Superstars forum

CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Superstars forum

Inlägg av CMB »

bjernagris skrev: ons 06 dec 2023, 17:47 Men blir det inte lite tråkigt om alla tycker lika jämt? Vi kan väl inte bara skriva haikuer, dela Seinfeldklipp och dokumentera hushållsbestyr, vi måste väl få diskutera/debattera hockey emellanåt också? Finns det inte en risk att det blir lite väl "internt" annars?
Absolut inte! Jo, nä!! Icke!!!

https://m.youtube.com/watch?v=ohDB5gbta ... kgcHl0aG9u

:YMHUG:
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Superstars forum

Inlägg av Wiborg »

Klart man vill ha så många som möjligt och även åsikter som skiljer sig. Problemet jag sett med en del skribenter från tidigare är att de inte har kunna hålla en god ton när åsikterna har gått isär. Man blir någon slags martyr som ställer sig över andra och avfärdar motargument med personpåhopp eller den klassiska kommentaren att allt ska vara så jävla PK och man ska bara klappa med och sjunga jobba på oavsett hur det ser ut. Det är en hel del sånt på masugnen (där jag ofta läser men inte har något konto) som jag verkligen inte vill ha hit.

Tycker det är ganska ofta vi har avvikande åsikter här, men vi har även en respekt gentemot varandra där man tillåts tycka olika utan att bli påhoppad för något. Den respekten vill jag gärna behålla och de skribenter som inte lyckats hålla är jag beredda att ge en andra chans men kan de inte visa mognad så vill jag att de skickas ut illa kvickt för att inte förstöra något så att det inte kan repareras igen.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Då och då uppstår ett behov att gå till arkivet. Som idag när jag ville gå dit och söka rätt på Lillguds bakdörr till Rögles låsta forum.

Men Leksand Superstars lät inte k-märka vårt gamla tillhåll.

Och varför är inte Rögles forum öppet och möjligt att läsa för alla? De förtjänar att åka ur bara av den anledningen.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Mm tyvärr väntat att de skulle släcka det.
Men det var ändå ett historie-arkiv om Leksands resa genom alla dessa år.

Så det borde på något vis sparats som `historisk-in memorian` skrift.
Ingen klubb i modern tid kommer igen uppleva dessa turer som förening som Leksand gått igenom genom att åka upp och ner om och om igen och hårda satsningar och alla brutala misslyckanden och sen allt runt omkring med alla deras fans osv.

Just att kunna fiska upp gamla saker från arkivet som skrivits där….
Om något ämne kom tal…. Det fanns så mycket värdefull info samlad där…

Backen Rick Jackman…nämns med paria och pest i modern tid…något misslyckande som man kan spotta på från det förgångna.

Men där och då när han kom…
Säsong 1….anslöt sent…
Han göra 8st matcher och gjorde på det 1+5=6p
I kvalserien gjorde han 4+5=9p på 10matcher.
Ingen djäkel gjorde fler poäng… Karlberg låg på samma nivå som forward men med 1färre mål.
3+6=9p på 10matcher hade han tex.

`Alla ´ var överlyckliga när Leksand i vevan med hotell långbers där kunde förlänga med jackman trots att vi misslyckades med att gå upp och blev kvar i Allsvenskan.
Det här kommer man lite att sakna arkivet till…. Då folk gärna vänder kappan efter vinden….
Ingen vill minnas sånt här…. Nej man har alltid ogillat Jackman och vad tusan tog vi hit den lusen för. En av våra sämsta värvningar genom tiderna kan man häva ur sig nu efter alkohol och puckskjutningar men där och då…när han kom och levererade direkt.
För det folk bara minns nu…är skandal och kaos kring Jackman… Jackman förknippas med det.
(Men det lät inte så då innan det briserade under säsong 2 , historie beskrivningar ändras tyvärr med tiden när minnen bleknar , det lätt att skjuta någon nu men svårare om man konfronteras med vad man skrev och tyckte under hans tex första säsong el vad man hade för förväntningar på säsong 2)

Så det är så mycket information , tankar , känslor som aldrig historiskt kommer knappt kunna återbeskrivas. Men så många svar fanns där inne vår historia som vi upplevt som förening.

