Superstars forum

Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Wibbe bekräftade Snipers sorti…

Och sen bekräftade vad han nu hette med tex kanske max 20inlägg (((Persson eller kanske Stefan.P tex ingen aning exakt men var något slags vanligt namn))) att han kände Stjärnan som hade för många många år sen introducerat han till forumet… Och att Stjärnan då hälsade via han att Stjärnan inte längre kunde logga in….

Men redan innan Stjärnan bekräftat det….
Hade ca 3pers väll börjat `nämnt tanken` lite om att det var ovanligt tyst och att många som brukar skriva och logga in lite oroväckande inte syntes till och lyste med sin frånvaro.
Så det hade redan såtts ett frö…där om att fler hade antagligen gått Snipers öde till mötes.
Sen när Stjärnan blev bekräftad `död som nr2´.
Då fattade även folk att det var fler i det dolda som med strukit med.

Sen vet jag med att Gösen bekräftades som `död som nr3.
Hur det budskapet gick fram minns jag ej exact. (Det minns du)
Men det bör vart någon av mats_ume eller Wiborg som bekräftade din bortgång från arenan.
(Efter det bekräftades knappt ingen mer som `död´ ens via forumet , mats_ume hade dock lite koll via sina mail)

Men det som sagts utåt….3st + Lillgud som sagt att han dog….
Så totalt 4st… Och Lillgud-Gösen-Stjärnan somnade samma dag…
Antagligen med bara minuters intervall….
(Sniper dog 1vecka innan)

Så frågan är vem dog mer ???
Och dog någon senare mot slutet av forumets tid med…..

Det är ändå strategiska valda namn som släcktes annars först för att lite tysta debatten och ämnen som drogs upp.
För att tysta ner forumet….släck några strategiska först och forumet kommer tystna av sig själv typ el vad tänkte dom…. (De kunde ju omöjligt sitta och klicka på 200namn tex eftersom det var enda sättet de själva med kunde ha släckt folk på , då forumet i övrigt ej var i skick att styra , de valde namnen med omsorg för att då sänka forumet eller)

MEN det som talar emot… Det dom nu då gjort…. Varför kunde de inte bara lyft bort forumet direkt från sidan som de nu har beslutat och gjort. Varför drog de ut på det….eller det hade såklart vart en större skandal och skapat mer irritation då… Om de bara släckt ner forumet och stängt det…
Då var det ju stragegiskt bättre att öka takten för att forumet skulle självdö….genom att börja sanera bort skribenter från forumet….och att det då skulle lösas upp som det gjorde.

Men de skulle ju aldrig erkänna detta…att det gick till så…

Sen tex catami hade dock ju nästan redan fått en dödsruna….upphängt till sig där inne.
När `hon´ sen typ 3-4dagar senare loggar in…och stiger upp från dom döda….och förklarade att `hon´ hade vart bortrest eller något och därför inte loggat in på någon dag och missat all dramatik och eftersök på försvunna personer….
Senast redigerad av Lillgud den tor 14 dec 2023, 06:55, redigerad totalt 1 gång.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Med superstars forumet borttaget…
Får man hoppas de ser sen nu att deras trafik till sidan….
`störtdyker´ och ingen längre bryr sig om att besöka sidan.

Här finns dock lite oro för oss med….
Den enda gratis marknadsföringsplatsen som vi lite hade var via `just gamla forumet´.
Nu får vi ingen styrande trafik där ifrån längre heller….
Om folk tog vägen eller hittade vägen hit via den länken som låg alltid överst i det gamla forumet.

Som någon annan nämnde lite med….
Jag lite förvånad med att inte fler från svenska-fans-forumet….
Prioriterar att skriva i ett forum med bättre uppbyggnad av rubriker och enklare citeringar osv.
Än att ett inlägg ska försvinna i högen bland alla andra där inne bara….

