Mellanmjölk. Drar man en socka över telefonen så blir det färgfilm. Åtminstone reklamen kunde väl isf haft kvar sina orginalfärger, trodde inte jag skulle skriva det...
Som sagt, "blåstället" på för att ta sig upp ur skiten måste vara det enda som är tanken bakom detta, ingen guldkant över tillvaron i Allsvenskan.
Självskadebeteende av LIF. Misstaget man gör tror jag är att man utgår från en reklamfri prototyp. Sen skvätter man på reklamen och vips ser tröjan ut som en matchtröja i bandyns div 1.
Försöker hitta något positivt och tänker på gamla uttrycket de vita eleganterna men AI ger inget stöd utan påstår helt absurt något annat:
AI-översikt
Leksands IF kallas vanligtvis inte för "de vita eleganterna", utan deras klassiska smeknamn är de blå eleganterna (eller ibland "Krigarna från Dalarna"). Smeknamnet "De vita eleganterna" tillhör traditionellt handbollsklubben Redbergslids IK (RIK) från Göteborg.
AI-översikt
"De blå eleganterna" är ett smeknamn och begrepp som främst förknippas med Norrby IF, en fotbollsklubb från Borås. Det används bland annat av och om klubbens supportergrupperingar.
Begreppet dyker ibland även upp i andra sportsammanhang, till exempel:
Nässjö IF inom bandy, där laget eller dess supportrar emellanåt har omnämnts i liknande ordalag tack vare sina blåa färger.
Det finns även variationer som "De blå-vita eleganterna" för lokala idrottsföreningar (som exempelvis Habo IF).
Smeknamnet är en blinkning till Borås-rivalen IF Elfsborg, som historiskt sett ofta har kallats för "Di gule" eller "Eleganterna". När Norrby IF (som spelar i blått) ska beskrivas blir det därför naturligt "De blå eleganterna".
Icke-anonyma supportrar, kända och okända, på sociala medier och annorstädes. Anonyma röster - ja hela forumkollektiv - väger lätt och tas inte på lika stort allvar. Men det är möjligt att omröstningen på det här forumet hade haft en viss tyngd om den ägt rum lite tidigare och Leksandsfärjan varit lite större. Något att tänka på inför nästa säsong. Superstars forum var under en period en opinionsbildare av rang. Det kan också efterföljaren bli.
Nu när tröjan är offentlig för allmänheten – vad förväntar du dig för reaktioner?
— Jag förväntar mig starka reaktioner där förhoppningsvis merparten är positiva. Jag har dock full respekt för dem som inte är lika positiva till att de gula inslagen är borta. Här gäller det så klart att vi är lyhörda och lägger örat mot rälsen. Hur tas de två ordinarie tröjorna emot? Beroende på reaktionerna måste man ställa sig frågan inför nästa säsong om det var rätt eller fel beslut, ett beslut som måste komma från klubben och dess supportrar.https://www.siljannews.se/leksands-if/l ... -det-gula/