Alla gamla tidningsartiklar , som kunde finnas i mediatråden….
Text som kanske inte knappt går ens få fram längre….
Spelarnamn och historier om tex gamla spelare som nu kommer bleknas med tiden…
Bartek vem var det….vad skrevs det om han…vad hände med han…osv…

Om några år hur var tex alla turer kring den där Quenneville egentligen som var här tidigare osv…hur började det… Och de kan bli svårt att få fram sanningen eller minnas exakta detaljer om vår historia…
Var det Kruse, Masken, Hedberg, Salo eller Lundström vem sa vad och gjorde vad nu igen.

Klassiska matcher tex…att inte bara ha ett resultat utan en bakgrund.
Visst resultatet blev Leksand 11-6 Björklöven… Men hur gick det egentligen till….
Och hur och varför kunde egentligen Färjestad vända och vinna och slå ut oss ur slutspelet…
Så mycket detaljer och info det fanns i forumet…
Viktiga matchen inför ett fullsatt globen mot AIK som vi vann och vi var i majoritet på läktaren. Det var fler som höll på Leksand än AIK inne i globen och då hade ändå AIK en stark bra klack i den matchen tills målen började trilla in i vår favör.

Det känns som en stor förlust…. Att inte spara vår historia….

————————

En annan fråga som borde snart vara preskriberat…

VEM släckte egentligen sen mig (Lillgud) tex inne på superstars.nu ?

Vi kör nu en liten `uthängning´ för jag misstänker ju att det var bjernagris som släckte just mig…
Vill du _förneka_ det att det var du….
Pusselbitarna pekade verkligen i riktningen mot dig i just mitt fall…….att det var just du som dräpte mig. Så många saker/spår indikerade att det var just du som släckte mig.

Det här är inget som jag ens gått ut med tidigare men som upplysning till dig så i min värld har jag redan dömt dig för det…
Alla pilar lyste nämligen grönt och pekade mot ditt håll.

Så här får du en chans att yttra dig:
Quilty ?!?
Or NOT Quilty ???

————————
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Vad är detta för delirium?

Du blev väl för det första aldrig "släckt".
Och varför och hur, skulle Bjernagris göra det?

Konspirationsteorier är ju roligt att ta del av men det behövs nog en hel del mer input här.

:-T X_X ~O) =))
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Superstars forum

Inlägg av bjernagris »

Lillgud skrev: ons 13 dec 2023, 12:05En annan fråga som borde snart vara preskriberat…

VEM släckte egentligen sen mig (Lillgud) tex inne på superstars.nu ?

Vi kör nu en liten `uthängning´ för jag misstänker ju att det var bjernagris som släckte just mig…
Vill du _förneka_ det att det var du….
Pusselbitarna pekade verkligen i riktningen mot dig i just mitt fall…….att det var just du som dräpte mig. Så många saker/spår indikerade att det var just du som släckte mig.

Det här är inget som jag ens gått ut med tidigare men som upplysning till dig så i min värld har jag redan dömt dig för det…
Alla pilar lyste nämligen grönt och pekade mot ditt håll.

Så här får du en chans att yttra dig:
Quilty ?!?
Or NOT Quilty ???
Det där var inget vidare kul att läsa.

Jag satt inte på några som helst befogenheter på Superstars forum, jag känner ingen inom Superstars och jag har ingenting med sommarens styrelsekaos att göra. Mitt eget konto blev ju också låst i samma veva som de flesta andras. Jag höll mig medvetet utanför styrelsediskussionen på förra forumet då jag inte var insatt i frågan, men hade jag gett mig in i den hade jag troligen stått på samma sida som dig och de flesta andra som var aktiva i den tråden.

Jag undrar vad det är för lysande gröna pilar du menar pekar hitåt? Är det för att jag oftast inte brukar hålla med dig i det du skriver om spelarvärvningar? Det stämmer att jag oftast tycker att du är helt snett ute i din filosofi kring värvningar, men det är ett milslångt steg därifrån till att vilja få bort någon från ett forum.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Superstars forum

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: ons 13 dec 2023, 13:35
Lillgud skrev: ons 13 dec 2023, 12:05En annan fråga som borde snart vara preskriberat…

VEM släckte egentligen sen mig (Lillgud) tex inne på superstars.nu ?

Vi kör nu en liten `uthängning´ för jag misstänker ju att det var bjernagris som släckte just mig…
Vill du _förneka_ det att det var du….
Pusselbitarna pekade verkligen i riktningen mot dig i just mitt fall…….att det var just du som dräpte mig. Så många saker/spår indikerade att det var just du som släckte mig.