För mig är det en liten gåta….
Jag trodde verkligen fler därifrån skulle sammansluta in här när chansen öppnades….
Inte för att de behöver gilla personer här inne….men mer för ta chansen och ta sin diskussion i ett bättre forum…. De kan fortsätta diskutera med varandra men att de då väljer att utnyttja den bättre plattformen är lite konstigt faktiskt. (Det nästan inget annat SHL-lag som ens har ett fungerade forum via svenska fans sidan , finns det ett alternativ så väljer man ju det)

Någon som kanske borde ställa frågan lite där inne….
Och tex klistra vår länk lite regelbundet ett tag där….
Vet inte om någon ibland med postar länken på någon facebook sida till Leksand kanske….
Känns som vi på sikt kan ändå behöva lite lyftas fram….
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Kollar man som idag 13dec….

Svenska fans är uppe i 68 postningar under dygnet….
Medans vi kommer inte ens upp i 40postningar….

Jag gillar inte att vi är lite `lillebror´….
Och då känns det nästan orättvist jämnt…
De snittar nog mer regelbundet dubbelt allafall så många inlägg som oss…
Målsättningen borde vara att försöka växa oss starkare och få fler röster i debatten…

Kikar man lite statistik…..

31personer här inne….har kommit över gränsen med 20st inlägg…

40personer här inne….har kommit över gränsen med 10st inlägg…..

Det är ingen jättestabil bredd vi vilar på i nuläget….
Då är vi ändå hela 25omgångar in i serien nu…………..
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Superstars forum

Inlägg av SteveY »

Min känsla är att att snittåldern på skribenterna hos SF är betydligt lägre än hos oss. Samtidigt så finns det flera hos SF som varit med länge, som man känner igen. Men kanske svårt att byta plattform efter så många år? Men bra idé att marknadsföra oss lite mer på SF, går säkert att locka hit några iaf.
Vore kul med lite fler skribenter som är under 30år t.ex. ”Nya generationen” måste in :)
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Superstars forum

Inlägg av Wiborg »

Lillgud skrev: ons 13 dec 2023, 23:54 Kollar man som idag 13dec….

Svenska fans är uppe i 68 postningar under dygnet….
Medans vi kommer inte ens upp i 40postningar….

Jag gillar inte att vi är lite `lillebror´….
Och då känns det nästan orättvist jämnt…
De snittar nog mer regelbundet dubbelt allafall så många inlägg som oss…
Målsättningen borde vara att försöka växa oss starkare och få fler röster i debatten…

Kikar man lite statistik…..

31personer här inne….har kommit över gränsen med 20st inlägg…

40personer här inne….har kommit över gränsen med 10st inlägg…..

Det är ingen jättestabil bredd vi vilar på i nuläget….
Då är vi ändå hela 25omgångar in i serien nu…………..
Visst, vi har ingen bredd kanske men 31 aktiva personer är ändå tillräckligt för att ha levande diskussioner. Och antalet inlägg per dag. Jag har hellre 1 vettigt inlägg om dagen än 100 inlägg av typen i masugnen. Det är ju 70-80% bara pajkastning och påhopp. Antingen på Karlberg eller på den som sågar/försvarar Karlberg. Jag läser på masugnen för att det ibland kommer rykten och tips som kan vara av intresse, men jag har inte registrerat någon användare för att jag anser att det till stor del bara är pubertalt skitsnack som jag vet att jag själv skulle ryckas med i och bara bli irriterad på. Givetvis bara mina egna preferenser, men jag föredrar att vara "lillebror" om det är antal inlägg som räknas. Däremot tror jag vi är storebror när det gäller antal ord, om nu det skulle vara en bättre måttstock.

Tycker även 13:e december är ganska dålig dag att jämföra då det är mitt i ett uppehåll och inga direkta transfertider så det finns inte så mycket att diskutera mer än hur mycket man tycker Lindholm är värd och att man är glad för att Leksingar får chans i landslaget samtidigt som man är livrädd för att de ska skada sig.

