Det finns två svackor Åberg behöver täta.
Antingen det ena eller det andra.
Båda två och han blir världsetta.
Tur. Om jag räknat rätt har han haft sju hålsnurrsmissar sista tre rundorna. Hälften i och han hade varit i ledning.
Konservatism. Han har sin gameplane att aldrig missa fel. Kanske våga mer i vissa lägen. Våga gå för flagga och få en eagle eller birdie putt istället för att nöja sig med par.
Nu blir det en topp 5-10 placering. Bra så.
Men det finns mer.
Sorgligt men sant, här kommer VM:s sista tips från han som under sommaren kallats färjans egen Saida. Har ni förresten märkt hur temperaturen sjunkit under helgen och i morgon ska jag åter till kontoret. Sommaren tar verkligen slut när domaren blåser av matchen ikväll. Men innan dess; ¡Saludos, España!
Sorgligt men sant, här kommer VM:s sista tips från han som under sommaren kallats färjans egen Saida. Har ni förresten märkt hur temperaturen sjunkit under helgen och i morgon ska jag åter till kontoret. Sommaren tar verkligen slut när domaren blåser av matchen ikväll. Men innan dess; ¡Saludos, España!
Kom hem nu efter en kvällspromenad med pojken
och ser att:
- Det som väntat är målfattigt när Spanien spelar.
- Chicago Cubs leder 10-0 efter fyra inningar.
Skulle det inte varit frispark trots allt när det där tapas-trollet "me käringhår" kom i ryggen på argentinaren?
Jag är mest frustrerad över att jag inte får gå och lägga mig i kväll heller. För inte har väl Argentina kraften att forcera en gång till och göra det värt att sitta uppe?