Sisu »

SteelSky skrev: Idag, 19:21

För mig som inte hänger med så bra under somrarna. Vem har sagt att vi letar en back och en forward? Ollas?
Tycker själv att man borde ta in en till center. Z kan ju spela överallt vid behov så en extra center är bättre enligt mig. Behöver vi en back till ens?!

Fylla arenan gör man nog inte på annat sätt än att man vinner matcher och kanske att man spelar någorlunda rolig hockey. Vinner man matcher så kommer det komma poänggörare och bra insatser från backar och målisar automagiskt. Detta gäller lika mycket tvärtom också. Det får vi ett hum om efter ca tio omgångar. Känslar är ändå försiktigt positiv.

Ollas har sagt det, Hockeynews om jag inte minns fel. Man söker en defensiv pjäs. Vi söker fortfarande en center, forward och en back. Så 3 spelare ska in om det går som Ollas vill. Därför jag inte blir förvånad om det blir Ashton, Zacke och Ahnelöv 😅 spelarmarknaden blir sämre och sämre för varje dag.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

SteelSky skrev: Idag, 19:21

yes, Ollas ord. En breddback till då några av dom yngre kommer åka på landslagsuppdrag under hösten.
En fysisk forward tänkt till tredje/fjärde kedjan. Men jag håller med dig, hade helst sett en till center.

Sannolikheten att Ollas skulle plocka in Zacke, Ahne och Ashe är snudd på noll.

CMB

Inlägg av CMB »

PZ är en toppcenter i HA.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: Idag, 19:30

Yes. Och så mycket mer.

I'm the man with a fork in a world of soup

Lampa

Inlägg av Lampa »

Inte enligt många SSK fans, frågan är om de är bittra eller ärliga?

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Lampa skrev: Idag, 20:05

Han är en toppledare, och en bra center.

Krigare19

Inlägg av Krigare19 »

Jag som trodde att man gick på matcherna för att man följer laget i sitt hjärta, oavsett vilka spelare man har. Så har det alltid varit för mig. Enda gången jag har missat en hemmamatch är när man varit sjuk. Kommer alltid att gå på matcherna, oavsett om vi har förlorat 10 raka eller vinner 10 raka.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: Idag, 16:22

Riktigt kul med Angle, två pusselbitar kvar då. En seniorback och en forward.

Kan en av dom va Hammarlund tro?

Ollas har ändrat sig förut, tänk om han skulle överraska oss och presentera Troy Bourke på måndag.

Angle
Bourke
Zacke
Lissel
(Eljas)
(Stakkestad)

Den centerlinjen skojar man inte bort.

CMB

Inlägg av CMB »

Lampa skrev: Idag, 20:05

Jag såg några matcher på slutet av säsongen, och PZ var mycket bra. Han kommer vara viktig för LIF, och göra sina bästa matcher när det behövs som mest.