Om vi hoppar direkt till det andra ämnet, superstars forum (kunde ha gjort ett nytt inlägg om det så vi får fler inlägg idag ;) ) så tror inte jag att det är någon som gjort något aktivt utan att det bara självdog med inloggningarna. Jag var ju "stolt" att jag var sist kvar och undrade varför det var så. Rensade kakorna i webbläsaren och sedan var jag också "utkastad". Funkade dock fortfarande telefonen eftersom jag fortfarande var inloggad ända till jag rensade kakorna även på den. Så det handlar nog mest bara om hur man varit inloggad, jag hade rutan "håll mig inloggad" ikryssad och det var väl det som räddade kvar mig in i det sista.
SteveY skrev: tor 14 dec 2023, 06:54 Min känsla är att att snittåldern på skribenterna hos SF är betydligt lägre än hos oss. Samtidigt så finns det flera hos SF som varit med länge, som man känner igen. Men kanske svårt att byta plattform efter så många år? Men bra idé att marknadsföra oss lite mer på SF, går säkert att locka hit några iaf.
Vore kul med lite fler skribenter som är under 30år t.ex. ”Nya generationen” måste in :)
Ja, jag tror att vi har klart högre snittålder då jag verkar inte direkt vara äldst med mina 41 år. Hade nog varit bland de äldsta i Masugnen. Nytt blod är välkommet så de som har konton på Masugnen får ju gärna lobba lite för färjan...
Pain is temporary, glory is forever
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Ullvi, typ »

Visst är det synd att all historik från Supestasch är borta. Grym källa!

Men Lillgud. Trodde du på riktigt att bjerna hade gått och blivit proffshacker bara sådär out of the blue? Vilken absurd attack. Han hade väl inte ens inlogg som admin på Supestasch? Eller ville du bara peta i konspimyrstacken?
Såklart är den enda möjliga personen att lacka ur Dalastark, som synts som inloggad på supestasch då och då. Ingen annan admin har väl varit inne där på tio år?
Är väl inte så kul för honom, som snarare är klackintresserad än hockeyintresserad med en massa jobbiga främlingar som diskuterar boxplaystatistik klockan tre på morgonen år ut och år in. Och som dessutom har mage att klaga på styrelsekupper och annat jobbigt.
Men. Det utloggningarna råkade nog faktiskt bara sammanfalla med styrelsejiddret och sanningen är nog bara helt enkelt att det blev nån förmångainloggbugg...

Och jag håller verkligen med. Hellre 25 pers som snackar boxplaystatistik härinne än epaidioterna på Masugnen som bara bråkar.

För övrigt anser jag att landslagsuppehåll bör förstöras och att Niklas Lidströms systerson ska få långt lukrativt kontrakt.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Det har du helt helt rätt i…
De som hade `inloggningen ikryssad` överlevde pga det…
Det var en garanti för överlevnad. Så länge som den var aktiv och man var på sin den enheten.
(Men deras dagar var som sagt räknade någon dag i framtiden oavsett sen , det var mer tidsfråga på dom)

Men den stora majoriteten på superstarsforumet…
Använde inte den funktionen….
Och majoriteten av dom överlevde….

En som tex däremot `aldrig bekräftats ´ officiellt död…
Skulle jag dra till med var CMB…. (Eller så blev han bara rädd och slutade att logga in)
För CMB i nuläget plats 11 här inne med 175 inlägg här inne….
Men jag försökte ha lite koll utan att kunna meddela mina observationer då….
När forumet skakade i sina fundament…
Och just CMB skulle jag säga med `dog´ direkt med fredagen 15september….
Hans inlägg…kom aldrig mer vad jag la märkte till….



Vilket jag också skrev om och informerade om i den tråden när vi började diskutera nytt forum efter Snipers död.
Men där och då trodde vi att bara de med väldigt många inlägg var i farozonen…
Lite mer de upp mot 10.000klubben…. Tack vara att Sniper låg i topp både med inloggningar i princip och sina inlägg.
Så jag lydde ju inte ens mitt eget råd…

Sen utnyttjade någon det….