Det här är inget som jag ens gått ut med tidigare men som upplysning till dig så i min värld har jag redan dömt dig för det…
Alla pilar lyste nämligen grönt och pekade mot ditt håll.

Så här får du en chans att yttra dig:
Quilty ?!?
Or NOT Quilty ???
Det där var inget vidare kul att läsa.

Jag satt inte på några som helst befogenheter på Superstars forum, jag känner ingen inom Superstars och jag har ingenting med sommarens styrelsekaos att göra. Mitt eget konto blev ju också låst i samma veva som de flesta andras. Jag höll mig medvetet utanför styrelsediskussionen på förra forumet då jag inte var insatt i frågan, men hade jag gett mig in i den hade jag troligen stått på samma sida som dig och de flesta andra som var aktiva i den tråden.

Jag undrar vad det är för lysande gröna pilar du menar pekar hitåt? Är det för att jag oftast inte brukar hålla med dig i det du skriver om spelarvärvningar? Det stämmer att jag oftast tycker att du är helt snett ute i din filosofi kring värvningar, men det är ett milslångt steg därifrån till att vilja få bort någon från ett forum.
I så fall borde väl pilarna peka ännu hårdare på mig då jag inte heller brukar vara helt överens (för att uttrycka mig milt) och dessutom hade tillgång till mitt konto in i det sista. Tror Lillgud borde fundera att plocka ner sig från den piedestal som han satt upp sig på och bara inse att han är lika viktig som alla vi andra, varken mer eller mindre.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: Superstars forum

Inlägg av Ställbergarn »

Jag som igår tänkte skriva att det här forumet är nästan unikt befriat på påhopp och otrevliga beskyllningar och personangrepp, och så kommer en sån här konspirationsteori kraschandes in i forumet. Ingen aning om vad eller ens nåt ligger bakom, men jag har ju svårt att tro att nedsläckningen av superstars forum innehåller några större komplotter eller konspirationer, mer än undermåligt underhåll och ansvariga som helt enkelt inte alls brytt sig om huruvida forumet finns eller ej, eller hur bra/dåligt det funkar. Så stort och inflytelsefullt var inte det gamla forumet skulle jag påstå.

Nåt som däremot verkligen väcker min nyfikenhet är detta :lol: ;
quilty.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Tack för svaret….
Bjernagris…

Vi kör lite utvecklad drama då….

Du svarade ändå väldigt trovärdigt…
Jag köper ditt svar verkligen rakt av…
Det var inte ens en `dålig bortförklaring´ utan jag märker på hur du skriver att du har noll insyn i det där som skedde på forumet.

Så du är inte längre misstänkt..
Gåtan kvarstår dock…
Det var någon som släckte oss…avsiktligt.

Varför kan inte bara någon tex regga sig under anonymt nickname här och bekräfta/förklara vad som egentligen hände och varför när forumet slocknade…

Djävligt skumt om det var någon bara `random anonym läsare´ som fick för sig att börja släcka människor…
En person som av någon anledning bara följde forumet och inte hade något eget nickname…
Men som sen tröttnade ur på några personer…och sen valde släcka dom.

Men jag stör mig på att `svaret´ inte kommer fram….
Därför valde att provocera nu debatten framåt….
Och enda sättet var att konfrontera just den person som var uppenbart mest misstänkt i mitt egna fall. Och låta honom bekräfta eller dementera om han var den skyldige.

Ca 1 vecka innan premiären släcktes Sniper ner…
7sept var sista inlägget från.

En intressant detalj från just sen fredagen 15sept….
Eftersom alla bevis nu gått upp i rök….
Så blir det svårt hänvisa specifikt till dom..
Men jag kollade som sagt igenom flera saker….

Vi hade förlorat dagen innan…14sept i hemmapremiären mot Örebro….
Det hade ramlat in en del negativa inlägg.

För att återskapa en detalj från den dagen….15sept (Wiborg)

Wiborg körde sin vanliga `citat-maskin´ dagen efter….
Där han svarade ca 8personer kanske…..i ett enda inlägg.
7st citerades normalt med text och svarades på…
Den 8nde klumpades ihop som som ett enda stort special-citat….
Utan att namnge dem som citerades med namn… Det blev ett blankt-namn….
Men han körde en citat-pik mot de som hade skrivit negativt…
(Givetvis hade jag varit där och skrivit innan , jag hade väll tillåmed postat ett inlägg då på morgonen med innan Wiborg han börja citera , men jag tyckte Wiborg var `taktiskt smart´ som skrev som han gjorde på så vis behövde det inte bli onödiga svar tillbaka tex från någon)
Wiborg gjorde en smidig lösning…

Efter detta Wiborg inlägg…..
Ramlar sen 2st inlägg i tur och ordning in lite senare….

