Matchtröjorna

Användarens profilbild
syd b.

Re: Matchtröjorna

Inlägg av syd b. »

Mellanmjölk. Drar man en socka över telefonen så blir det färgfilm. Åtminstone reklamen kunde väl isf haft kvar sina orginalfärger, trodde inte jag skulle skriva det...

Som sagt, "blåstället" på för att ta sig upp ur skiten måste vara det enda som är tanken bakom detta, ingen guldkant över tillvaron i Allsvenskan.

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Direkt ful faktiskt. Och det var riktigt länge sedan jag tyckte något sådant om en Leksandströja…

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Historiens fulaste tröjor!! Vad är det för tröttmössa som har designat dem?

fisherman

Inlägg av fisherman »

Ja den var en riktig katastrof. Jäklar vad vit den vita är

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Mats GBG skrev: tor 03 sep 2026, 15:04
Sniper skrev: tor 03 sep 2026, 14:58

Ganska gräslig tröja. Lite rött hade piggat upp!

Bild

:)

Jag älskar hur man darrhänt har klottrat dit loggan 8-)

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Vid Gud hoppas jag att vi kör blått hemma denna säsong.

Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tor 03 sep 2026, 18:24

Nattsärken

Årets tröja har fått sitt smeknamn!

Självskadebeteende av LIF. Misstaget man gör tror jag är att man utgår från en reklamfri prototyp. Sen skvätter man på reklamen och vips ser tröjan ut som en matchtröja i bandyns div 1.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Försöker hitta något positivt och tänker på gamla uttrycket de vita eleganterna men AI ger inget stöd utan påstår helt absurt något annat:

AI-översikt
Leksands IF kallas vanligtvis inte för "de vita eleganterna", utan deras klassiska smeknamn är de blå eleganterna (eller ibland "Krigarna från Dalarna"). Smeknamnet "De vita eleganterna" tillhör traditionellt handbollsklubben Redbergslids IK (RIK) från Göteborg.

AI-översikt
"De blå eleganterna" är ett smeknamn och begrepp som främst förknippas med Norrby IF, en fotbollsklubb från Borås. Det används bland annat av och om klubbens supportergrupperingar.

Begreppet dyker ibland även upp i andra sportsammanhang, till exempel:

• Nässjö IF inom bandy, där laget eller dess supportrar emellanåt har omnämnts i liknande ordalag tack vare sina blåa färger.
  • Det finns även variationer som "De blå-vita eleganterna" för lokala idrottsföreningar (som exempelvis Habo IF).

Smeknamnet är en blinkning till Borås-rivalen IF Elfsborg, som historiskt sett ofta har kallats för "Di gule" eller "Eleganterna". När Norrby IF (som spelar i blått) ska beskrivas blir det därför naturligt "De blå eleganterna".

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Nässjö IF må kallas De blå eleganterna, men de har ändå förstått att det blåa behöver lite gult för att leva upp!

Bild

Leksands IF kan nog snarare kallas De vita elefanterna denna säsong.

Bild

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Ritolas keps
4 september 2026, 10:47
Kunde inte hålla mig från att lägga till blåa ok på den vita tröjan. Nog fan blev det betydligt snyggare?

Bild

Yep, men det lät sig inte göras. Då hade BIK fucking Karlskoga anklagat OSS för plagiat.

Vi får leva med detta nu. Så här blir det när man prompt ska förändra.

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Nej, inte en krona de får av mig när det gäller tröjor. Den vita är hemsk! :shock:

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Klubbmärke och sponsorer särskiljer oss, men annars är vi skrämmande lika.

Bild

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Supportrar bakom?!?

Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: Igår, 22:53

Supportrar bakom?!?

Icke-anonyma supportrar, kända och okända, på sociala medier och annorstädes. Anonyma röster - ja hela forumkollektiv - väger lätt och tas inte på lika stort allvar. Men det är möjligt att omröstningen på det här forumet hade haft en viss tyngd om den ägt rum lite tidigare och Leksandsfärjan varit lite större. Något att tänka på inför nästa säsong. Superstars forum var under en period en opinionsbildare av rang. Det kan också efterföljaren bli.

Nu när tröjan är offentlig för allmänheten – vad förväntar du dig för reaktioner?

— Jag förväntar mig starka reaktioner där förhoppningsvis merparten är positiva. Jag har dock full respekt för dem som inte är lika positiva till att de gula inslagen är borta. Här gäller det så klart att vi är lyhörda och lägger örat mot rälsen. Hur tas de två ordinarie tröjorna emot? Beroende på reaktionerna måste man ställa sig frågan inför nästa säsong om det var rätt eller fel beslut, ett beslut som måste komma från klubben och dess supportrar.https://www.siljannews.se/leksands-if/l ... -det-gula/