Om använder istället statistiken härifrån då….
De med 2st flest inlägg här…


Gösen 629 (+ 15sept)
Sniper 613 (+ ca 8sept)
Klas 473 ****Överlevare***
Mats_ume 382 ***Överlevare***
Stjärnan 340 (+ 15sept)
Wiborg 206 (Överlevde men skulle sen dö)
Sundsvalll 203 __Helt ny användare__ Typ tex modiga masen från Sundsvall återuppstått.
SteveY 200 ***Överlevare***
Ludde 190 ***Överlevare****
Aggeman 189 __Helt ny användare__
CMB 175 (??? Min känsla dog + 15sept)
Wittgenstein 146 __Helt ny användare__
Pastis 140 __Helt ny användare__
bjernagris 138 ***Överlevare***
Fjodor 130 ***Överlevare***
Catami 117 ***Överlevare***
Lillgud 106 ( + 15 sept)
Uffe88 66 ***Överlevare***
Ställbergarn 64 ***Överlevare*** (Eller tex ny , nej)
Bagarn 56 ***Överlevare***
SteelSky 44 _Helt ny användare_
Ullvi, typ 42 ***Överlevare***
VonGustaf 39 ***Överlevare***
svepet 37 *** Överlevare***
harfager 34 ***Överlevare****

1. Gösen
2. Sniper
5. Stjärnan
11. ??? CMB
17. Lillgud

Nr 6. Wiborg bekräftad att fick även en `dödsdom´ på sig…
Men den löste ut senare…. Pga att han hade automatisk inloggning ikryssad.

Så minst 5st….med Wiborg…
6st om CMB `dog med´ vilket var då min känsla….

Om kikar vissa namn uppe i toppen här nu…
Mats ume. , Stevy och Ludde deras konton var helt oberörda av det inträffade.
De kunde fortsatt logga in under dessa dagar då tex utan problem.

Klas nojade väll lite och kanske blev sparsam pga det med inloggningarna här pga rykten med antal postningar osv, men han var aldrig då infekterad.

Då följer det ändå ett litet mönster…
Ta bort tex ovanför här Sundsvalll och Aggeman…
Då är på topp 9 (5 av de släcktes)
1. Gösen +
2. Sniper +
5. Stjärnan +
6. Wiborg +
9. CMB (+) ?
13. Plats hamnar då Lillgud på…om tar bort några nya användare efter det.

Känns ändå lite utstuderat…
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Ullvi, typ skrev: tor 14 dec 2023, 13:39 Visst är det synd att all historik från Supestasch är borta. Grym källa!

Men Lillgud. Trodde du på riktigt att bjerna hade gått och blivit proffshacker bara sådär out of the blue? Vilken absurd attack. Han hade väl inte ens inlogg som admin på Supestasch? Eller ville du bara peta i konspimyrstacken?
Såklart är den enda möjliga personen att lacka ur Dalastark, som synts som inloggad på supestasch då och då. Ingen annan admin har väl varit inne där på tio år?
Är väl inte så kul för honom, som snarare är klackintresserad än hockeyintresserad med en massa jobbiga främlingar som diskuterar boxplaystatistik klockan tre på morgonen år ut och år in. Och som dessutom har mage att klaga på styrelsekupper och annat jobbigt.
Men. Det utloggningarna råkade nog faktiskt bara sammanfalla med styrelsejiddret och sanningen är nog bara helt enkelt att det blev nån förmångainloggbugg...

Och jag håller verkligen med. Hellre 25 pers som snackar boxplaystatistik härinne än epaidioterna på Masugnen som bara bråkar.

För övrigt anser jag att landslagsuppehåll bör förstöras och att Niklas Lidströms systerson ska få långt lukrativt kontrakt.
Attacken var dock knappast komplicerad att utföra…
Vem som helst kunde ju göra det…
(Det hade framkommit via Snipers vidarebefordrade brev tillåmed , att om dina försök var över…
Så fanns det ingen återvändo… (rutan var borta som man skulle klicka i som han väll sa , den var förminskad som ett låst kryss)
Då den funktionen när du skall rapportera hur många tafiklysen tex du ser i rutorna och klicka på dom du kunde aldrig ta dig dit tex)
Så du kunde aldrig ta dig in igen…även om du tex hade förlorat ditt lösenord.
Och skulle bett om nytt sånt via mail och du tex skulle egentligen fått någon länk och klicka på osv , allt sånt här hade slutat fungera sen år tillbaka.