Gösen (förvänta er inte att han minns). Skrev då något i stil med…hans text var dock lite längre än så här. Och ordvalen är ej exakta heller…. Men något åt det här hållet.
- Det är väll bara att vänja sig , och ställa in sig på att det är så här det kommer att låta under säsongen.

Bjernagris skriver då sen ett superkort inlägg som löd så här:
- Jag är redan trött på det.


—————————————————

Sen efter just detta inlägg….. (Av Bjernagris)
Tar någon bokstavligen talat lagen i egna händer…..
Och mer el mindre stänger ner forumet på egen hand…

Från min post på morgonen 15sept….
Till att Wiborg skrivit och sen Gösen skrivit och Bjernagris skrivit i tråden….
Dessa 3st inlägg landade på rad efter varandra… (Efter det kom det nog även 2st helt oskyldiga inlägg som återkopplade till matchen i den tråden där på dagen med)

Det har då sen gått ca 4-6 timmar….
Sen jag loggade in på mer morgonsidan….
När jag då provar sen logga in igen är jag `killed.

Jag ser direkt ju `sambandet´….
Mellan Bjernagris inlägg….
(Och vem är det specifikt han är mest trött på…. = Lillgud)

—————————

Jag själv där och då gör en `lista´ på namn….
För att sen få fram vilka av de som har loggat in och med garanti besökt forumet efter Bjernagris inlägg.
Senaste besökta tiden noteras i forumet….

Jag gör en lista….
På hela 14st namn och slänger in mista lilla tänkbara kantboll till namn för att inte underskatta någon. (Fast jag bara egentligen behöver fokusera på 4-7 namn) Så tar jag marginal med bredd.
Tänker vem fan kan teoretiskt tänkas vilja `släcka mig´.
Potentiellt kan det vara många av dessa som teoretiskt tänkt tanken…
Men `vem´ skulle verkligen göra det…

Redan innan kommentaren från Bjernagris….hade jag om skulle gissat…
Sagt det namnet som jag kom fram till. Så mina undersökningar bara stärkte det jag kom fram till.

Tar dock bla reda på dessa 14 personers sista inloggningar på forumet…
Vilka av de som vart inloggad under den aktuella dagen…15sept, Efter Bjernagris inlägg.
Det handlade bara om några timmar som sagt.
Vissa av dessa personer lämnar spår efter sig även om de ej skriver något…om de har tex automatiskt inloggning ikryssad. Och de bara då tex besökt sidan och läst.
Vissa namn från listan faller sen även ifrån av andra olika orsaker som ej potentiella när jag fortsätter följa utvecklingen på sidan dom närmast dagarna efter.
Till slut hamnade pilen verkligen mot Bjernagris…

Men med hans svar….så inser jag att han faktiskt var oskyldig.

Jag hade svårt att få ihop att vi skulle släckas av samma personer….
Varför skulle snipers dräpare återuppstå en vecka senare typ…
Och gå bananas på forumet….

Men jag tror att mycket svar fanns i den oskyldiga konversationen i forumet den dagen…
Och Bjernagris var oskyldig…..
Men hans ORD blev som en uppmaning till `Snipers dräpare ´
Att kliv fram igen….

Och där och då tystades bla både Gösen och Lillgud….
Det togs ingen hänsyn till vilken sida man stod på alla sågs som delaktiga kålsupare.
De ville bara plocka bort några till….och tysta forumet.
Både Gösen och Lillgud hade även kastat någon kommentar kring då superstars med tex i samband med att Sniper drog sågen där.

—————

Att jag ens tog upp det nu hade givetvis med kopplingen till att forumet och bevisen nu är borta.
Och att jag ville ändå delge lite mer av information som jag minns från den dagen.

Att just folk fokuserade inte på vad som stod i den sist skrivna texten för vissa…
Innan forumet mer el mindre började stängas ner….
(Alla som var kvar på forumet i diskussionen efteråt gick på fel spår , och trodde folk försvann pga dålig uppdatering av forumet så var icke fallet)

Som tex Gösen…lyckligt ovetande…
Om att han är en `Happy dead walking man´ om man inte inser att man blev dräpt där inne.

