Jag tycker det är skit tråkigt. Hade varit kul med någon spelare till som varit ett gäng år i klubben. Men får hålla tummarna för att han inte hamnar i en HA klubb och att de som är så nöjda med nuvarande backbesättning får rätt att de håller.
Silly season 26/27
-
Fjodor
-
Gösen
Re: Silly season 26/27
Fjodor skrev: tis 14 jul 2026, 19:27Jag tycker det är skit tråkigt. Hade varit kul med någon spelare till som varit ett gäng år i klubben. Men får hålla tummarna för att han inte hamnar i en HA klubb och att de som är så nöjda med nuvarande backbesättning får rätt att de håller.
Cato är naturligtvis hög HA nivå. Men så är även prislappen.
I'm the man with a fork in a world of soup
-
Klas
Gösen skrev: tis 14 jul 2026, 19:33Fjodor skrev: tis 14 jul 2026, 19:27Jag tycker det är skit tråkigt. Hade varit kul med någon spelare till som varit ett gäng år i klubben. Men får hålla tummarna för att han inte hamnar i en HA klubb och att de som är så nöjda med nuvarande backbesättning får rätt att de håller.
Säkert dyr, och garanterat bra i HA. Och varit länge i föreningen. Men trots allt detta så kan man som förening behöva rensa ut rätt friskt, om omstarten skall vara värd namnet. Så att vi säger tack och adjö till Caito är väl inte mer än rätt och rimligt av en väldig massa skäl.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
bender
Klas skrev: tis 14 jul 2026, 21:59Gösen skrev: tis 14 jul 2026, 19:33Fjodor skrev: tis 14 jul 2026, 19:27Jag tycker det är skit tråkigt. Hade varit kul med någon spelare till som varit ett gäng år i klubben. Men får hålla tummarna för att han inte hamnar i en HA klubb och att de som är så nöjda med nuvarande backbesättning får rätt att de håller.
Säkert dyr, och garanterat bra i HA. Och varit länge i föreningen. Men trots allt detta så kan man som förening behöva rensa ut rätt friskt, om omstarten skall vara värd namnet. Så att vi säger tack och adjö till Caito är väl inte mer än rätt och rimligt av en väldig massa skäl.
Jag menar, enligt Tjomme så är han landslagsklass.
Men personligen tvivlar jag på att han får fler flippar genom första täck från blå i HA än i SHL (dvs runt 2%), Hans helt omotiverade fumlande, snubblande och felpassande i egen zon är inte heller något som känns som ett serietillhörighetsproblem, utan snarare ett Caito-problem.
Ser inte hur han på något sätt ska få en topp4-plats i vår trupp.
-23 (sämst i laget, och ja. även sämst i hela SHL)
Helt rätt att skicka.
-
SteveY
Vi skriver 15:e Juli. Visst var återsamlingen 27:e? Ollas får lägga på ett kol, tre spelare kvar.
-
SteveY
SteveY skrev: ons 15 jul 2026, 09:40Vi skriver 15:e Juli. Visst var återsamlingen 27:e? Ollas får lägga på ett kol, tre spelare kvar.
Eller tar han den ”enkla” vägen. Zacke, Ahnelöv och Martin Karlsson? Alla tre bor väl i Leksand?
Hoppas inte..
-
yohnxd
SteveY skrev: ons 15 jul 2026, 09:40Vi skriver 15:e Juli. Visst var återsamlingen 27:e? Ollas får lägga på ett kol, tre spelare kvar.
Jag har för mig att de var den 28:e, men kan ha fel.
Sen sa ju Ollas att han vill gärna att laget ska vara klart då, men att det kan hända att de inte är det.
-
yohnxd
Zacke klar, Ahnelöv lägger nog av tror jag, MK hamnar i Borlänge kanske?
-
SteveY
Caito psykar mig på hemsidan med sin stirrande blick..
-
SteveY
Scannade av Liiga efter lediga backar som skulle kunna vara intressanta för oss och kom fram till följande:
-
Einar Berg
bender skrev: ons 15 jul 2026, 00:01Klas skrev: tis 14 jul 2026, 21:59Säkert dyr, och garanterat bra i HA. Och varit länge i föreningen. Men trots allt detta så kan man som förening behöva rensa ut rätt friskt, om omstarten skall vara värd namnet. Så att vi säger tack och adjö till Caito är väl inte mer än rätt och rimligt av en väldig massa skäl.
Men personligen tvivlar jag på att han får fler flippar genom första täck från blå i HA än i SHL (dvs runt 2%), Hans helt omotiverade fumlande, snubblande och felpassande i egen zon är inte heller något som känns som ett serietillhörighetsproblem, utan snarare ett Caito-problem.
Helt rätt att skicka.
Håller med till 100%! Helt rätt att skicka honom. Så jävla trött på att han aldrig vågade skjuta slagskott!
-
yohnxd
SteveY skrev: ons 15 jul 2026, 13:04Scannade av Liiga efter lediga backar som skulle kunna vara intressanta för oss och kom fram till följande:
Snyggt! Skulle även lagt till Hampus Falk där.
-
Sniper
- Intendent
- Först var det två optionsår.
- Sen felstavat efternamn.
- Nu ingen Tyler Angle överhuvudtaget.
- Tänk vad en del tacklar av under sommaren.
viewtopic.php?p=34397&hilit=Uppdateras+ ... nde#p34397
-
Pastis
- Maskinchef
bender skrev: ons 15 jul 2026, 00:01Klas skrev: tis 14 jul 2026, 21:59Säkert dyr, och garanterat bra i HA. Och varit länge i föreningen. Men trots allt detta så kan man som förening behöva rensa ut rätt friskt, om omstarten skall vara värd namnet. Så att vi säger tack och adjö till Caito är väl inte mer än rätt och rimligt av en väldig massa skäl.
Helt rätt att skicka.
precis, Caito var tyvärr Leksands sämsta back 2025/2026! Totalt opålitlig med sina felpass och fumlande!

-
Sisu
Pastis skrev: ons 15 jul 2026, 20:21bender skrev: ons 15 jul 2026, 00:01Klas skrev: tis 14 jul 2026, 21:59Säkert dyr, och garanterat bra i HA. Och varit länge i föreningen. Men trots allt detta så kan man som förening behöva rensa ut rätt friskt, om omstarten skall vara värd namnet. Så att vi säger tack och adjö till Caito är väl inte mer än rätt och rimligt av en väldig massa skäl.
Helt rätt att skicka.
precis, Caito var tyvärr Leksands sämsta back 2025/2026! Totalt opålitlig med sina felpass och fumlande!
En av orsakerna vårt PP var horribelt. Även om jag inte vet något om våra nya PP back så är jag optimistisk han iaf är bättre från blå i PP.
Nu närmar sig försäsongen med stormsteg, dags värva in de sista nu