Samma sak då om någon gjorde det `förbjudna ´ som sen någon började med sen.
Klick-klick-klick
Och en person var sen släckt och spärrad…
(Direkt död , om du nu inte hade automatisk inloggning i kryssad då levde man på lånad tid)
Men det problemet har funnits tidigare för flera år sen med….att någon idiot testat fuckat någons lösenord både Sniper och jag lär råkat ut för det då tidigare med tex.
Så det i sig var ingen nyhet då heller.
Men då var ju bara en bagatell klickning sen kom man tillbaka in i igen.

Dalastark tex kunde inte göra någonting i systemet , han hade lika lite kontroll över forumet som, du eller jag eller vilken annan användare som helst.
Han var enbart en vanlig besökare…i makt inne på forumet.
Forumet var ju helt ostyrbart de hade sen länge tappat funktionen till den panelen.
Superstars kunde inte påverka eller göra något som helst med forumet.
Alla funktionaliteter var låsta sen några år tillbaka…
För de inte hade uppdaterat sina versioner av forumet.

Däremot forumet i sig hade kunnat fortsatt sin lilla gång….utan problem.
Om inte en `dräpare dök upp´ som släckte Sniper…
Vilket vilken av oss användare som helst hade kunnat gjort då det fanns en svaghet i systemet pga föråldrad version.

Och sen efter ca 1vecka…..
Gick personen loss på fler namn….
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Ullvi, typ »

Lillgud: Du menar alltså att man kunde skriva in användarnamn och sedan gå loss några gånger med fel lösenord?
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Och jag fattade det där först när jag läste OM Snipers inlägg igen….
Efter min fucking död….

Jag underskattade/feltolkade vad som stod i Snipers vidarebefordrade inlägg….
Jag hade själv varnat om det efter läst det inlägget och rekommenderade då att man skulle ha `alltid inloggad´ för att vara helt trygg. Då skulle man inte kunna få det problemet när man skulle logga in.

Problemet att jag som alla andra… Feltolkade allt….
Jag tänkte jag låg ju på bara på knappt 3000 inlägg jag var ej i farozonen än…
Så många stod före mig i kön…i sånt fall. Om det nu hade med att göra att man nådde ett tak…
I antal postningar(över 10.000) eller alla hans totala antal inloggningar…
Som man ju trodde att fallet var med Sniper…

Men jag fattade ju efter min död….
När började analysera om allting via forumet….
Och försökte checka vissa personer mer detaljerat…
Att när jag då läste om Snipers vidarebefordrade inlägg….

Den texten i fel händer….med en person med ont uppsåt….
Det var som en `dold manual´ för hur du skulle kunna `dräpa ´ någon på forumet.

Dock då kunde vi alltså även ha en potentiell `copycat´ mördare lös där inne på forumet…
För jag tänkte direkt… det verkar helt sjukt…
Skulle samma mördare släcka Sniper…och sen mig….
Jag fick inte riktigt ihop det…. Det kändes så långsökt skumt…
Att det var samma person…

Därför trodde jag när jag analyserade spåren med klockslag mot mitt mord och inloggningar osv.
Eftersom jag hade ett 4-6timmars spann på när jag vet jag måste dräpts.
Att det var någon annan som fick för sig att dräpa mig…

Men när jag nu vet det trovärdiga svaret från Bjernagris..
Och lite analyserar om det och jämför med som här vilka som är aktivast…
Så är mönstret nog ändå att det är `superstars-spåret´ behöver ej vara någon i organisationen alls men någon kring dom…
Och de ville smyg släcka ner strategiskt vissa användare först.
Innan de skulle stänga forumet , för att undvika ett ramaskri.
Hade de stängt forumet hade det fasen dykt upp i falukuriren och borlängetidning och Dala-Demokraten tex ju….
För det hade vart mer mot dom än någonsin där inne under de senaste månaderna ju. Så de vågade nog inte ens stänga forumet när det blåste som hårdast….
Det hade gett ett dåligt intryck av att vilja tysta forumet.