———-
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Superstars forum

Inlägg av SteveY »

Säkert någon från Superstars som är skyldig, dom har väl möjligheten att stänga ner om inte annat. Min känsla är att det tog skruv efter Bottas ”batalj” med Gösen. Vi vet då att dom är inne och läser vad vi skriver. Sniper, Lillgud och några till gick hårt åt Superstars under styrelse-debatten. Det är nog ingen slump att just ni två släcktes först tänker jag..
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Nädå Lillgud.
Jag kommer ihåg.

I tur och ordning (som vi vet om) släcktes Sniper med flest inlägg. Därefter Stjärnan med näst flest och sedan jag med tredje flest inlägg.

Jag vet att Klas skrev ett orolig inlägg men jag kommer inte ihåg att du någonsin "släcktes".

Jag är ju en total novis när det kommer till ettor och nollor men har ändå en teori om att det var alla förbannade botar som försökte komma över våra lösenord (eller en hacker från Superstars). Efter tre misslyckade försök stängs kontot utan någon att be om hjälp att öppna det igen.

Att några klåpare som inte ens orkar ringa ett samtal för att uppdatera gamla forumet plötsligt lyckas stänga någras konto ser jag som mer osannolikt. Även om tidpunkten helt klart gjorde även den teorin intressant. Stjärnan som stod mitt emellan de två största kritikerna till Superstars skulle då kunna ses som ett bondeoffer.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Superstars forum

Inlägg av Ludde »

Även om jag tror att Lillgud konspirerar väl mycket så levereras det underhållning deluxe. Imponerad att du ens har lagt ner den energin du gjort på att gå till botten med det här.

Hatten av 🤘🏻
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: ons 13 dec 2023, 19:41 Säkert någon från Superstars som är skyldig, dom har väl möjligheten att stänga ner om inte annat. Min känsla är att det tog skruv efter Bottas ”batalj” med Gösen. Vi vet då att dom är inne och läser vad vi skriver. Sniper, Lillgud och några till gick hårt åt Superstars under styrelse-debatten. Det är nog ingen slump att just ni två släcktes först tänker jag..
Betto. Inte Botta.
Det lustiga är väl att just Bjernagris skrev något i stil med "nu om någonsin kommer väl forumet att släckas ner" efter det och även i samband med att deras korruption med bidrag från LIF för att hålla två anställda avlönade lyftes fram och vad det nu mer var för skit som uppdagades i den vevan. Ja just det. Att inkomna motioner inte avhandlades.

Självklart är det en stor lättnad för Superstars styrelse och valberedning att allt nu är begravt och snart glömt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Gösen skrev: ons 13 dec 2023, 20:16 Nädå Lillgud.
Jag kommer ihåg.

I tur och ordning (som vi vet om) släcktes Sniper med flest inlägg. Därefter Stjärnan med näst flest och sedan jag med tredje flest inlägg.

Jag vet att Klas skrev ett orolig inlägg men jag kommer inte ihåg att du någonsin "släcktes".
Om vi säger så här….
(DU tror det för att myten var så , jag var inte ens i närheten av era antal inlägg det hade ingen betydelse i sammanhanget alls , det slocknade folk med mindre inlägg än mig med tex)
BARA `dräparen´ vet dock i vilken ordning som exakt namnen släcktes ner….

Det släcktes ju ett flertalet namn under just `bloody friday´ 15sept.
En namngiven bekräftad lista på alla har aldrig ens publicerats….
Då flertalet aldrig kunde göra sig hörda….och bekräfta att de släcktes.
(Flera dog nog därmed tysta i sen ensamhet)

Om du tex märkte din dödsdom…. (först EFTER Stjärnans bekräftelse via sin kompis) som skedde mer mot kvällen…..
Då hade jag tex redan kallnat och stelnat till sen länge…..

Men du har rätt…i att just Klas släcktes aldrig…
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

För jag är rätt säker på att det var just du som kommenterade att Sniper och stjärnan åkt och att jag inte postat något inlägg sedan två dagar innan kl xx:xx på kvällen. Och funderade om inte Klas stod på tur.

Men.
Det kan vi ju omöjligt kolla nu. :-??
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.