Ska sägas att det ser betydligt bättre ut än, låt säga, dom senaste tre åren. Sjöholm, Stakkestad och förhoppningsvis McCourt kommer bli kul att titta på. Men som någon skrev, man hade önskat sig en fjärdelina där inte MK är den ”tuffaste” spelaren. Därför vill se Adam som fjärdecenter, då han är enorm jämfört med MK. Men det fattas något..
Hockeynews är på väg att bli ”Leksandnews”. Tre nya artiklar nu på morgonen.
Hedberg är inne på att man ville få in karaktärer, spelare som lockar publik, vilket jag tror vi alla håller med om.
Han vill att motståndarna ska känna av vilka som är på isen.
– Du ska ändå veta när du ställer upp i en tekning att: "Aj då, den där jäkeln är på isen. Nu blir det jobbigt." Det tycker jag är en skön känsla att ha som coach, när du ser att den här killen inte kommer att backa.
Menar han Sjöholm?
Personligen tycker jag att det fortfarande saknas en 190cm 100kg kanadick. Vi kanske har fysiska spelare, men vi har ingen som motståndarna vill undvika ögonkontakt med.
Vi är som sagt bland dom kortaste/lättaste lagen i ligan. Jag ser inte att vi kommer vara jobbigare att möta än något annat lag, rent fysiskt.
Hedberg sa ju också in en annan artikel från HockeyNews idag att dem först var inne på att ha size i truppen men fick information från Hockeyallsvenskan att domarna kommer att vara hårda på spel förstörande moment alltså hakningar och så vidare. Det gjorde att dem hellre tog in rörliga spelare.
Komik. Hedberg ”geniet” tror på allvar att vi kommer få färre utvisningar mot oss för att vi har mindre spelare!? Då tränar han fel klubb.
Hockeynews är på väg att bli ”Leksandnews”. Tre nya artiklar nu på morgonen.
Hedberg är inne på att man ville få in karaktärer, spelare som lockar publik, vilket jag tror vi alla håller med om.
Menar han Sjöholm?
Personligen tycker jag att det fortfarande saknas en 190cm 100kg kanadick. Vi kanske har fysiska spelare, men vi har ingen som motståndarna vill undvika ögonkontakt med.
Vi är som sagt bland dom kortaste/lättaste lagen i ligan. Jag ser inte att vi kommer vara jobbigare att möta än något annat lag, rent fysiskt.
Hedberg sa ju också in en annan artikel från HockeyNews idag att dem först var inne på att ha size i truppen men fick information från Hockeyallsvenskan att domarna kommer att vara hårda på spel förstörande moment alltså hakningar och så vidare. Det gjorde att dem hellre tog in rörliga spelare.
Komik. Hedberg ”geniet” tror på allvar att vi kommer få färre utvisningar mot oss för att vi har mindre spelare!? Då tränar han fel klubb.
Han menar tvärtom. Med fler rörliga spelare så kommer man få med sig fler utvisningar i och med att det ska vara hårt gentemot spelförstörande moment.
Ska sägas att det ser betydligt bättre ut än, låt säga, dom senaste tre åren. Sjöholm, Stakkestad och förhoppningsvis McCourt kommer bli kul att titta på. Men som någon skrev, man hade önskat sig en fjärdelina där inte MK är den ”tuffaste” spelaren. Därför vill se Adam som fjärdecenter, då han är enorm jämfört med MK. Men det fattas något..
Han menar tvärtom. Med fler rörliga spelare så kommer man få med sig fler utvisningar i och med att det ska vara hårt gentemot spelförstörande moment.
Naivt oavsett. Eller är domarna i HA mer konsekventa än i SHL?
Vi behöver inte vara topp tre i serien, det räcker att gå till slutspel. Nästan fördel att landa runt femte plats, utan press och förväntningar.
Avdelning…. OK…. Smile
VERKLIGHETEN sen systemet gjordes om….
Allsvenskan har faktiskt blivit otroligt grymt förutsägbart….
Och gynnsamt för serievinnaren….
Sen kvalen gjordes OM och ett lag ALLTID går upp…
25/26 =Serie-1an är laget som går upp (Björklöven) 119p
24/25 =Serie-1an är laget som går upp (Djurgården) 116p
23/24 =Serie-1an är laget som går upp (Brynäs) 112p
22/23 =Serie-1an är laget som går upp (MoDo) 109p
21/22 =Serie-1an är laget som går upp (HV71) 116p
20/21=Serie-1an är laget som går upp (Timrå) 118p
Det nya systemet´ har alltså funnits nu i 6år…..
Och ***SERIEVINNAREN*** är laget som ALLTID går upp till SHL….
Det är svårt att blunda för de siffrorna och den tunga trenden/statistiken….
Det är väldigt tydligt….vem som gynnas…. (Knappast en slump)
Och att bästa laget i längden är även bäst när det sen gäller….
Tiderna är förbi sen länge medkvalskrällar´och överraskningar….
Det upphörde i samma veva som SHL-lag slutade möta de Allsvenska lagen…
Allsvenskan vart sen dess grymt förutsägbar…..
Där som sagt 1an i tabellen alltid visar sig starkast och går sen också upp….
Tack Lillgud! Lägger mig platt när du visar den statistiken. Således krävs serieseger å då anser jag att våra chanser är i stort sett noll. Vi gör en helt ok säsong och landar på plats 3-6 å med statistiken som grund är vi körda.
VERKLIGHETEN sen systemet gjordes om….
Allsvenskan har faktiskt blivit otroligt grymt förutsägbart….
Och gynnsamt för serievinnaren….
Sen kvalen gjordes OM och ett lag ALLTID går upp…
25/26 =Serie-1an är laget som går upp (Björklöven) 119p
24/25 =Serie-1an är laget som går upp (Djurgården) 116p
23/24 =Serie-1an är laget som går upp (Brynäs) 112p
22/23 =Serie-1an är laget som går upp (MoDo) 109p
21/22 =Serie-1an är laget som går upp (HV71) 116p
20/21=Serie-1an är laget som går upp (Timrå) 118p
Det nya systemet´ har alltså funnits nu i 6år…..
Och ***SERIEVINNAREN*** är laget som ALLTID går upp till SHL….
Det är svårt att blunda för de siffrorna och den tunga trenden/statistiken….
Det är väldigt tydligt….vem som gynnas…. (Knappast en slump)
Och att bästa laget i längden är även bäst när det sen gäller….
Tiderna är förbi sen länge medkvalskrällar´och överraskningar….
Det upphörde i samma veva som SHL-lag slutade möta de Allsvenska lagen…
Allsvenskan vart sen dess grymt förutsägbar…..
Där som sagt 1an i tabellen alltid visar sig starkast och går sen också upp….
Nja, att "serievinnaren är laget som alltid går upp i SHL" kan vi ju inte säga. Vi kan konstatera att det varit så hittills, men det är ju inte samma sak som att det kommer att vara så för alltid. Givetvis är det en fördel att vara serievinnare, men för varje gång en sådan går upp kommer vi närmare det år då tvåan, trean eller kanske sexan gör det. Det är helt naturligt och statistik har en förmåga att fallera som grund för prognoser - när man minst anar det. Med det sagt hoppas jag vi både vinner serien och går upp, men tycker det är ok om vi blir trea - så länge vi går upp.
Spelar egentligen ingen roll vilket lag vi ställer på isen… Frågan är om Hedberg klarar av att coacha dessa spelare. Just nu är jag väldigt skeptisk till att han faktiskt klarar det.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---