Men de ville ändå få bort forumet…och folket…
Vilket syns när de nu också plockat ner det helt….utan att ens lägga en kommentar/information om det på hemsidan ens. Det så man smidigt och tyst städar undan sina `gamla lik `….
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Superstars forum

Inlägg av Mats_ume »

Ullvi, typ skrev: tor 14 dec 2023, 15:49 Lillgud: Du menar alltså att man kunde skriva in användarnamn och sedan gå loss några gånger med fel lösenord?
Ja. Vilket jag, Gösen och säkert några fler tror utförts av ett s.k botnet. Troligtvis för att komma över konton i syfte att sprida spam
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Superstars forum

Inlägg av bjernagris »

Tack Lillgud för upprättelsen.

Även mitt konto blev fimpat, kommer inte ihåg exakt datum men det var ju bevisligen efter premiären om jag var inne och skrev dagen efter. 20 september registrerade jag mig här och vid det laget hade jag blivit utelåst på SS forum.

En trevlig konsekvens av att flertalet fick sina Superstarskonton låsta är ju att Pastis och Mats_ume tog tag i saken och ordnade så att vi äntligen fick ett fullt fungerande forum med någon vid rodret istället för spökskeppet vi inledde säsongen på.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Pastis skrev: tis 28 nov 2023, 12:24 Men herre gud, har de fortfarande inte fixat ett certifikat så det kan köra https! :shock:
Sniper skrev: tis 28 nov 2023, 13:15
Mats_ume skrev: tis 28 nov 2023, 12:56
Sniper skrev: tis 28 nov 2023, 12:34
Du menar ett sånt här certifikat? https://www.one.com/sv/webbsakerhet/vad ... certifikat


Edit: Hittade detta https://www.one.com/sv/webbsakerhet/vad ... WMQAvD_BwE
Ja, exakt. Let's Encrypt är väl det enklaste alternativet.
T.o.m gratis?
Let's Encrypt är en gratis, automatiserad och öppen certifikatutgivare skapad av icke-vinstdrivande Internet Security Research Group (ISRG).
Om det inte kostar något - varför har de inte fixat? Är det ansträngningen som kostar på?
Gösen skrev: tis 28 nov 2023, 13:51 Hur ska de hinna med.
De är ju bara två anställda och har fullt upp med att administrera forumet.
Drygt två veckor senare konstaterar vi att det är oförändrat:
***Varningstriangel*** Inte säker
http://superstars.nu/
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Det lugnt Bjernagris….
Du var helt oskyldig….

Fortsätter dock uppdatera för få mer klarhet i det hela….

OK….
Bjernagris…jag lägger in dig….
Med bekräftat status.

Jag vet dock att ditt nickname var `seglivat´ och du hade `automatisk inlogg´ aktiverat enligt mina spaningar.
För du loggades in ett flertal gånger under dessa kritiska dagar ,men ändå skrev du aldrig något.
(Det gjorde mig ytterligare misstänkt mot dig tex då , för du besökte och läste sidan ofta dagligen och följde med på så vis)

Och eftersom du specifikt följdes väldigt noggrant…
Kan jag säga att du levde i minst 4dagar….
Efter då fredagen den 15sept….


Gösen 629 (+ 15sept)
Sniper 613 (+ ca 8sept)
Klas 473 ****Överlevare***
Mats_ume 382 ***Överlevare***
Stjärnan 340 (+ 15sept)
Wiborg 206 (Överlevde , men skulle sen dö)
Sundsvalll 203 __Helt ny användare__ Typ tex modiga masen från Sundsvall återuppstått.
SteveY 200 ***Överlevare***
Ludde 190 ***Överlevare****
Aggeman 189 __Helt ny användare__
CMB 175 (??? Min känsla dog + 15sept)
Wittgenstein 146 __Helt ny användare__
Pastis 140 __Helt ny användare__
bjernagris 138 (Överlevde , men skulle sen dö)
Fjodor 130 ***Överlevare***
Catami 117 ***Överlevare***
Lillgud 106 ( + 15 sept)
Uffe88 66 ***Överlevare***
Ställbergarn 64 ***Överlevare*** (Eller tex ny , nej)
Bagarn 56 ***Överlevare***
SteelSky 44 _Helt ny användare_
Ullvi, typ 42 ***Överlevare***
VonGustaf 39 ***Överlevare***
svepet 37 *** Överlevare***
harfager 34 ***Överlevare****

1. Gösen
2. Sniper
5. Stjärnan
11. ??? CMB
17. Lillgud

Nr 6. Wiborg bekräftad att fick även en `dödsdom´ på sig…
Men den löste ut senare…. Pga att han hade automatisk inloggning ikryssad.

Nr 14. Bjernagris bekräftad att fick även en `dödsdom´ på sig.

Så minst 6st…
7st om CMB `dog med´ vilket var då min känsla….

Om kikar vissa namn uppe i toppen här nu…
Mats ume. , Stevy och Ludde deras konton var helt oberörda av det inträffade.
De kunde fortsatt logga in under dessa dagar då tex utan problem.

Klas nojade väll lite och kanske blev sparsam pga det med inloggningarna här pga rykten med antal postningar osv, men han var aldrig då infekterad.

Då följer det ändå ett litet mönster…
Ta bort tex ovanför här Sundsvalll och Aggeman…
Då är på topp 9 (5 av de släcktes)
1. Gösen +
2. Sniper +
5. Stjärnan +
6. Wiborg +
9. CMB (+) ?
———————-
(Sen ska namnen wittgenstein och pastis bort tillhörde ej gamla gardet)
Då lägger dessa in sig på platserna…
10. Bjernagris + (Hamnar här när tar bort några fler av de nya deltagarna här inne)
13. Lillgud + (Hamnar här när tar bort några fler av de nya deltagarna här inne)

Känns ändå utstuderat….
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Men här är det faktiskt då en intressant uppföljnings detalj…

I ditt case bjernagris….

Räckte det med att din mobil gick ner till 0 procent vid tex ett tillfälle….
Så att den dog helt…. Tappade du då din kontakt med att alltid vara inloggad på forumet när du startade om mobilen med batteri laddat igen?
Och du behövde då logga in igen tex….

Som exempel om du istället övriga dagar där laddade den på 10% eller 20% varje gång….
Så kunde du ju hålla mobilen levande i flera dagar i streck….och därmed även hela tiden ha kvar kontakten med forumet när du besökte det. (Utan att behöva logga in)

För jag vet som sagt att du dog INTE fredagen 15sept…
När Gösen, Stjärnan , Lillgud dog tex.…

Och den som dött senare bekräftad vart bara Wiborg…
Men han satt som sagt och pillade bort cookies på sina enheter.

Så då är frågan….
Du hade ju automatiskt inloggning aktiverad.
Men vad hände eller gjorde du något särskilt, hände det att du ändå får logga in igen ibland fast det var aktiverat. Eller minns du något avvikande ,varför du behövde en dag sen slå lösenordet.
Eller det var normalt att det skedde ibland i ditt fall tex.

Om du tex inte brukade logga in automatiskt…
Vilket känns osannolikt när följde dig.

Men OM du däremot ALLTID varje gång du besökte superstars slog ditt lösenord.
Och jag vet ju att du levde i några dagar efter 15sept…
Så har du i sånt fall slocknat i en `efter attack´ ett helt eget datum….

Då har det i sånt fall vart 3 olika datum med attacker mot forumet….
Men jag tror ju att du som Wiborg som hade automatiskt inloggning blev `träffad´ redan den 15sept som övriga…. Bara att ni levde på lånad tid i några dagar tack vara ni lyckades logga in automatiskt i några dagar efter det inträffade.

För tror knappast att du då gjorde som Wiborg….
Och satt och plockade bort cookies på dina enheter…
Eller…

För annars har det skett en 3dje ännu okänd våg….på ett datum.
För jag vet med bestämdhet att du var inloggad dagar efter den 15sept när flera dog.